Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Minecraft 1.0.0 ute

21/11 -11 00:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Strandberg66

Hela versionen av minecraft har precis släppts och jag och mina kompisar har våran egen server och om det är någon som är intresserad av att joina så är det bara att skicka ett PM :)
EDIT: Vi använder hamachi så ni vet.

http://www.youtube.com/watch?v=EfFlU1-NTuY

21/11 -11 07:24 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Det äger, tycker jag fast tur att man köpte det innan för det kostar 200 spänn nu :O

21/11 -11 18:05 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Trodde det var 1.9 som kom ut :S

21/11 -11 18:21 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Minecraft kommer aldrig bli lika bra som det var i början. Verkade vara Dorf Fort i 3d med större fokus på utforskande. Sedan visade det sig att notch bara var en tjock, girig skurk.

21/11 -11 18:58 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Minecraft kommer aldrig bli lika bra som det var i början. Verkade vara Dorf Fort i 3d med större fokus på utforskande. Sedan visade det sig att notch bara var en tjock, girig skurk.

Om du inte tycker om de nya versionerna så degredera din minecraft då

(????)??

21/11 -11 19:09 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Slickepinnen skrev:

Om du inte tycker om de nya versionerna så degredera din minecraft då

Minecraft alfan var inte något superspel. Månadens smak.

21/11 -11 19:49 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Slickepinnen skrev:

Om du inte tycker om de nya versionerna så degredera din minecraft då

Minecraft alfan var inte något superspel. Månadens smak.

Beror på vad man gillar,alla sitter inte och nördar MW2,BO och MW3 dagarna igenom :S (Nu säger jag inte att du har gjort det)

EDIT: Det finns en boss i 1.0.0!

21/11 -11 19:54 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

fuskiskillen skrev:

Beror på vad man gillar,alla sitter inte och nördar MW2,BO och MW3 dagarna igenom :S (Nu säger jag inte att du har gjort det)

EDIT: Det finns en boss i 1.0.0!


Jag säger ingenting om dina smaker här. Spel är subjektiva och alla får tycka som de vill. Jag däremot irriterad på att du använder nörda till spel såsom MW2 och BF3.

Anywez, halvrelevant. Har någon här spelat Dwarf Fortress? Om ni gillar Minecraft så gillar i säkert det. Det är dock svårt att lära sig att spela.

21/11 -11 20:19 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
fuskiskillen skrev:

Beror på vad man gillar,alla sitter inte och nördar MW2,BO och MW3 dagarna igenom :S (Nu säger jag inte att du har gjort det)

EDIT: Det finns en boss i 1.0.0!


Jag säger ingenting om dina smaker här. Spel är subjektiva och alla får tycka som de vill. Jag däremot irriterad på att du använder nörda till spel såsom MW2 och BF3.


Nu missförstår du nog mig,det jag menar är att det finns dom som spelar MW2 (osv) som kan vara lite jobbiga och bara gillar det spelet och det lät som du var en sån,så då får du ursäkta mig :) Min kompis är en sån så...

21/11 -11 20:40 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

fuskiskillen skrev:

Nu missförstår du nog mig,det jag menar är att det finns dom som spelar MW2 (osv) som kan vara lite jobbiga och bara gillar det spelet och det lät som du var en sån,så då får du ursäkta mig :) Min kompis är en sån så...


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Dt jag störde mig på var inte din bild av mig utan att du associerade spel som CoD med nördaktiviteter. Självklart finns det såna. Det är personer som tycker det är fullt rimligt att spendera 3000 kr på en konsol med ett spel. Känner ocks en sådan person, men förstår dem inte.

21/11 -11 21:07 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
fuskiskillen skrev:

Nu missförstår du nog mig,det jag menar är att det finns dom som spelar MW2 (osv) som kan vara lite jobbiga och bara gillar det spelet och det lät som du var en sån,så då får du ursäkta mig :) Min kompis är en sån så...


*Bild*

Dt jag störde mig på var inte din bild av mig utan att du associerade spel som CoD med nördaktiviteter. Självklart finns det såna. Det är personer som tycker det är fullt rimligt att spendera 3000 kr på en konsol med ett spel. Känner ocks en sådan person, men förstår dem inte.

Ja då är det ju bra med ett enkelt pixel-spel som vilken data som helst klarar av ;)
Och nörda menar jag inte att det är nördigt det menar jag att spela länge,jag borde nog ha använt ett annat ord...

23/11 -11 17:52 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

fuskiskillen skrev:

Ja då är det ju bra med ett enkelt pixel-spel som vilken data som helst klarar av ;)


MineCraft är inte ett enkelt pixelspel som vilken data som helst klarar av, det är inte jättetungt men inte heller så himla lätt för datan

23/11 -11 18:45 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Pudkip skrev:
fuskiskillen skrev:

Ja då är det ju bra med ett enkelt pixel-spel som vilken data som helst klarar av ;)


MineCraft är inte ett enkelt pixelspel som vilken data som helst klarar av, det är inte jättetungt men inte heller så himla lätt för datan

Det som tar mest är ju RAM-minnet
EDIT:Min mammas data är cirka 9 år gammal,inget är bytat i den och den klarar minecraft hur bra som helst. Det är ganska konstigt ;)

24/11 -11 19:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

fuskiskillen skrev:
Pudkip skrev:
fuskiskillen skrev:

Ja då är det ju bra med ett enkelt pixel-spel som vilken data som helst klarar av ;)


MineCraft är inte ett enkelt pixelspel som vilken data som helst klarar av, det är inte jättetungt men inte heller så himla lätt för datan

Det som tar mest är ju RAM-minnet
EDIT:Min mammas data är cirka 9 år gammal,inget är bytat i den och den klarar minecraft hur bra som helst. Det är ganska konstigt ;)

Jaja men det är ju ändå ganska tungt


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar