Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Välkommen till Sveriges största spelfusksajt

03/12 -11 19:13 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Ja det har ju stått på framsidan så länge jag kan minnas. Förr var ju denna sida mycket mer aktiv och stämde säkert. Men vad baseras det på? Registrerade konton? Aktiva konton? Dagliga/månads besök? Av de runt 60000 (rätta mig om jag har fel) är väl inte mer än en-två tusen aktiva. Det måste varit mycket mer förr?
Så vad baseras texten på, borde den ändras? Har fuska.se gått om oss?



03/12 -11 19:20 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Det är för det första, i denna sekund jag skriver, 37 537 medlemmar registrerade på hemsidan. Så något mindre än 60 000, ja.

I vilket fall som helst, för att besvara din fråga: Sådan statistik utgår för det mesta ifrån besökarantalet för en hemsida. Men nej, jag har ingen aning om denna mening stämmer överens med den korrekta statistiken i dagens läge. Likt som du betvivlar jag det dock.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

03/12 -11 23:15 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Sidan borde faktiskt läggas ner. Det är typ det jag väntar på helt ärligt. Det är ungefär 5 medlemmar online samtidigt och dom flesta aktiva är missnöjda med sidan..

Och dom som är aktiva är för det mesta trolls. Även fast det är dom som gör sidan rolig.

Wii U PS4 XBone PC

03/12 -11 23:26 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

MartinMilk skrev:
Sidan borde faktiskt läggas ner. Det är typ det jag väntar på helt ärligt. Det är ungefär 5 medlemmar online samtidigt och dom flesta aktiva är missnöjda med sidan..

Och dom som är aktiva är för det mesta trolls. Även fast det är dom som gör sidan rolig.

Vi har ännu några ess i rockärmen, så det ska nog gå att förhindra en nedläggning.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

03/12 -11 23:52 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

MartinMilk skrev:
Sidan borde faktiskt läggas ner. Det är typ det jag väntar på helt ärligt. Det är ungefär 5 medlemmar online samtidigt och dom flesta aktiva är missnöjda med sidan..

Och dom som är aktiva är för det mesta trolls. Även fast det är dom som gör sidan rolig.

Fortfarande är det hundratals inloggade per dag (och ungefär det fyrdubbla antalet besökare). Även om aktiviteten sjunkit är det knappast värt en nedläggning.

Dessutom har vi, som Forsa sa, fortfarande några tricks kvar. :)

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/12 -11 00:49 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Om det syftar på antal fusk/tips så borde det ju vara korrekt.

04/12 -11 01:39 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

FIQ skrev:
MartinMilk skrev:
Sidan borde faktiskt läggas ner. Det är typ det jag väntar på helt ärligt. Det är ungefär 5 medlemmar online samtidigt och dom flesta aktiva är missnöjda med sidan..

Och dom som är aktiva är för det mesta trolls. Även fast det är dom som gör sidan rolig.

Fortfarande är det hundratals inloggade per dag (och ungefär det fyrdubbla antalet besökare). Även om aktiviteten sjunkit är det knappast värt en nedläggning.

Dessutom har vi, som Forsa sa, fortfarande några tricks kvar. :)

Några 100 är ju inte ens bra för att ha över 30 tusen medlemmar på sidan.

Wii U PS4 XBone PC

04/12 -11 10:20 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

MartinMilk skrev:
FIQ skrev:
MartinMilk skrev:
Sidan borde faktiskt läggas ner. Det är typ det jag väntar på helt ärligt. Det är ungefär 5 medlemmar online samtidigt och dom flesta aktiva är missnöjda med sidan..

Och dom som är aktiva är för det mesta trolls. Även fast det är dom som gör sidan rolig.

Fortfarande är det hundratals inloggade per dag (och ungefär det fyrdubbla antalet besökare). Även om aktiviteten sjunkit är det knappast värt en nedläggning.

Dessutom har vi, som Forsa sa, fortfarande några tricks kvar. :)

Några 100 är ju inte ens bra för att ha över 30 tusen medlemmar på sidan.

Det är faktiskt vanligare än du verkar tro att en låg andel av antalet medlemmar på sidan loggar in mot hur många det är totalt - skillnaden är att Fuska.nu inte rensar medlemmar på samma sätt som vissa andra sidor gör.

EDIT: Och förövrigt, sist jag kollade hade vi ett mycket större utbud av fusk än våran huvudkonkurrent Fuska.se - så vi är definitivt störst vad gäller att ha störst (svenska) fuskarkiv.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

04/12 -11 11:30 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

När tänker ni använda de tricksen? reklam?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

04/12 -11 11:34 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

FIQ skrev:
EDIT: Och förövrigt, sist jag kollade hade vi ett mycket större utbud av fusk än våran huvudkonkurrent Fuska.se - så vi är definitivt störst vad gäller att ha störst (svenska) fuskarkiv.

... och ett större utbud av spel också, om man nu kan lita på Fuska.ses startsida: "Hos oss hittar du fusk till över 8000 olika spel". Fuska.nu har i dagsläget 11795 olika spel.

~ Kigsz ~

2002-2012

04/12 -11 12:28 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Fuska.nu har nog flest fusk och även mest användbara fusk. När jag varit inne och kollat på fuska.se har de inte lika många registrerade och MYCKET färre online. Med tanke på att de rensat stor del av forumet där, tagit bort funktioner och för inte så länge sedan blev några av de mest aktiva medlemmarna inblandade i något bråk som slutade med att några blev bannlysta. Många lämnade även fuska.se för deras nya proxy skydd.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

04/12 -11 13:07 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Fuska.se har ett större forum (antal trådar och inlägg), fler registrerade medlemmar och är troligtvis bra mycket aktivare på det sättet än Fuska.nu. Däremot har Fuska.nu 50 % fler spel än Fuska.se i vår databas, och antalet fusk går enbart att spekulera om.

Sedan har vi förstås en rad saker där Fuska.se är ljusår framför Fuska.nu, de har spelnyheter - något som Fuska.nu saknar helt och som det är väldigt ensamt om att inte ha. Ser man på en del andra svenska spelsajter (observera, inte fuskspelsajter) så ligger Fuska.nu och Fuska.se flera dussintals gånger efter. Se bara på FZ.se, med cirka 85 000 unika besökare per vecka (år 2008).

Så med Sveriges största beror det helt klart på hur man räknar. Vi ligger dessutom bakom på fronten med nya konsoler och ny information. Se bara hur både Fuska.se och FZ.se redan har lagt till WiiU.

04/12 -11 14:57 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Se bara hur både Fuska.se och FZ.se redan har lagt till WiiU.

Det är ett bra tag kvar tills det kan skickas in fusk, tester eller ens spel till Wii U (fuska.nu-policy är att inte lägga in spelen förrän de släppts någonstans i världen), så jag ser personligen ingen större poäng med att lägga in Wii U i systemlistan redan nu - det skulle bara bli en tom kategori.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

04/12 -11 15:30 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

GoldenMew: Om man använder systemens standardmall, ja. Men det finns redan information om vilka spel som ska släppas och man skulle kunna lägga fram och presentera nyheter och information om konsolen ifråga. Skulle man istället för den vanliga mallen lägga fram sådan information så skulle man kunna få Fuska.nu att stå i framkant till jämförelse med exempelvis Fuska.se.

Som det ser ut just nu så ligger trots allt Fuska.se före oss, där man redan kan söka på vilka spel som kommer släppas till WiiU.

07/01 -12 15:17 Markuz97

Markuz97

35993 XP 4201 inlägg

MartinMilk skrev:
Sidan borde faktiskt läggas ner. Det är typ det jag väntar på helt ärligt. Det är ungefär 5 medlemmar online samtidigt och dom flesta aktiva är missnöjda med sidan..

Och dom som är aktiva är för det mesta trolls. Även fast det är dom som gör sidan rolig.

LÄGGA NER FUSKA.NU??? ok om du nu tycker fuska.nu är så dåligt kan du väl gå och bli medlem på fuska.se eller någon annan dålig hemsida

Medlem sedan version 4.

08/01 -12 00:33 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Markuz97 skrev:
MartinMilk skrev:
Sidan borde faktiskt läggas ner. Det är typ det jag väntar på helt ärligt. Det är ungefär 5 medlemmar online samtidigt och dom flesta aktiva är missnöjda med sidan..

Och dom som är aktiva är för det mesta trolls. Även fast det är dom som gör sidan rolig.

LÄGGA NER FUSKA.NU??? ok om du nu tycker fuska.nu är så dåligt kan du väl gå och bli medlem på fuska.se eller någon annan dålig hemsida

ååh nej. Too much p12.. T___T''

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar