Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



•Officiella Skräckfilmstråden!•

Svara
13/12 -11 19:39 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Menar du originalet eller remaken

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

13/12 -11 20:03 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Lop3z skrev:
Menar du originalet eller remaken


Jag ska se original, men ska någon se någon liknande film till jul?

23/12 -11 13:05 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Roliga skräckfilmer
1p. Club Dread
2p. Scary Movie
3p. Zombieland


Läskiga Skräckfilmer
1p. Evil Dead
2p. The Haunting (1953)den med vincent price i allafall
3p.The Exorcist


Slasher
1.pBlack Christmas (1974
2.pThe Terminator
3.pHalloween


Klassiker
1p. The Cabinet of Dr Caligari
2p. Frankenstein
3p. Dracula (1931) aka Mysteritet "Dracula" i Sverige

Dokumentär Skrcäkfilmer
1p.
2p. The Blair witch Project
3p. The Last Broadcast

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

23/12 -11 13:11 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Äckliga Skräckfilmer
1p. Vomit Gore Trioligy
2p. Cannibal Holocaust
3p. The Angels Melancholy

Zombiefilmer
1p. Braindead
2p. 28 days later
3p. Day of The Dead (1985)

Skräckfilmer som är väldigt överhypade och sägs att de är läskigare/äckliga än de igentligen är
1p. The Human Centipede
2p. A srprski film (A serbian Film)
3p. Paranormal Activity

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

06/01 -12 05:05 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Lop3z skrev:
Äckliga Skräckfilmer
1p. Vomit Gore Trioligy
2p. Cannibal Holocaust
3p. The Angels Melancholy

Zombiefilmer
1p. Braindead
2p. 28 days later
3p. Day of The Dead (1985)

Skräckfilmer som är väldigt överhypade och sägs att de är läskigare/äckliga än de igentligen är
1p. The Human Centipede
2p. A srprski film (A serbian Film)
3p. Paranormal Activity


Låter bra men jag tog bort poänggivningen eftersom det dels blir rörigt och sen så postar inte direkt många.

07/02 -12 22:02 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Lop3z skrev:
The Cabinet of Dr Caligari

Du vet inte vart man kan få tag på en fysisk kopia av den filmen? Originalet, inte re-maken.

07/02 -12 22:07 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Se inte SCRE4M.
Den är värdelös.

7 år på fuska.nu

11/02 -12 01:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Apower skrev:
Se inte SCRE4M.
Den är värdelös.


Den är inte värdelös om man ser dess helhet.
Men om man hade bestämt sig för att se en klassisk slasher-scream som de tidigare filmerna så blir man grymt besviken. Scream 4 ger mer om man tänker den som en komedi istället för skräck.

Men eftersom detta är en tråd för SKRÄCK och inte komedi så måste jag hålla med.

11/02 -12 18:11 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

J0KUc skrev:
Apower skrev:
Se inte SCRE4M.
Den är värdelös.


Den är inte värdelös om man ser dess helhet.
Men om man hade bestämt sig för att se en klassisk slasher-scream som de tidigare filmerna så blir man grymt besviken. Scream 4 ger mer om man tänker den som en komedi istället för skräck.

Men eftersom detta är en tråd för SKRÄCK och inte komedi så måste jag hålla med.

Fast, jag blev tillsagd innan att den skulle vara lite parodisk, men jag skrattade inte en enda gång, inte ens ett fniss bjöd jag på...mer än när min kompis väckte mig för att jag somnat av den.

7 år på fuska.nu

12/02 -12 22:35 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen J0KUc

Apower skrev:
J0KUc skrev:
Apower skrev:
Se inte SCRE4M.
Den är värdelös.


Den är inte värdelös om man ser dess helhet.
Men om man hade bestämt sig för att se en klassisk slasher-scream som de tidigare filmerna så blir man grymt besviken. Scream 4 ger mer om man tänker den som en komedi istället för skräck.

Men eftersom detta är en tråd för SKRÄCK och inte komedi så måste jag hålla med.

Fast, jag blev tillsagd innan att den skulle vara lite parodisk, men jag skrattade inte en enda gång, inte ens ett fniss bjöd jag på...mer än när min kompis väckte mig för att jag somnat av den.


Skämten var inte roliga, utan det jag tyckte var så roligt med filmen var att 90% av den var taget från andra skräck filmer. De använde t.o.m (som jag kunde hitta) sex stycken citat från andra skräckfilmer.

13/02 -12 00:14 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

tompus skrev:
Lop3z skrev:
The Cabinet of Dr Caligari

Du vet inte vart man kan få tag på en fysisk kopia av den filmen? Originalet, inte re-maken.


Själv såg jag den online men jag tror jaghar sett att den finns i 50 horror movie classics som ahr massa bra publicdomain filmer som metropolis, night of the living dead, nosferatu, the phantom of the opera etc

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

13/02 -12 00:16 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Lop3z skrev:
tompus skrev:
Lop3z skrev:
The Cabinet of Dr Caligari

Du vet inte vart man kan få tag på en fysisk kopia av den filmen? Originalet, inte re-maken.


Själv såg jag den online men jag tror jaghar sett att den finns i 50 horror movie classics som ahr massa bra publicdomain filmer som metropolis, night of the living dead, nosferatu, the phantom of the opera etc

http://www.discshop.se/filmer/dvd/dr_caligar... där hittade jag en länk till den

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

13/02 -12 07:55 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Lop3z skrev:
Lop3z skrev:
tompus skrev:
Lop3z skrev:
The Cabinet of Dr Caligari

Du vet inte vart man kan få tag på en fysisk kopia av den filmen? Originalet, inte re-maken.


Själv såg jag den online men jag tror jaghar sett att den finns i 50 horror movie classics som ahr massa bra publicdomain filmer som metropolis, night of the living dead, nosferatu, the phantom of the opera etc

http://www.discshop.se/filmer/dvd/dr_caligar... där hittade jag en länk till den

Ah, tack så mycket!

03/04 -12 13:25 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

J0KUc skrev:
Psycho

Klassiker!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar