Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vad har hänt med alla klubbar?!

Svara
15/10 -11 16:46 LASER8000

LASER8000

671 XP 4 inlägg

När jag började på Fuska.nu så fanns det massor av klubbar, jag vet inte exakt hur många år sedan det var (runt 5) men nu finns det bar 27! Seriöst tycker jag att det är lite sorgligt. Jag menar, är det så här alla Fuska.nu:s klubbar ska sluta, jag tyckar att man inte ska vara med i en klubb om man inte betalar, ägaren borde iallafall betala

Jag hoppas att någon håller med mig :/

15/10 -11 16:48 kleskflisk

kleskflisk

1093 XP 123 inlägg

LASER8000 skrev:
När jag började på Fuska.nu så fanns det massor av klubbar, jag vet inte exakt hur många år sedan det var (runt 5) men nu finns det bar 27! Seriöst tycker jag att det är lite sorgligt. Jag menar, är det så här alla Fuska.nu:s klubbar ska sluta, jag tyckar att man inte ska vara med i en klubb om man inte betalar, ägaren borde iallafall betala

Jag hoppas att någon håller med mig :/

Folk blev väl trötta på att betala för att ha en klubb... kanske? jag vet inte.

PC specs: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz, AMD Radeon HD6870 1GB, 4096MB RAM, 250GB Sata + 400GB Sata, Windows7 Professional x64

15/10 -11 19:23 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

förr var jag med i ca 10 klubbar, nu är det inga, jag känner att jag inte har samma intresse.
Samtidigt så tycker jag att man kan lika gärna skriva i det gemensamma forumet.

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

15/10 -11 20:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

...det har blivit inaktivt, kanske?
Jag vet ärligt talat inte varför klubbarna har "lagt av". Antagligen för att en del medlemmar tröttnat på sidan till viss del. Eller helt enkelt bara tröttnat på klubbarna.

15/10 -11 21:04 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Det är inaktivt i nästan alla klubbar, Klubbarna syns inte lika mycket längre och det är ganska få medlemmar som är aktiva på sidan.

Det finns tyvärr ingen större anledning till att ha en klubb =(

Jag skulle vilja ha massa klubbar att diskutera vissa spel och system i. Te.x jag vill ha en klubb där man diskuterar endast Nintendo 64 spel, Men det är väldigt få som aktivt spelar på sin N64 och verkligen har något att säga om det D=

Wii U PS4 XBone PC

16/10 -11 00:41 Mak_Elite

Mak_Elite

12361 XP 489 inlägg

Klubbforumen blev ganska överkörda ihop med nya uppdateringen..därefter dissade jag dem.

Since 2005
MASTER SERGEANT SHOOTER SERGEANT IMPORTANT PERSON OF SEGREANTS EXTREME!

16/10 -11 14:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Dyrt och för inaktivt xP
Vill ändå hålla mina klubbar uppe för skojs skull och för att jag skulle tycka det är roligt om fuskas klubbar skulle bli aktiva

16/10 -11 14:38 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Händer av två anledningar:
- Fuska.nu har allt färre inloggade medlemmar sedan v5 lanserades och det verkar minska successivt dag för dag.
- Det ges inte lika mycket utrymme till klubbarna längre. Ska man gå till klubbavdelningen så finns det längre ingen länk i huvudmenyn. Ingen tänker på att klubbar existerar, speciellt inte nya användare som inte var med under v4.

Väldigt ogenomtänkt struktur utav FL-Net helt enkelt (om de nu vill tjäna pengar på klubbar, det kanske de inte vill längre).

16/10 -11 21:23 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Squirtle skrev:
Dyrt

5 kronor är inte dyrt eller vad tycker du är billigt? 1 krona kanske, men då får ju inte Admin - FIQ sina pengar som går till Fl-net (inte :O)

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

16/10 -11 22:38 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Swires skrev:
Squirtle skrev:
Dyrt

5 kronor är inte dyrt eller vad tycker du är billigt? 1 krona kanske, men då får ju inte Admin - FIQ sina pengar som går till Fl-net (inte :O)

Är ju dyrt ffs. För en klubb där det skrivs ett inlägg om veckan är det t.o.m. djävulskt dyrt.

Have I ever told you the definition of insanity?

17/10 -11 00:57 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Ingen klubb lever längre. Typ.

Snarkning snarkning och sova på natten.

17/10 -11 16:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Skickade ut det här som klubbrev igår i min Pokemon klubb:


Bli den aktivaste medlemen i Pokemon World TÄVLING
Tävlingen går ut på att vi ska få igång aktiviteten i fuska.nu:s klubbar.
Tävlingen slutar när jag [Squirtle] inser att vi har en vinnare. Vinnaren kan vinna ett par Pokemon kort(PM:A adress),10 spänn på fuska och några Pokemons på DS spelen(om man kör online). Priserna kan ändras.
För att vinna ska du...
- Posta mycket inlägg.
- Inte dubbelposta(om inte nödvändigt).
- Skapa nya trådar.
- Inge spamm inlägg, spammtråden räknas inte.

Detta är ett beslut jag bara helt random kom på och hoppas att det kommer gå bra.
// Med Squirtliga hälsningar Squirtle


Länk till klubben: http://fuska.nu/klubbar/Pokemon_Word/
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Tycker flera klubbar borde göra något liknande.

19/10 -11 16:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Som jag sagt tidigare så beror det delvis på att aktiviteten sjunkit sedan v5. Men det finns fortfarande sätt att få klubbarna aktiva igen.

* Göra reklam för klubben i underforumet klubbar.
-> http://fuska.nu/forum/forum.php?id=66
* Tipsa en del om klubben. Kopiera onlinelistan ex.

Är väl dessa två som fungerar bäst när det gäller reklam för klubbar.

19/10 -11 21:49 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Skyller inte detta på V5. Många klubbar var inaktiva långt före V5 implementerades. Själv har jag ingen teori om varför klubbaktiviteten ha minskat. Säger dock som jag sa under slutet av V4: "klubbar känns som ett utdöende fenomen..."

~ Kigsz ~

2002-2012

20/10 -11 07:42 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Klubbar har varit något lite unikt, att kunna skapa mindre grupper med bestämda personer att diskutera med. Således har man tidigare kunnat ta betalt för det, men med tanke på att det nu finns såpass bra ställen där man kan skapa grupper/klubbar gratis så är det inte längre något unikt. Det är inte längre något som man kan ta betalt för. Om man inte på något sätt ser till att återigen göra Fuska.nus klubbar unika igen - med något litet extra.

Nuförtiden är det enkelt att göra det oavsett vilket program man använder, Messenger-grupper, Facebook-grupper, Google+ Hangouts med mera är bara exempel på ställen där man kan göra samma sak och ibland även med fler funktioner - samtliga är gratis.

21/10 -11 18:42 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

När folk slutar logga in på sidan, blir den inaktiv. När sidan blir inaktiv skrivs det inte lika många foruminlägg. När det inte skrivs lika många foruminlägg blir de medlemmar som fortfarande är aktiva mer och mer inaktiva, eftersom det knappt är någon idé att skriva. Samma sak gäller klubbforumen. Det är ingen idé att betala för klubben om ingen ändå skriver i, vilket resulterar i att klubben "dör".

Ju längre tiden går desto mer och mer inaktivt verkar det bli. Vem vet var det här kan sluta? Vill man ändra på det måste man göra något nu, om det inte redan är för sent.

Inlägg delvis redigerat då en del av inlägget handlar om off topic-inlägg som nu tagits bort /fiq

.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar