Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



E3 2012

03/06 -12 20:01 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

boddi88 skrev:


BlOps var ju det bästa CoDspelet sedan fyran.

Fix_d skrev:


Jag har väldigt svårt att tro att Uncharted 4 kommer. Naughty Dog har aldrig gjort en spelserie med fler än 3 spel. Både Crash och Jak hade 3 spel och sedan ett racingspel så det bästa du kan hoppas på är Drake Kart X: Tag Team Racing.

Om man får hoppas på spel att annonseras skulle jag vilja ha ett nytt Metroidspel, Shadows of the Damned 2, Vanquish 2, Henry Hatsworth 3DS, antingen nytt Melty Blood eller lokalisering av ett gammalt,

03/06 -12 20:37 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Hitman 5: Absolution är väl det jag enda ser fram emot under året. Jag har redan njutit av Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations och Max Payne 3.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

03/06 -12 20:39 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
boddi88 skrev:


BlOps var ju det bästa CoDspelet sedan fyran.


Wow, det var det definitivt inte... Dålig grafik, ingen quickscope och bara helt enkeld dåligt gjort... Jag har nog en del som håller med mig ;)

Dafuq did i just read..

03/06 -12 21:03 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

boddi88 skrev:


Grafiken har vart dålig i alla CoDspel sedan 2007. BlOps hade bästa kampanjen på länge och zombie var rätt kul. Med tanke på att majoriteten av CoDs fanbas består av fjortonåringar som inte spelar andra spel så är deras åsikter helt värdelösa.

>ingen quickscope
>dåligt
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

03/06 -12 22:27 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Half-Life 2: Episode 3


Detta är någonting som vi förmodligen inte kommer få uppleva. Det har gått några år sen förra episoden blev aktuell.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

04/06 -12 01:09 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Nintendo har precis visat / släppt en 30 minuter lång film med information om Wii U inför E3. Fanns en del helt nya saker, men det mesta var sådant som det redan ryktats om tidigare.

Satoru Iwata börjar med att berätta om att man satsar på något unikt, och att det alltid har varit ledorden för Nintendo. Efter en snabb introduktion går han direkt till Wii U. Kontrollen, med namnet Wii U GamePad, har uppdaterats. Det är den bild som tidigare har läckt ut på Internet som gäller. Kontrollen kommer även att gå att använda som fjärrkontroll för din TV, och man slipper alltså ha flera kontroller framme om man nu bara vill använda sin Wii U GamePad.

Som om inte det skulle vara tillräckligt så pratar man även om Wii U Pro Controller, en kontroll i mer Nintendo GameCube-stil, som ska kunna användas i en del olika spel beroende på speltillverkare. Detta kan öka stödet för tredjepartsspel rejält, då tillverkare kan använda i princip samma kontroller även för Wii U.

Vi fick även en blick på operativsystemet, där man kan se menyn. Startmenyn, som även kallas Mii Wara Wara, kommer vara täckt av dina egna Miis, dina vänners och de som är intresserade av samma spel som du. Bland dessa så kommer du kunna se olika menyalternativ i en del olika boxar.

Sist, men inte minst, pratade man om Miiverse (som är en förkortning av Mii Universe). Detta är ett läge där man kan kommunicera med andra via Internet. Det kommer även, dock inte direkt vid lanseringen, gå att kommunicera med de som sitter vid en PC eller en mobil med en webbläsare. Dina vänner kommer kunna se dig spela live, och kommer kunna kommunicera med dig. Om detta läge går att stänga av utan att koppla ner konsolen från Internet framgår inte, men det är bara att hoppas så.

Wii U GamePad
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Wii U Pro Controller
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Mii Wara Wara
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Svart Wii U med Wii U GamePad och Wiimote
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Se hela Nintendo Direct
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9AkPdAWfFjI

04/06 -12 13:45 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
boddi88 skrev:


Grafiken har vart dålig i alla CoDspel sedan 2007. BlOps hade bästa kampanjen på länge och zombie var rätt kul. Med tanke på att majoriteten av CoDs fanbas består av fjortonåringar som inte spelar andra spel så är deras åsikter helt värdelösa.

>ingen quickscope
>dåligt
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Grafiken i BO var sämre än i MW2 och CoD 4, det är bara så att det var ett dålig spel... Man var tvungen att samla ihop pengar i spelet för att köpa vapen men man måste också låsa upp dem. Det enda bra i BO var zombies... Och kanske gungame mm, men annars var spelet bara dåligt gjort. Och vem kör campain? Cod handlar typ bara om multiplayer... MW3 var inte heller det bästa kan jag säga för det var som ett expansion till MW2. Btw, jag är ingen cod fanboy, köre knappt. Jag har bara mina åsikter om spelen men jag har spelat dom en del förut (Hos vänner osv)...

Dafuq did i just read..

04/06 -12 13:49 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

The_new_cake skrev:

Wii U Pro Controller
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Ofyfan, världens kopia av xbox kontrollen... Varför gör de inte en egen design. Det är nästan precis en xbox kontroll, så dåligt av nintendo asså...

Dafuq did i just read..

04/06 -12 14:01 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

boddi88: Finns stora diskussioner om det på Internet... Det enda som går att säga med säkerhet det är att alla har kopierat av varandra på ett eller annat sätt.

Jämför man dessutom med en Nintendo GameCube-kontroll så märker man att de bara flyttat om C-spaken och "fyllt igen" hålet i mitten i princip.

04/06 -12 14:36 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

Jag har väldigt svårt att tro att Uncharted 4 kommer. Naughty Dog har aldrig gjort en spelserie med fler än 3 spel. Både Crash och Jak hade 3 spel och sedan ett racingspel så det bästa du kan hoppas på är Drake Kart X: Tag Team Racing.


Jo, jag vet. Men jag hoppas fortfarande att de bryter mönstret. Finns ju en liten chans med tanke på vilken stor succé alla spel i serien har varit. Fast iofs får de ju inte bara försöka mjölka ut pengar. Men jag har förtroende för ND. De gör alltid grymma spel.

Förövrigt så är Sonys konferens tydligen klockan 3 i natt! :( Blir att sitta uppe då. Nu när jag såg rykten om att inFamous 3 ska annonseras så blev jag helt till mig. c:

Coucou

04/06 -12 14:39 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

The_new_cake skrev:
boddi88: Finns stora diskussioner om det på Internet... Det enda som går att säga med säkerhet det är att alla har kopierat av varandra på ett eller annat sätt.

Jämför man dessutom med en Nintendo GameCube-kontroll så märker man att de bara flyttat om C-spaken och "fyllt igen" hålet i mitten i princip.


Men som tex ps3 kontrollen och xbox kontrollen, någon har kopierat av den andra men de ser ändå inte exakt lika ut men det gör xbox 360 kontrollen och WiiU Pro kontrollen. Och GameCube kontrollen liknar inte WiiU Pro kontrollen, den liknar mer ps3 kontrollen...

Dafuq did i just read..

04/06 -12 16:30 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

boddi88 skrev:
The_new_cake skrev:
boddi88: Finns stora diskussioner om det på Internet... Det enda som går att säga med säkerhet det är att alla har kopierat av varandra på ett eller annat sätt.

Jämför man dessutom med en Nintendo GameCube-kontroll så märker man att de bara flyttat om C-spaken och "fyllt igen" hålet i mitten i princip.


Men som tex ps3 kontrollen och xbox kontrollen, någon har kopierat av den andra men de ser ändå inte exakt lika ut men det gör xbox 360 kontrollen och WiiU Pro kontrollen. Och GameCube kontrollen liknar inte WiiU kontrollen, den liknar mer ps3 kontrollen...


Den liknar väl endå mer classic controller pro

Wii U PS4 XBone PC

04/06 -12 16:47 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

boddi88 skrev:


Att säga att grafiken i BlOps är sämre än MW2 är som att säga att Ipren smakar sämre än Alvedon. Det är inte därför man spelar det. Att samla ihop pengar för att köpa vapen var bättre än att bara gå upp i rank eftersom det kräver mer planering och dedikering. Ärligt talat tycker jag det vore bäst om man tog bort alla bonusar från ranker som inte är kosmetiska och göra att spelarna kan gå ned i rank ifall de är dåliga så det inte bara visar hur länge man spelat.

Fix_d skrev:


Aja, jag skulle dock personligen föredra ett nytt Jak eller Crashspel. Enligt mig är Uncharted NDs sämsta spelserie.

Ang. Wii-U pro controller. Varför imiterade de N64s kontroll med högerspakens placering? Ingen tyckte om N64 kontrollen och det berodde inte bara på trippelgreppet.

04/06 -12 16:52 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

MartinMilk skrev:

Den liknar väl endå mer classic controller pro

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Rätt så identiskt när de gäller formen. Sedan har de ju däremot bytt plats på högerspaken och A, B, X och Y-knapparna.

Mer lik en sådan här?
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Nja, knappast.

Coucou

04/06 -12 17:02 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Alltså, "kopiera kontrollen"...? Det låter helt seriöst som något patetiskt som läggs fram bara för att dissa Nintendo. För det första, självklart producerar ett företag kontroller efter hur komfortabla och potentiella de är för de spel som de ska användas för. Och hur stora skillnader kan man göra och ändå låta det vara en komfortabel handkontroll? Lägg ner gnället, ska ni gnälla så gör det på något med mer vett än detta.

Är förövrigt väldigt glad att de lanserar Wii U Pro Controller. Alla mina förhoppningar riktar sig om att denna ska vara ett alternativ i samtliga spel, även om det känns orealistiskt idag (skulle dessutom helst se att även Wii Remoten är alternativ tillsammans med de andra kontrollerna).

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar