Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



pcon.js dowload av att besöka fuska??

15/03 -12 16:26 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Hallå där allihopa, the_Link96 här igen!

Jag har nyss kommit från skolan och som en daglig vana så besöker jag den här sidan. Jag hinner logga in, tryck på forum och helt plötsligt får jag upp en download flik (använder IE9) av något "pcon.js".

Som den internetvana personen jag är så tryckte jag självklart på avbryt, dock 5 minuter senare så kommer samma skit upp igen!

Någon här som har fått samma download förfrågan och kan någon förklara vad pcon.js är och varför det håller på att antasta mig!

Tack för mig.



What can i say i´m a bad man.

15/03 -12 16:35 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Som användare av Firefox vill jag bara flika in att det inte drabbat mig, så det är möjligt att det kan ha antingen med din webbläsare, eller dator att göra.

7 år på fuska.nu

15/03 -12 17:22 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Skulle säga att det är med största sannolikhet har någonting med Fuska.nu att göra. Med tanke på alla MySQL-felmeddelanden som visas i princip... överallt. MySQL-felmeddelanden kan inte bero på webbläsaren - utan det är fel med Fuska.nus databas. Det skulle kunna leda till att något blir helkonstigt i Internet Explorer så den försöker ladda ner något istället.

Tillägg: Det verkar vara löst nu, vilket förhoppningsvis innebär att ditt problem är löst också.

15/03 -12 17:48 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

The_new_cake skrev:
Skulle säga att det är med största sannolikhet har någonting med Fuska.nu att göra. Med tanke på alla MySQL-felmeddelanden som visas i princip... överallt. MySQL-felmeddelanden kan inte bero på webbläsaren - utan det är fel med Fuska.nus databas. Det skulle kunna leda till att något blir helkonstigt i Internet Explorer så den försöker ladda ner något istället.

Tillägg: Det verkar vara löst nu, vilket förhoppningsvis innebär att ditt problem är löst också.



Det har hittills inte kommit upp något mysko än.

Googlade javascript filen nyligen och jag fick bl.a fram länkar om att det var scam, dock kollade jag bara snabbt igenom resultaten vilket innebär att jag skulle kunna ha fel. Skulle det kunna vart något med databasen som gjorde att t.ex någon reklam öppnat en download launcher automatiskt eller är jag ute och cyklar nu? Har erfarenheter om att en del reklamrutor på denna sida är virus.

What can i say i´m a bad man.

15/03 -12 18:08 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag tror faktiskt inte det har med Fuska.nu att göra. Om MySQL failar så kommer den inte direkt börja säga att man ska ladda ner filer. Antagligen är det något virus på din dator, har själv fått när jag ska köra IE i vissa testsyften att då IE vill köra en scan på min dator efter virus och att man då ska ladda ner en fil för att få bort dessa virus, det är ett virus som vill att man ska gå vidare med mer virus.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/03 -12 18:36 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

The_new_cake skrev:
Skulle säga att det är med största sannolikhet har någonting med Fuska.nu att göra. Med tanke på alla MySQL-felmeddelanden som visas i princip... överallt. MySQL-felmeddelanden kan inte bero på webbläsaren - utan det är fel med Fuska.nus databas. Det skulle kunna leda till att något blir helkonstigt i Internet Explorer så den försöker ladda ner något istället.

Tillägg: Det verkar vara löst nu, vilket förhoppningsvis innebär att ditt problem är löst också.


Nej, MySQL-fel kan inte orsaka att din webbläsare bestämmer sig för att ladda ner ett javascript.


Det handlar antagligen om att det antingen är något fel på reklamen eller att reklamen innehåller malware.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

15/03 -12 19:27 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

GoldenMew: Har aldrig sagt att Internet Explorer försökt ladda ner JavaScript-filen på grund av MySQL-felen. Nämnde däremot att det troligtvis beror på Fuska.nu då de bland annat har problem med MySQL-felen. Tror dessutom inte det beror på reklamen, vid tillfället ifråga så var ingen reklam synlig just på grund av MySQL-felen.

Det vill säga; jag tror inte det beror på webbläsaren utan Fuska.nu. Sedan försökte jag anmärka att Internet Explorer inte är en så bra webbläsare (enligt mig). Vilket jag ser nu att det blev lite konstigt...

15/03 -12 20:37 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

The_new_cake skrev:
GoldenMew: Har aldrig sagt att Internet Explorer försökt ladda ner JavaScript-filen på grund av MySQL-felen. Nämnde däremot att det troligtvis beror på Fuska.nu då de bland annat har problem med MySQL-felen. Tror dessutom inte det beror på reklamen, vid tillfället ifråga så var ingen reklam synlig just på grund av MySQL-felen.

Det vill säga; jag tror inte det beror på webbläsaren utan Fuska.nu. Sedan försökte jag anmärka att Internet Explorer inte är en så bra webbläsare (enligt mig). Vilket jag ser nu att det blev lite konstigt...

"Med tanke på alla MySQL-felmeddelanden som visas i princip... överallt. MySQL-felmeddelanden kan inte bero på webbläsaren - utan det är fel med Fuska.nus databas."
Har nog inte med databasen att göra. Beror nog på det GM sa, antingen reklam eller så har man virus, något av dem.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/03 -12 21:34 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

pcon.js ligger inte i Fuska.nus programmeringskod och därför kan en spontan nerladdning av den filen inte vara på grund av felmeddelanden i Fuska.nu.

Förövrigt visas väl ändå inte MySQL-felmeddelanden överallt...?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

15/03 -12 22:52 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Reklamen visades inte innan (när detta felet rapporterades för den delen), utan det var felmeddelanden från MySQL istället. Därför tror jag inte det var från någon reklam.

MySQL-problemet tycks vara löst - och efter dess har trådskaparen inte märkt fler problem.

16/03 -12 07:32 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Vill bara informera er om jag har skannat datorn med ett ex antal virusskydd och anti-malware program och inget av dem hittade någon form av virus. Tänkte först om jag hade blivit drabbad av adware men det tycks inte vara så.

Det har inte kommit upp något sedan jag blev spammad av fliken(stängde ner IE9 för att jag inte orkade med fliken).

Det har förövrigt inte kommit upp igen men vad skulle ett javascript kunna göra mot datorn ifall man nu skulle accepterat nedladdningen?

What can i say i´m a bad man.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar