Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



E3 2012

05/06 -12 19:23 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

His body was ready, his games were not.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

05/06 -12 19:34 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

OH SHIT

DET ÄR PLATINUMs P100

F-ZERO

DET ÄR FUCKING F-ZERO

05/06 -12 19:42 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Vart också rätt så besviken, faktiskt.

Wii U såg självfallet väldigt bra ut, men allt som visades var i stort sätt saker vi redan såg under natten mot måndag. Så, ingenting speciellt där.

Kul att se New Super Mario Bros. U dock, såg riktigt bra ut. Det gjorde även Paper Mario: Sticker Star och New Super Mario Bros. 2, men sen var det egentligen inget mer som intresserade mig.

Hade faktiskt på känn att årets E3 inte skulle bli något speciellt för Nintendo i och med allt fokus på Wii U, och det visade sig att det stämde. Oh well, there's always a next year.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

06/06 -12 13:14 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Nintendos E3 sög typ.
Dom hade väldigt lite tid och dom valde att lägga ner mest tid på att visa upp ett spel som är ca 6 månader gammalt. WTF!? och två stycken new super mario bros? Är dom sjuka i huvudet?

Är riktigt jävla besviken! Ursäkta språket men jag är inte ett jäkla dugg sugen på Wii U.. -.-''

Wii U PS4 XBone PC

06/06 -12 13:42 Alphabetaabc

Alphabetaabc

476 XP 4 inlägg

Är faktiskt ganska nyfiken på Star Wars: 1313, minns att jag gillade Bounty Hunter och Unchartered tycker jag också om. sen får det gärna vara lite mer seriösare sw-rpdoukterä n vad jag sett komma på sistone

06/06 -12 16:03 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

det dem visade mest var liksom spel som sing, just dance 4, wii fit u och en massa andra ointressanta spel. arkham city visade dem ju också, men det spelet har redan varit ute i flera månader... 2 new super mario bros spel blir lite overload tycker jag. dem kunde gärna ha mellanrum mellan dem så det inte blev allt på en gång... don't even get me started on nintendoland.... -.-

som jag skrev innan så sög verkligen nintendos e3.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

06/06 -12 21:09 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

DarkMasters skrev:
det dem visade mest var liksom spel som sing, just dance 4, wii fit u och en massa andra ointressanta spel. arkham city visade dem ju också, men det spelet har redan varit ute i flera månader... 2 new super mario bros spel blir lite overload tycker jag. dem kunde gärna ha mellanrum mellan dem så det inte blev allt på en gång... don't even get me started on nintendoland.... -.-

som jag skrev innan så sög verkligen nintendos e3.

Det känns verkligen som att Nintendo inte har någon som helst aning om vilken publik dom vill få till sig. Mellan rummet emellan casual och hardcore är på tok för stor och inget verkade unikt i överhuvudtaget. Detta känns som pretty much ett PS3.

Wii U PS4 XBone PC

06/06 -12 23:59 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Nintendos presentation var bäst.
Jag kan leva på "I feel just like a purple pikmin" och "Yes, my body was ready" till nästa år.

07/06 -12 10:53 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

OKej peeps, jag behöver en update. Hänvisar först och främs till detta schema och antar att det stämmer.

Nu till det jag bryr mig om.
- De tre hemliga spelen på tisdagen och de två igår, vilka var det?
- Någon som kan länka till vad som visades under Assassins Creed 3, Tomb Raider, Dead Space 3, Star Wars 1313, God of War och The Last of Us från tisdagen? (Om det var något nytt ofc)
- Bordelands 2 och The Elder Scrolls Online från onsdagen.
- Sist men inte minst om det var något nytt spel som var intressant.

Jag hann dock se lite av Nintendos konferens i tisdags! Så om jag minns rätt så annonserades det att man kan ha två kontroller, TVÅ KONTROLLER!? Sedan kommer alltså Mario springa runt och samla guld i det nya Mario-spelet, nice att de försöker skapa nya idéer. Sedan annonserade de tydligen något originellt, Wii fit... U!!. Nice.
Här har ni youtube-klippet jag rippade mina skämt ifrån: http://www.youtube.com/watch?v=CErV9c...

Coucou

07/06 -12 15:26 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

MartinMilk skrev:
DarkMasters skrev:
det dem visade mest var liksom spel som sing, just dance 4, wii fit u och en massa andra ointressanta spel. arkham city visade dem ju också, men det spelet har redan varit ute i flera månader... 2 new super mario bros spel blir lite overload tycker jag. dem kunde gärna ha mellanrum mellan dem så det inte blev allt på en gång... don't even get me started on nintendoland.... -.-

som jag skrev innan så sög verkligen nintendos e3.



Det känns verkligen som att Nintendo inte har någon som helst aning om vilken publik dom vill få till sig. Mellan rummet emellan casual och hardcore är på tok för stor och inget verkade unikt i överhuvudtaget. Detta känns som pretty much ett PS3.


Jag håller med. efter dem släppte wii känns det inte som om dem fokuserar lika mycket på hardcore. Jag menar alla serier med "Wii"- spel (t.ex. Wii sports, wii fit, wii music osv.)känns ganska onödiga. För mig blir wii u i alla fall inte ett dag ett köp.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

08/06 -12 07:47 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Skulle kyle landry och två andra spela spelmusik på e3 i förrgår?

09/06 -12 12:05 Nisse2000

Nisse2000

385 XP 70 inlägg

Är jag ensam om att vara aspeppad på The Amazing Spider-Man spelet? Det verkar grymt, man kommer få vara fri i new york och göra vad man vill!!!

09/06 -12 16:09 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Nintendos E3 sög inte, men det var väll bara mindre än vad alla väntat sig. Ser iaf fram emot WII U- och Pikmin 3 <3

09/06 -12 19:14 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Ett bra tag efter E3 så har jag nu lyckats samla mina tankar och kommit fram till vad jag tycker om det hela. Det har varit ett... väldigt blandat år. En hel del oväntat, en hel del bra saker från oväntat håll och en hel del dåligt från oväntat håll.

De tre stora - Microsoft, Sony och Nintendo - hade inte mycket att komma till och jag var rent generellt missnöjd. Microsoft visade upp SmartGlass vilket kändes väldigt smart, men ur spelperspektiv så hade de inte alltför mycket att säga. Sony visade inte heller upp så mycket, men Cross-Controller kändes som en smart lösning på det problem som Nintendo har att vänta med Wii U. Hos Nintendo var det bara Pikmin 3 som jag verkligen tyckte kändes bra.

Så de tre stora misslyckades enligt mig, och levde inte upp till sina förväntningar. Hade velat ha mer information om... allting. Det var ingen som kom med något direkt oväntat. Som tur var så blev det inte helt misslyckat, både Electronic Arts men framförallt Ubisoft hade mer att visa än jag trott.

Från Ubisofts sida fick vi en helt otrolig grafik i Far Cry 3 och Splinter Cell: Blacklist. Men vi fick även veta att de tänker satsa på Wii U och att de hade en stor mängd spel till Nintendos nästa konsol. De hade även något helt oväntat - Watch_Dogs. Helt perfekt presskonferens av Ubisoft. Electronic Arts visade också upp en hel mängd otroliga spel.

1. Ubisoft
2. Electronic Arts
3. Sony
4. Nintendo
5. Microsoft


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar