Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



ps3 gör konstiga ljud hjälp snälla :(

18/12 -11 01:25 audi

audi

1366 XP 38 inlägg

hej, köpte mw3 till min ps3 igår och den gör konstiga klick ljud är det normalt att den gör de här ljuden?

http://www.youtube.com/watch?v=z5CcvXuldDk&a...

jag har battlefield 3 och den gör det ibland men inte lika mycket som mw3



|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
inlägget skickades i sverige
|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

18/12 -11 01:41 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Låter som en skrivmaskin.

Skulle chansa att det är fel på CD läsaren. Men för säkerhets skull så ring SONY Support och fråga dem.

18/12 -11 02:15 audi

audi

1366 XP 38 inlägg

vill helst först höra från andra om dom ochså har det så jag vet att det är normalt för att det är bara cod spel som gör det ganska ofta har jag hört från youtube så om någon annan har detta ljudet på sin ps3 skriv det i kommentarerna snälla :D

|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
inlägget skickades i sverige
|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

18/12 -11 09:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Sådär låter min med med jämna mellanrum. Men låter det så hela tiden eller är det bara ett tag? För min kan låta så allt från några sekunder till några minuter...

18/12 -11 14:21 audi

audi

1366 XP 38 inlägg

jag hör ett klick varje sekund och den slutar aldrig göra det ljudet utan den fortsätter hela tiden. Den slutar bara när jag är i lobby

|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
inlägget skickades i sverige
|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

19/12 -11 00:23 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

låter som att din ps3 inte gillar dåliga spel

Wii U PS4 XBone PC

19/12 -11 09:06 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Ring till Sony Support och fråga och om det nu är ett fel lämnar du in den på lagning. Om Sony har samma system som Microsoft bör den bara vara borta MAX 3 dagar.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

19/12 -11 16:49 audi

audi

1366 XP 38 inlägg

ja men jag har ochså battlefield 3 och den gör inte det ljudet så ofta kanske bara några gånger, jag har kollat på min mw3 skiva och det finns inte en enda repa.

|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
inlägget skickades i sverige
|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

21/12 -11 15:17 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

audi skrev:
ja men jag har ochså battlefield 3 och den gör inte det ljudet så ofta kanske bara några gånger, jag har kollat på min mw3 skiva och det finns inte en enda repa.



Testa att lägga ditt PS3 ner på golvet (jag såg på videon att du hade ditt PS3 stående) och ta ur skivan och stäng av konsollen, sen efter någon minut sätter du i skivan igen.

OfT: Om man bortser från klick ljuden, funkar spelet som det ska? Om bilden fryser eller liknande så kan du gå tillbaka till affären och begära ett nytt.

Då är det fel på skivan pga tidigare hantering av spelet t.ex slarv vid leverans.

What can i say i´m a bad man.

21/12 -11 15:22 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Låter som CD-läsaren, ja, men det ljudet brukar ju bara uppstå vid vid boot-up. Det är väl inte direkt skadligt om man säger så, det är så att säga ingen vinylläsare du har, men klart att ljudet kan vara irriterande.

Här är någon som verkar ha liknande problem (Ingen riktig "lösning" dock);
http://playstation-3.se/forum/t6476.html

Samma;
http://loading.se/forum.php?thread_id=71316&page=1

Går att hitta mycket fler trådar om det på Google, men jag hittar inget egentligt svar åt dig. Jag har f.ö inget PS3 själv, så jag har inget eget att komma med. Har å andra sidan ett Xbox 360, där jag hade ett liknande problem, och där gick det att spara spelet på hårddisken så löste det sig, går det inte att göra något liknande på PS3?

EDIT: Du kan ju testa om den låter lika mycket om du "lägger den" ner.

Have I ever told you the definition of insanity?

21/12 -11 21:13 audi

audi

1366 XP 38 inlägg

spelet funkar som den ska och när jag lägger ner den låter det samma sak

|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
inlägget skickades i sverige
|Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

22/12 -11 19:48 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

Installeras spelet?
Om inte, då läser din PS3 av skivan KONSTANT, såklart den har lite ljud för sig hela tiden..
Inget att oroa sig för.

Om det funkar så funkar det.. Klaga skall man göra när det går sönder.

EDIT: Och det finns massor med svar på YT länken du visa.. Och de flesta där säger att det inte är någe problem heller.

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80

18/01 -12 20:43 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

den läser av skivan konstant som noxman sa. De flestas ps3 låter sådär. xbox installerar datan från skivan för att förhindra detta. det funkar bara med vissa ps3 spel.

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

18/01 -12 20:54 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

SwedishNoob_ skrev:
den läser av skivan konstant som noxman sa. De flestas ps3 låter sådär. xbox installerar datan från skivan för att förhindra detta. det funkar bara med vissa ps3 spel.

Nu hittar du bara på, jag har haft två PS3:n och de har aldrig låtit så. Jag har spelat massvis med spel som både var och inte var installerade på hårddisken. Aldrig har jag hört det på någon annans PS3 heller.

Coucou

20/01 -12 21:29 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

MartinMilk skrev:
låter som att din ps3 inte gillar dåliga spel


Win.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar