Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nintendos nya system: Wii U

11/06 -11 01:14 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Personligen så tycker jag det är väldigt trist att Nintendo fortsätter rakt på Wii-spåret istället för att göra något helt nytt och sen finner jag kontrollen mer avtändande än intressant.
Smash bros 4 i HD borde egentligen räcka för att få mig hypad, men nej detta imponerade helt enkelt inte på mig. :/

Sen om Nintendo gör en fail eller ett geni-drag kan man diskutera länge. Men egentligen finns för lite vetskap om konsolen för att egentligen säga något... dock tycker jag första intrycket och presentationen av konsolen varit riktigt dåligt, men det kanske bara är jag..

Want some chocolate?

11/06 -11 08:11 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

repli skrev:
Personligen så tycker jag det är väldigt trist att Nintendo fortsätter rakt på Wii-spåret istället för att göra något helt nytt och sen finner jag kontrollen mer avtändande än intressant.
Smash bros 4 i HD borde egentligen räcka för att få mig hypad, men nej detta imponerade helt enkelt inte på mig. :/


Jag gillar inte heller Wii-spåret. Bara namnet är ju löjligt xP
Kontrollen tror jag däremot kan bli nice. Iaf från va dem visat hitills. Mycket bra ideer har dem med den iaf.

Sen om dem gör ett geni frag eller inte vryr jag mig inte så mycket om. Skulle enligt mig vara bättre om dem hamnade i närkonkurans med MS och Sony så att dem får lite stress på sig. Nintendo har gottat sig alltför länge med Wii och DS. Tror dem behöver konkurans.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

11/06 -11 11:49 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Nintendoguy skrev:
Zelda HD kommer bli ganska awesome. Vi vet iallafall att Link och Armogohma finns men det är bara det att jag undrar vem den där fén är!


Var inte så säker, för Nintendo sa själva att det de visade på E3 endast var ett exempel på hur ett TLoZ-spel kunde se ut på Wii U, och alltså behöver det inte vara en del ur själva spelet. :/

Gällande priset är jag lite orolig, för om det blir allt för dyrt kommer jag inte kunna köpa det förrän ett bra tag efter releasen, men samtidigt vet Nintendo att dyra konsoler inte säljer, så förhoppningsvis blir det inte allt för dyrt.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

25/06 -11 00:56 tizo

tizo

1598 XP 74 inlägg

haha! man kan förhandsboka wii U på game.se för 5000 kr! xD game överdriver så mycket med priser. gamestop har inte ens börjat annonsera på hemsida om wii U. men chefen för nintendo sa att de kommer fightas om priset mot xbox och ps3 (asså de ska försöka göra det lika billigt som ett xbox 360 och ps3) så kanske 3000 kr? ja, jag skulle definitivs köpa det om det kostade 2999 kr! :D

I <3 NINTENDO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

30/06 -11 14:14 tizo

tizo

1598 XP 74 inlägg

sen om jag köper den på releasen vet jag inte. men nån gång kommer den att vara i mitt rum! :D I <3 Nintendo!

I <3 NINTENDO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

02/07 -11 20:48 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

Wii U verkar rätt skaplig, tråkigt nog är kontrollern ganska sämst designad. Vem sätter spakarna ovanför knappar å styrkors, det kommer bli jäkligt svårt att spela spel som kräver många knappar.

Priset kommer nog ligga runt 4000, för om 3DS ligger runt 2500kr så kommer Wii U garanterat inte vara 500kr dyrare OCH så har den lite dyrare hårdvara.

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80

04/07 -11 22:14 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

UPDATERING #1 - Kan hittas i OP:n också.

Anonserade spel som är under utveckling:

1st Party
Pikmin 3
Super Smash Bros.
New Super Mario Bros. Mii.
Untitled Zelda
Untitled Mario
Untitled Monolith Soft game
Untitled Metroid


3rd Party
Darksiders 2
Batman: Arkham City
"Tekken"
Assassin's Creed
Lego City Stories
Ghost Recon Online
DiRT
Aliens: Colonial Marines
Metro: Last Light
Ninja Gaiden 3: Razor's Edge
Raving Rabbids
Killer Freaks from Outer Space
Resident Evil
No More Heroes
Battlefield 3
Army of two
Sonic & the Journey to the West



Utvecklare som säger sig vara intereserade av systemet:

Valve - “Wii U  is a lot more powerful than the previous generation. It sort of fits better into the scalability in terms of graphics performance and CPU performance, so I think it'll be a lot easier for us to fit it into our scalability model. We've always loved Nintendo. “

Rockstar - “We are looking at it seriously and at the relationship with Nintendo.”

Activision - “It's now more possible to do deep rich multiplayer games – we need more clarity from Nintendo on the online capabilities, but we've had development systems for a while now and we're very enthusiastic about it.”

EA - “We were really blown away by the unique innovation that Nintendo brings with the Wii U controller on a high-performance machine.”

Crytek - “Crytek’s support for Wii U is definitely going to happen… We aren’t showing it but we are pretty much running it already”

Capcom - “It's a very, very interesting piece of hardware. Whenever I see new game machines and their new possibilities get into my head, the ideas just start flowing. I'd absolutely love to make a Resident Evil on it.”

Bethesada - "Our motto has always been: We want to make our gmaes available to the widest audience possible on whatever platforms that will support the game,"

Bioware - "It's definitely something we'll look at. I would suspect we'll take a similar track as we took with Kinect, for example with Mass Effect 3,"

Id Software - “If they're able to convert a lot of their existing Wii customers that are not hardcore gamers, that don't have the other consoles, then yeah, I'd certainly be interested in moving our technology over there,"

Thq - “"One of the reasons we love that as a platform is we've already created technical engines to make those games work, we have all the HD art assets and now it's [about] creating a user interface”

Square-enix - “Three or four years ago we joked around about developing a Final Fantasy game on the Wii Fit balance board. But after seeing Wii U revealed at Nintendo’s conference, we are now considering the possibilities of bringing the Final Fantasy series to the format.”

Take 2 - “We haven’t announced any support for it but obviously we have a great relationship with Nintendo and we will be looking at the Wii U.”


‘Nature Graphic Demo’
http://www.youtube.com/watch?v=36aHw2c6n8U

Loggo:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Övriga "nyheter"

- Utvecklare kommer få nya 'development kits' innom kort med ytterligare utvecklad hårdvara.

- Nintendo höll WiiU hemligt för sina egna anställda. Spel som Super Mario eller Kirby har precis börjat utvecklas för systemet.

- Zelda demot på E3 kan bli verklighet säger Miyamoto.

- WiiU ska vara ca. 50% starkare än Ps3/360 enligt många speltillverkare som använt tidiga 'dev kits'.

- Mycket i hårdvaran på WiiU kan ändras fram tills den släpps. Men kontrollen är praktiskt taget färdig och förblir som den blir enligt Iwata.

- Touch skärmen på WiiU:s kontroll är INTE obligatorisk för spelutvecklarna att använda sig av. Enligt Nintendo vill dem ge utvecklarna valmöjligheter och göra det roligt att experimentera. Därför finns precis lika många knappar som SONY och MS kontroller men också ytterligare finurligheter.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/07 -11 14:02 Gustavia

Gustavia

707 XP 66 inlägg

Det var ballt. Jag läste på Aftonbladet att Sonys chef dissade Nintendo totalt. Han sa Välkommen till klubben. Vi har hafft HD spel till bärbara spelkonsoler i 2 år.

08/07 -11 15:34 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Gustavia skrev:
Det var ballt. Jag läste på Aftonbladet att Sonys chef dissade Nintendo totalt. Han sa Välkommen till klubben. Vi har hafft HD spel till bärbara spelkonsoler i 2 år.

Det gör dem alltid med varandra. Nintendo gjorde nästan exakt samma sak när Sony visade sin rörelsekontroll x)

Såklart dem inte ger beröm till sina konkurenter :)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/07 -11 15:58 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Övriga "nyheter"

- WiiU är 3D kapabel. Kanske är en självklarhet för vissa att den är det då den är starkare än Ps3. Men det är den iaf. En uppdatering skulle kunna göra konsollen färdig för spel i den tredje dimensionen. Om Nintendo kommer göra det är frågan dock.

- WiiU var påskyndad till E3 på grund av all rykten och det var därför Nintendos presentation kring systemet blev lite förvirrande, enligt Iwata.

- WiiU kommer vara ca 5-6 gånger starkare än Ps3/360 enligt speltivvlverkare med nya 'dev kits'.

- Nintendo är inte oroliga för att börja tillverka spel i HD även om det är nytt för dem. Dem säger att Zelda demot visar klart och tydligt att dem 'vet vad dem gör'.

- En demo service planeras för WiiU där man kan ladda ned och testa spel precis som på många andra system ute idag. Samma service vill dem föra över till Nintendo 3DS.

- Nintendo erkänner att 3DS release spel inte var något att hänga i julgranen. Dem säger att dem ska tänka över noga vad dem ska släppa samtidigt som wiiU för att få en stabil release av systemet och sppelen.

- Online servicen kommer inte vara enstaka kontobaserat. Nintendo vill låta utvecklare skapa egna upplevelser och inte binda hela upplevelsen till ett konto.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/07 -11 18:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

19Robb92 skrev:
Övriga "nyheter"


- En demo service planeras för WiiU där man kan ladda ned och testa spel precis som på många andra system ute idag. Samma service vill dem föra över till Nintendo 3DS.




That is.... NICE!!!!

Måste ha Wii U nu! O_O

08/07 -11 18:47 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Vi får hoppas på det bästa såklart. Men Nintendo är oberäkernilga och gilla att göra 'sin egen grej' även om det kan var sämre än att bara ta en bra idee från någon annan. :o

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/07 -11 20:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

19Robb92 skrev:
Vi får hoppas på det bästa såklart. Men Nintendo är oberäkernilga och gilla att göra 'sin egen grej' även om det kan var sämre än att bara ta en bra idee från någon annan. :o

Tycker Nintendo borde börja med Wii Demon innan Wii slutar!

08/07 -11 20:33 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Wii och online var inte riktigt en kombination som gick ihop.. Hela onlinenheten på Wii är rätt värdelös tycker jag. Ser heldre att dem trycker all energi dem har åt att göra WiiU bättre.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/07 -11 20:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

19Robb92 skrev:
Wii och online var inte riktigt en kombination som gick ihop.. Hela onlinenheten på Wii är rätt värdelös tycker jag. Ser heldre att dem trycker all energi dem har åt att göra WiiU bättre.

Du glömde DS, man kan inte använda Wireless längre!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar