Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Norton blockar

01/05 -12 10:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jag vet inte om det är rätt forum, men:
Jag konverterar en .bat fil till .exe med ett program härifrån: http://www.computerhope.com/dutil.htm och när konverteringen är klar säger norton att .exe filen är skadlig och så raderas den. Men jag vill inte att den ska raderas! Hur kan jag fixa det?

01/05 -12 11:36 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Först och främst är Norton bara skit ;)

Mer OnT: Bör finnas inställningar där du då kan säga åt den att inte ta bort utom bara varna.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

01/05 -12 16:21 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Avinstallera Norton, installera Gentoo.

01/05 -12 16:33 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Pudkip skrev:
Jag vet inte om det är rätt forum, men:
Jag konverterar en .bat fil till .exe med ett program härifrån: http://www.computerhope.com/dutil.htm och när konverteringen är klar säger norton att .exe filen är skadlig och så raderas den. Men jag vill inte att den ska raderas! Hur kan jag fixa det?

Norton har en väldig tendens att bara tillåta filer den anser som kända. Så om du någonsin får lust att programmera och kompilera saker, ja, då kommer Norton hata dig. Mycket.

Det *borde* gå att ställa in, fast jag skulle rekommendera att byta till något vettigare AV-program.

EDIT: Nortons "HEJ JAG VILL TA BORT ALLTING"-princip tog bort flera år gamla IRC-loggar en gång för att den upptäckte att loggen innehöll bokstavsföljden "$decode". Det var sista gången jag någonsin lät Norton finnas på mina datorer (det var högst temporärt då jag just installerat färdigt windows på en dator). Jag vart besviken. : <

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

01/05 -12 16:49 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Pudkip skrev:
Jag vet inte om det är rätt forum, men:
Jag konverterar en .bat fil till .exe med ett program härifrån: http://www.computerhope.com/dutil.htm och när konverteringen är klar säger norton att .exe filen är skadlig och så raderas den. Men jag vill inte att den ska raderas! Hur kan jag fixa det?

Går att ange undantag, har gjort det själv, men orkar inte öppna och ge exakta direktioner. Sök på det på google så hittar du nog. Kanske går det t.o.m. att ange undantag för hela mappar, men jag minns verkligen inte.

Först och främst är Norton bara skit ;)

Och det vet du pga ett meme från 2006? Norton är inte så dåligt tbh, längre.

Have I ever told you the definition of insanity?

01/05 -12 19:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Men ok, hur anger man undantag då?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar