Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Bloggar

Svara
18/09 -11 01:55 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Denna idé togs upp redan vid ~2008 (Om inte tidigare, men inte vad jag vet) av mig bland andra. Tyckte då, liksom nu, att det var en kul grej, men idag vet jag inte hur mycket det skulle tillföra (Tre läsare i veckan om man har tur)

Have I ever told you the definition of insanity?

19/09 -11 23:00 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag var negativ till en början. Okej, jag tycker detta är en onödig sak. Men självklart lyssnar jag på folks åsikter - jag kan faktiskt ändra mig, tro't eller ej (som det lät på vissa i tråden). Med tanke på den mängd personer som nu visat sig vara positiva till idén så ska jag kolla på saken.

Dock har jag ingen aning om hur den isåfall ska se ut. Ska den vara som gästböcker (dvs, gränssnittet), fast man kan ge kommentarer (som isåfall dyker upp externt)? Ska fullständig forumformattering vara tillgänglig? Presentationskoder?

Jag prioriterar design allra högst just nu, sen kan jag kolla på detta.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

20/09 -11 10:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

FIQ skrev:
Jag var negativ till en början. Okej, jag tycker detta är en onödig sak. Men självklart lyssnar jag på folks åsikter - jag kan faktiskt ändra mig, tro't eller ej (som det lät på vissa i tråden). Med tanke på den mängd personer som nu visat sig vara positiva till idén så ska jag kolla på saken.

Dock har jag ingen aning om hur den isåfall ska se ut. Ska den vara som gästböcker (dvs, gränssnittet), fast man kan ge kommentarer (som isåfall dyker upp externt)? Ska fullständig forumformattering vara tillgänglig? Presentationskoder?

Jag prioriterar design allra högst just nu, sen kan jag kolla på detta.


Jag tycker att det ska vara lätt att hitta till sin blogg och andras bloggar.  Det finns många ställen man skulle kunna lägga upp det.

Längst upp på sidan borde man ha en länk till sin egna blogg och likadant på sin press.  På start sidan borde det finnas ’’ Mest lästa bloggen denna vecka’’ eller något liknande, och så skulle man även kunna trycka in en länk bredvid ’’Köp och sälj’’ som då kommer leda till allas bloggar. 
Att kunna kommentera är en självklarhet tycker jag  ;) Och press kommandon borde finnas med.
En funktion som vore najs med är ju att lägga upp bilder på pressen, men det kanske tar för mycket på servern?

20/09 -11 15:52 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Viktore2 skrev:
Längst upp på sidan borde man ha en länk till sin egna blogg och likadant på sin press.

Det bästa vore i sådana fall att lägga in en länk vid namn "Blogg" under profilmenyn.


... och så skulle man även kunna trycka in en länk bredvid ’’Köp och sälj’’ som då kommer leda till allas bloggar.

Nja, bloggarna kommer i sådana fall att finnas vid varje medlem. Med andra ord kommer det bara vara en onödig motsvarighet till medlemslistan. Att däremot ha en sida för bloggfunktionen med andra möjligheter känns inte helt omöjligt.


En funktion som vore najs med är ju att lägga upp bilder på pressen, men det kanske tar för mycket på servern?

Vet inte vad det här har med bloggarna att göra men bilder på medlemmarnas presentationer är en vanlig förekommande fråga som nekas bland annat av den simpla anledningen du precis angav.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

20/09 -11 16:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Det viktigaste "enligt mig) är att försöka få Fuska.nu aktivare, sedan kan en diskussion om bloggar tas. Och som FIQ sade; designen är det viktigaste just nu, och aktiviteten är väldigt viktig också, och jag tror knappast en blogg-funktion lär göra sidan aktivare...

Nej, enligt mig så är det till att försöka få Fuska.nu akttivare, först och främst.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar