Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



finns det hackers på mw2? ps3

Svara
04/01 -12 17:57 audi

audi

1366 XP 38 inlägg

ska köpa mw2 till ps3 och jag har sett i google att många säger att det finns många hackers jag bara om det finns fortfarande hackers eller om man har patchat det.



|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
inlägget skickades i sverige
|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

04/01 -12 18:22 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Det är svårt att patcha bort hackers... Vad jag vet har de slutat "devva" MW2 så, ja. Det finns VÄLDIGT många hackers. PS3 har flest hackers...

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

04/01 -12 22:01 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Ja. Och Search and destroy är helt förstört med trickshotters -.-

(????)??

04/01 -12 22:56 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Varför Mw2 när MW3 finns!?

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

04/01 -12 23:15 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

Swires skrev:
Varför Mw2 när MW3 finns!?

Är det någon skillnad ens?

05/01 -12 01:06 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

DarknessSky skrev:
PS3 har flest hackers...

Jag vet fortfarande inte var du har fått det ifrån. PC har utan tvekan mest hackers, just för att det är lättast att hacka på PC, Om PS3 sedan har mer hackers än 360 vet jag inte, fast det tror jag bara på när jag ser en pålitlig källa. Jag har stött på en enda hacker-lobby genom mina år som PS3-spelare.

Coucou

05/01 -12 01:12 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Kastrullo skrev:
Swires skrev:
Varför Mw2 när MW3 finns!?

Är det någon skillnad ens?

Inte stor. Grafik, nya banor, nya vapen (några gamla) etc.



Fix_d skrev:
DarknessSky skrev:
PS3 har flest hackers...

Jag vet fortfarande inte var du har fått det ifrån. PC har utan tvekan mest hackers, just för att det är lättast att hacka på PC, Om PS3 sedan har mer hackers än 360 vet jag inte, fast det tror jag bara på när jag ser en pålitlig källa. Jag har stött på en enda hacker-lobby genom mina år som PS3-spelare.

Hm, ber om ursäkt. Tänkte faktiskt inte på PC den stunden utom bara PS3 och Xbox 360.

Låter rimligt att PC har flest hackers då det är enklast att hacka på PC. En sökning på Google efter hack till PS3 ger fler och bättre resultat än om du söker till Xbox 360. Sedan är det så av någon anledning att många inte vill eller gör lobbys som är hackade till Xbox medans det görs ett x antal fler till PS3.

Hur länge har du haft just MW2? Jag vet inte hur det är med de andra spelen till PS3, för det har jag inte kollat upp.
Till GTA IV (online) har Xbox 360 flest hackers/butchers.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

05/01 -12 01:35 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Bara för att Google säger att det är mindre resultat till Xbox 360 betyder inte det att de är fler på PS3.
Faktum är att det är mycket lättare att hacka på en Xbox än vad det är på PS3.


OffT: Walking Dead? Tja

05/01 -12 03:55 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

DarknessSky skrev:
Inte stor. Grafik, nya banor, nya vapen (några gamla) etc.

Lol, är ju ändå ganska stor skillnad. Iaf lika stor som mellan alla andra spel. T.ex så känns det som att man dör jävligt mycket snabbare i MW3.

Fix_d skrev:
Jag vet fortfarande inte var du har fått det ifrån. PC har utan tvekan mest hackers, just för att det är lättast att hacka på PC, Om PS3 sedan har mer hackers än 360 vet jag inte, fast det tror jag bara på när jag ser en pålitlig källa. Jag har stött på en enda hacker-lobby genom mina år som PS3-spelare.

Har spelat MW2 på Xbox360 nu efter MW3 släpptes, och jag stötte på tre st infectade lobbys på typ 5h playtime. Det är ganska mycket om man frågar mig, så det är nog färre på PS3 D:


Som svar till TS så är det bara att leava om du kommer i en hackad lobby, svårare är det inte, men om du vill slippa det så köp MW3 eller något istället.

Have I ever told you the definition of insanity?

05/01 -12 12:01 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

DarknessSky skrev:
Låter rimligt att PC har flest hackers då det är enklast att hacka på PC. En sökning på Google efter hack till PS3 ger fler och bättre resultat än om du söker till Xbox 360.


Som Techno_ skrev så betyder en google-sökning ingenting. Du kan helt enkelt ha använt fel sökord, eller så är de flesta hacks helt enkelt inte så lättillgängliga. Om man söker på att t.ex. "Förintelsen hände aldrig" så kommer man få upp en massa träffar på det, men det betyder inte att det är sant.


Sedan är det så av någon anledning att många inte vill eller gör lobbys som är hackade till Xbox medans det görs ett x antal fler till PS3.


Detta har ingen grund, menar du av de du känner? Eller kanske sådana du har sett eller läst om på internet? Det kan handla om att folk inte är lika öppna när det gäller hack till Xbox.
Saken är att det finns miljontals som spelar tv-spel, och du kan omöjligtvis veta vilken konsol som har flest hackers. Det enda sättet att få en någorlunda syn på det hela vore att göra en riktig undersökning. Vilket jag tvivlar på att du har gjort. (:

Bara för att lägga till; de inte-så-seriösa folket som hackar är nog lite rädda för att hacka PS3. Med tanke på Sonys hårda straff mot just det (e.g., GeoHot-fallet).

Coucou

05/01 -12 13:37 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Mw2 är inte direkt förstört av hackers tror det inte går och göra längre eller iaf svårt har också hört att man kan hacka via ngt som heter J-tag fast det kostar tydligen pengar men på cod 4 är det "sönder" hackat

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/01 -12 00:34 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Kastrullo skrev:
Swires skrev:
Varför Mw2 när MW3 finns!?

Är det någon skillnad ens?

Fler spelare, på mw2 kör typ alla s&d och trickshootar, inte ett dugg roligt.

Tilläg: Mw2 har mer hackers än mw3 därför att iw, a, sh har fullt upp m Mw3 just nu...

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

06/01 -12 02:22 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Danne_00 skrev:
DarknessSky skrev:
Inte stor. Grafik, nya banor, nya vapen (några gamla) etc.

Lol, är ju ändå ganska stor skillnad. Iaf lika stor som mellan alla andra spel. T.ex så känns det som att man dör jävligt mycket snabbare i MW3.

Det är för att spawn systemet är helt fuckat :D
En enemy kan spawna några meter bakom dig bara.


Fix_d skrev:
DarknessSky skrev:
Låter rimligt att PC har flest hackers då det är enklast att hacka på PC. En sökning på Google efter hack till PS3 ger fler och bättre resultat än om du söker till Xbox 360.


Som Techno_ skrev så betyder en google-sökning ingenting. Du kan helt enkelt ha använt fel sökord, eller så är de flesta hacks helt enkelt inte så lättillgängliga. Om man söker på att t.ex. "Förintelsen hände aldrig" så kommer man få upp en massa träffar på det, men det betyder inte att det är sant.


Sedan är det så av någon anledning att många inte vill eller gör lobbys som är hackade till Xbox medans det görs ett x antal fler till PS3.


Detta har ingen grund, menar du av de du känner? Eller kanske sådana du har sett eller läst om på internet? Det kan handla om att folk inte är lika öppna när det gäller hack till Xbox.
Saken är att det finns miljontals som spelar tv-spel, och du kan omöjligtvis veta vilken konsol som har flest hackers. Det enda sättet att få en någorlunda syn på det hela vore att göra en riktig undersökning. Vilket jag tvivlar på att du har gjort. (:

Bara för att lägga till; de inte-så-seriösa folket som hackar är nog lite rädda för att hacka PS3. Med tanke på Sonys hårda straff mot just det (e.g., GeoHot-fallet).

Jag har inte sagt att PS3 har flest hackers utom jag har sagt att PS3 har flest hackade lobbys TILL MW2, inte overall. Overall kan Xbox ligga före eller dylikt, svårt att ta reda på.

Ang. Google så kan du söka efter hackade lobbys till PS3 och få upp fler och bättre resultat, ja. Jag har faktiskt även varit inne på de första till PS3 men när jag själv kollade efter hacks till MW2 till Xbox tog det en stund och flera sökningar innan jag faktiskt kom fram till ett bra resultat.

Du får gärna berätta mer om "GeoHot-fallet" då jag kanske känner till det men jag vet inte direkt vad det är. Efter så jag inte vet vad "GeoHot-fallet" är så grundar jag detta utan att veta vad det är...

Det är ju inte mer n rimligt att folk inte hackar till Xbox då de betalat pengar för att spela online och därav sätter x antal pengar på spel. Att hacka själva konsolen (J-Tag till Xbox) är ju också en annan sak. Jag känner flera som J-tagat och dylikt.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

06/01 -12 04:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Det kanske inte är rimligt men det är sjukt mycket enklare att hacka på Xbox som jag sa i förgående inlägg.
Visst, man måste (antagligen?) vara up-to-date med Jtag men på PS3 så måste man för det mesta ha 'tur' och vara kvar på de versioner som man kan jailbreaka på förutom det så måste man ha en speciell custom firmware och sedan ändra sitt system till test/dev-mode och sedan mappa genom servrarna (det går inte i normala fall logga in och spela online med dev-mode), när man gör detta så måste man göra en ny användare.

Så det är väl inte det roligaste precis att hacka på PS3.. observera att det var över ett år sen jag provade detta så det kan ha ändrats sedan dess, men det är ungefär så det ligger till.

Källa: NGU & 7sins

06/01 -12 14:00 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

DarknessSky skrev:

Jag har inte sagt att PS3 har flest hackers utom jag har sagt att PS3 har flest hackade lobbys TILL MW2, inte overall. Overall kan Xbox ligga före eller dylikt, svårt att ta reda på.

Ang. Google så kan du söka efter hackade lobbys till PS3 och få upp fler och bättre resultat, ja. Jag har faktiskt även varit inne på de första till PS3 men när jag själv kollade efter hacks till MW2 till Xbox tog det en stund och flera sökningar innan jag faktiskt kom fram till ett bra resultat.


Jag har likaså här svårt att tro att du kan veta det. Google-sökningar behöver som sagt inte betyda någonting. Du vet, bara för att man gör en hackad lobby så behöver man inte skriva om det på internet. Om du menar utav personlig erfarenhet så kan du helt enkelt haft otur.


Du får gärna berätta mer om "GeoHot-fallet" då jag kanske känner till det men jag vet inte direkt vad det är. Efter så jag inte vet vad "GeoHot-fallet" är så grundar jag detta utan att veta vad det är...


Kan berätta lite kort, Sony hade utlovat att man kunde ha andra OS än de som är standard, typ Linux. Men med en update så tog de bort den möjligheten för att förhindra hackning, vilket gjorde många arga. GeoHot, jailbreakade sitt PS3, så att man kunde ha andra OS, och lade ut det på nätet. Sony fick reda på det och stämde honom på stora pengar. De fick också rätten att kolla upp alla IP-adresser som hade besökt hans sida, för att se vilka som hade skaffat det, mm. Detta retade upp bl.a. Anonymous och det startade typ kriget som var.

Ungefär så har jag för mig att de var.

Coucou

06/01 -12 14:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Fix_d skrev:
Kan berätta lite kort, Sony hade utlovat att man kunde ha andra OS än de som är standard, typ Linux. Men med en update så tog de bort den möjligheten för att förhindra hackning, vilket gjorde många arga. GeoHot, jailbreakade sitt PS3, så att man kunde ha andra OS, och lade ut det på nätet. Sony fick reda på det och stämde honom på stora pengar. De fick också rätten att kolla upp alla IP-adresser som hade besökt hans sida, för att se vilka som hade skaffat det, mm. Detta retade upp bl.a. Anonymous och det startade typ kriget som var.

Ungefär så har jag för mig att de var.


Därav detta;

geohot's home on the internet...ain't my web design skills sick?

buy an Apple, Microsoft, LG, Samsung, Nintendo, ...

don't buy a Sony, (sue me, and your name can get added here)

@ geohot.com


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar