Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Battlefield 3

20/09 -11 19:04 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Fix_d skrev:

PC-fanboys har alltid varit rätt tillbakadragna till skillnad från konsol-fanboysen men nu jävlar tar de över internet och är värre än någonsin! (Kände att mitt avslut blev rätt episkt!)

Håller jag inte med om. Har sett komentarer om främst grafik ändå sen N64. Speciellt när StarCraft annonserades till N64. Vilken jävla shitstorm, lol.

PC fanboys eeeverywhere som bara sa att kontrollerna var bättre på data och att grafiken var mycket snygare osv. osv.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

20/09 -11 19:08 bf22

bf22

5960 XP 297 inlägg

Fix_d skrev:
TexT


Varför många pc-spelare träder fram nu, är för att vi inte har haft så mycket att säga förut, vi har ju bara fått portade spel från konsoler till pc.
Men först nu kan vi bevisa, har ett starkt exempel, på hur ålderdomliga konsolerna är, hur mycket dom har dragit tillbax utvecklingen av spel. Lovar dig, om inte konsolerna som finns nu fanns huvudtaget, eller om pc var den ledande plattformen, då hade vi haft den tekniken som finns i pc-verisionen av BF3 vid 2007/8.

Så jo, jag är sur över att konsolerna finns.
Har själv en ps3a, men jag använder den nästan enbart för o streama-filmer till tvn från datorn. Eller ibland spela med flickvännen.

=)
Eller ja, så tänker jag iaf.
Dock brukar jag inte gnälla över skillnaderna på pc o konsol.
Men jag stör mig fortf att konsoler existerar ^^
Om dom nu ska finnas, så ska det vara för tecknade plattform/fight/race spel osånt!

Men fps kan dom ge fan i @;

? ?? / ¦??? / ? ? / ??? / ? ¦?? / ? ?

20/09 -11 19:29 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

bf22 skrev:
Fix_d skrev:
TexT


Varför många pc-spelare träder fram nu, är för att vi inte har haft så mycket att säga förut, vi har ju bara fått portade spel från konsoler till pc.
Men först nu kan vi bevisa, har ett starkt exempel, på hur ålderdomliga konsolerna är, hur mycket dom har dragit tillbax utvecklingen av spel. Lovar dig, om inte konsolerna som finns nu fanns huvudtaget, eller om pc var den ledande plattformen, då hade vi haft den tekniken som finns i pc-verisionen av BF3 vid 2007/8.

Så jo, jag är sur över att konsolerna finns.
Har själv en ps3a, men jag använder den nästan enbart för o streama-filmer till tvn från datorn. Eller ibland spela med flickvännen.

=)
Eller ja, så tänker jag iaf.
Dock brukar jag inte gnälla över skillnaderna på pc o konsol.
Men jag stör mig fortf att konsoler existerar ^^
Om dom nu ska finnas, så ska det vara för tecknade plattform/fight/race spel osånt!

Men fps kan dom ge fan i @;

Tvivlar på att ni hade kommit så långt i spelutvecklingen, utan konsoler så hade miljarder av kronor försvunnit från spelindustrin. Var skulle de hitta pengarna som de skulle använda till dessa "super-spel". Sedan så finns det fler som spelar fps på konsoler än på PC (om jag inte har helt fel) så fler hade ju blivit sura än glada om konsolerna försvinner. Jag personligen tycker att fps är riktigt bra på alla olika system, men mycket skönare att spela på konsoler.

Coucou

20/09 -11 19:35 bf22

bf22

5960 XP 297 inlägg

Jag tror hårdvaru-utvecklingen och Mjukvaru-utvecklingen hänger lite i samman.
Menmen, crysis, 2007, grymt snyggt! Hur stor skillnad är det egentligen mellan crysis och BF3? ^^ inte överdrivet, speciellt inte till detaljerna på texturer.

Grejen är att.. xbox360, kom 2005?
Playstation 3.. 2006?

Tänk att dagens (2011!) spel, måste anpassa sig till 2005/2006's hårdvara. Låter inte det lite lamt?

Hur mycket mer kunde vi inte fått, om dom pressade verkligen till 2011's hårdvara.
Eller hur mycket mer!? Jag menar, ett spel på 30-40gb hade knappt varit nå problem xd

Sen vad man gillar att spela till, det är personligt.
Men vad folk än säger, så är det mycket mer preciserat att sikta med en mus ist för joystick.

? ?? / ¦??? / ? ? / ??? / ? ¦?? / ? ?

20/09 -11 19:49 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

bf22 skrev:

Men vad folk än säger, så är det mycket mer preciserat att sikta med en mus ist för joystick.

Mycket möjligt, men jag har mycket roligare på PS3. Likadant som med CoD, CoD är egentligen inte dåliga (de tidigare) men jag har inte lika roligt när jag spelar de som när jag spelar BF t.ex.

Jag säger inte nej till att nästa generation behöver komma snart, men jag förstår inte varför alla hänger upp sig på grafiken. Spelkänslan är mycket viktigare.

Coucou

20/09 -11 19:54 bf22

bf22

5960 XP 297 inlägg

Själv känner jag mig mer handikappad när jag sitter med en kontroll ist för mus o tangentbord ^^

Hatar verkligen känslan när man vet att man skulle lyckats döda på datorn, men inte nu på konsolen.
Brukar köra en del mw2 på ps3, just för aa hon gör det.

Fast jag har alltid tyckt att cod är för lätt, men att inte vara van med kontroll gör det faktsikt lite svårare o därmed mer challange! : D

? ?? / ¦??? / ? ? / ??? / ? ¦?? / ? ?

20/09 -11 19:57 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

bf22 skrev:
Själv känner jag mig mer handikappad när jag sitter med en kontroll ist för mus o tangentbord ^^

Hatar verkligen känslan när man vet att man skulle lyckats döda på datorn, men inte nu på konsolen.



Känner precis likadant fast tvärtom. :P

Coucou

20/09 -11 20:04 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

bf22 skrev:
Själv känner jag mig mer handikappad när jag sitter med en kontroll ist för mus o tangentbord ^^


Hahaha, samma här mannen. Det går typ inte. Känns så segt och tråkigt för mig xP

Klarar inte av dubbel analog för FPS och strategispel. Eller spel som ska gå snabbt i allmänhet :P

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

21/09 -11 09:37 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Betan kommer vara awesome!
Hoppas bara mina Cod fanboy kompisar förstår nu att Bf är awesome

(????)??

21/09 -11 18:35 trycky2

trycky2

4018 XP 77 inlägg

Att man såklart skaffar det. XD

21/09 -11 19:35 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Massor med ny info!

http://www.enterbf3.com/

(Scrolla ner lite)

Coucou

22/09 -11 18:52 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Haha, PS3 får alla DLC en vecka innan alla andra, PC-fanboys kommer troligen att vara värre än någonsin en tid framöver.

Coucou

22/09 -11 18:57 bf22

bf22

5960 XP 297 inlägg

Läste just det!
Jag är helt klart mer tacksam över att ps3 får det före xbox iaf. Om det var tvärtom hade jag rage'at sönder.
Men känns ju lite surt :/

? ?? / ¦??? / ? ? / ??? / ? ¦?? / ? ?

22/09 -11 19:56 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Kostar DLCn? För isf är det ju skit samma. Tänker inte betala för extra material som kartor eller andra små saker.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

22/09 -11 20:05 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

19Robb92 skrev:
Kostar DLCn? För isf är det ju skit samma. Tänker inte betala för extra material som kartor eller andra små saker.

DLC är troligtvis nya maps och vapen, kanske till och med game modes. Den första är "Back to Karkand".

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar