Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Tips på band i en speciell subgenre inom Rock/Metal

02/10 -11 17:53 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15425 XP 4988 inlägg

Hejsan!

Nu har jag lyssnat igenom Dream Theaters alla album ett antal gånger och känner att jag börjar bli trött på låtarna, vilket gör att jag lägger ner lyssnandet på dem för stunden. Jag letar efter band inom undergenren Progressive inom Rock/Metal och skulle vilja ha rekommendationer ifrån er. Gärna band som har i princip samma "djup/känsla" som Dream Theater!

Uppskattar verkligen för er som skriver i denna tråd!



Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

02/10 -11 20:25 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Tjadu, DT har ett rätt så unikt sound. Finns liknande band, men inga som liknar alltför mycket.
Ett tips är att kolla deras gitarrists (John Petrucci) solokarriär. Sen kan du också ta och spana in supergruppen Transatlantic där en medlem ur DT är med. Sen har vi ju också Liquid Tension Experiment där flera medlemmar ur DT var med.
Annars så tycker jag att du ska lyssna igenom några låtar från Opeth, Pain of Salvation och Queensryche också. Och om du nu inte har några problem med lite tyngre än DT så skulle jag kunna rekommendera dom senaste plattorna från Mastodon också.

Hoppas att några av dessa faller dej i smaken \m/

"Death is the beginning of immortality.."

09/10 -11 21:50 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Porcupine Tree, lyssna, nu!

09/10 -11 22:49 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

blablabla skrev:
Tjadu, DT har ett rätt så unikt sound. Finns liknande band, men inga som liknar alltför mycket.
Ett tips är att kolla deras gitarrists (John Petrucci) solokarriär. Sen kan du också ta och spana in supergruppen Transatlantic där en medlem ur DT är med. Sen har vi ju också Liquid Tension Experiment där flera medlemmar ur DT var med.
Annars så tycker jag att du ska lyssna igenom några låtar från Opeth, Pain of Salvation och Queensryche också. Och om du nu inte har några problem med lite tyngre än DT så skulle jag kunna rekommendera dom senaste plattorna från Mastodon också.

Hoppas att några av dessa faller dej i smaken \m/

Denna person talar sanningen.

24/05 -12 22:21 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Jag rekomenderar HIM fast det är mer love/metal men grymma låtar ;)

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar