Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny kategori till "Medlemstoppar" (ett förslag)

Svara
29/12 -11 18:12 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Satt lite och funderade igår kväll, när jag gjorde det så fick jag en idé. Ja som titeln säger, en ny kategori till Medlemstoppar där vi nu har fusk, speltester och XP. Där fick jag en idé om att lägga till "Aktivitet". Vilket skulle grundas på foruminlägg och XP per dag (om ingen kommer på något bättre).
Jag tror till och med att den skulle kunna öka aktiviteten lite eftersom att man inte behöver vara en veteran för att hamna där, och vem vill inte hamna på topplistan? (:
Föreslog det för FIQ, och han föreslog att jag skulle föreslå det här. Så vad tycker ni? Vore det kul att se någon gång eller ska jag bara skrota idén?



Coucou

29/12 -11 18:20 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Det kommer bara att bli en massa spamm då.

Wii U PS4 XBone PC

29/12 -11 18:32 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Låter som ett väldigt bra förslag, kan däremot krävas lite tanke på hur man ska mäta "aktivitet" - finns väl en del (om än inte så många) som läser forumet aktivt utan skriva någonting. Ska dessa räknas in så bör man snarare ha någon inloggad tid per dag. Det skulle även kunna öka aktiviteten på samma sätt, då fler är inne längre tid.

MartinMilk: Tror faktiskt inte det... med tanke på att man bara får XP för ett inlägg per dag så är nog risken mindre.

29/12 -11 18:38 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Eller ta bara antal timmar online totalt , simpelt
man loggas dessutom ut efter en viss tid om jag inte minns fel?

29/12 -11 18:39 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Väldigt bra förslag för att öka aktiviteten (bl.a). Kör på det! :D

29/12 -11 18:39 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

The_new_cake skrev:
Låter som ett väldigt bra förslag, kan däremot krävas lite tanke på hur man ska mäta "aktivitet" - finns väl en del (om än inte så många) som läser forumet aktivt utan skriva någonting. Ska dessa räknas in så bör man snarare ha någon inloggad tid per dag. Det skulle även kunna öka aktiviteten på samma sätt, då fler är inne längre tid.

MartinMilk: Tror faktiskt inte det... med tanke på att man bara får XP för ett inlägg per dag så är nog risken mindre.

Förslag som liknar detta har kommit upp förut, Och svaret var då att det antagligen blir för mycket spam. Jag tror själv att risken är väldigt stor eftersom att många som är nya på fuska kommer att vilja ta sig upp dit, För dom flesta bryr sig inte ens om xp längre.

Fast vem bryr sig egentligen om medlemstoppen? Den är endå så gömd så jag tror nog att dom flesta redan har glömt bort den.

Wii U PS4 XBone PC

29/12 -11 18:54 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

MartinMilk: Vi har ett par forumansvariga här på sidan och som vi tidigare har kommit fram till att de är väldigt bra på att ta bort onödiga inlägg och inlägg som inte passar in. Med det i åtanke så tror jag inte det gör någonting om vi får ett par fler inlägg per dag på sidan, det skulle nog snarare bara var bra (av flera olika anledningar).

Alla funktioner (bortsett från forumet) har blivit undangömda i V5. Tidigare fanns de alla väl synliga i en ordnad meny, nu ska man in och börja söka igenom olika menyer för att ta sig till den funktionen man vill använda.

29/12 -11 18:56 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Bra förslag!
Angående det eventuella spammet, visar det sig vara ett problem (vilket jag verkligen inte hoppas) kanske man ska fundera på att ta till hårdare åtgärder mot dessa spammare.
Men jag tror inte det kommer vara några problem med det.
Detta skulle faktiskt kunna höja aktiviteten! :)

.

29/12 -11 19:06 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

The_new_cake skrev:
MartinMilk:Alla funktioner (bortsett från forumet) har blivit undangömda i V5. Tidigare fanns de alla väl synliga i en ordnad meny, nu ska man in och börja söka igenom olika menyer för att ta sig till den funktionen man vill använda.

öö. Thanks for the obvious!


Anyo13 skrev:
Bra förslag!
Angående det eventuella spammet, visar det sig vara ett problem (vilket jag verkligen inte hoppas) kanske man ska fundera på att ta till hårdare åtgärder mot dessa spammare.
Men jag tror inte det kommer vara några problem med det.
Detta skulle faktiskt kunna höja aktiviteten! :)



Om den funktionen skulle göra något åt aktiviteten så kanske man borde göra medlemstopparna mer synliga.

Wii U PS4 XBone PC

29/12 -11 19:29 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Lägg till att det skall vara aktivitet under de senaste tre månaderna e.dyl. så är jag på. Annars kommer folk som varit medlemmar länge missgynnas.

Have I ever told you the definition of insanity?

29/12 -11 21:13 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Förhoppningsvis skulle en sådan funktion dessutom öka aktiviteten i klubbarna, med tanke på att man får XP för klubbforuminlägg.

Tonight's the night.

29/12 -11 21:24 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Danne_00 skrev:
Lägg till att det skall vara aktivitet under de senaste tre månaderna e.dyl. så är jag på. Annars kommer folk som varit medlemmar länge missgynnas.

Antar att du menar tvärtom.

Självklart tänkte jag ordna något sånt.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

29/12 -11 21:28 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

FIQ skrev:
Danne_00 skrev:
Lägg till att det skall vara aktivitet under de senaste tre månaderna e.dyl. så är jag på. Annars kommer folk som varit medlemmar länge missgynnas.

Antar att du menar tvärtom.

Självklart tänkte jag ordna något sånt.

Nja, han menar nog att de som har varit medlemmar i flera år har kanske inte haft samma möjlighet att vara aktiv som en som har varit det en kortare tid. Alltså att bara aktiviteten den senaste tiden ska räknas med.

Coucou

29/12 -11 22:14 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

FIQ skrev:
Danne_00 skrev:
Lägg till att det skall vara aktivitet under de senaste tre månaderna e.dyl. så är jag på. Annars kommer folk som varit medlemmar länge missgynnas.

Antar att du menar tvärtom.

Självklart tänkte jag ordna något sånt.

Nä. Jag kan göra en ny användare och få 22XP på två dagar och thus hamna överst på listan, medan den användare jag har nu aldrig kommer ha en chans pga bitvis inaktivitet.

EDIT: inb4 klagomål på 22XP

Have I ever told you the definition of insanity?

29/12 -11 22:31 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Danne_00 skrev:
FIQ skrev:
Danne_00 skrev:
Lägg till att det skall vara aktivitet under de senaste tre månaderna e.dyl. så är jag på. Annars kommer folk som varit medlemmar länge missgynnas.

Antar att du menar tvärtom.

Självklart tänkte jag ordna något sånt.

Nä. Jag kan göra en ny användare och få 22XP på två dagar och thus hamna överst på listan, medan den användare jag har nu aldrig kommer ha en chans pga bitvis inaktivitet.

EDIT: inb4 klagomål på 22XP

Fast tänk om jag, om detta införs, inte tänker basera aktivitetsinfon på "antal XP per dag"?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

30/12 -11 10:35 Markuz97

Markuz97

35993 XP 4201 inlägg

Jag tycker det är ett väldigt bra förslag vi lägger till det NU

Medlem sedan version 4.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar