Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Resident Evil: Revelations..!

Svara
13/06 -11 07:21 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Tillverkare: Capcom
Publisör: Nintendo
Release Datum: 27 Januari.

Box:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Resident Evil Revelations är ett nytt RE spel från Capcom byggt från grunden till Nintendo 3DS. Det har en egen story som uspelar sig mellan händelserna från RE 4 och RE 5 och följer karaktären Jill Valentine och hennes nya partner Parker Luciani.

Storyn utspelar sig på ett fartyg där mystiska saker utspelat sig. Detta gör att RE: Revelations går mycket tillbaka till de äldre spelen med mycket gångar och tajta områden så att man verkligen känner sig jagad när faran kommer.

Spelet använder Capcoms grafikmotor 'MT Frameworks' som bland annat användes till Resident Evil 5 och Street Fighter IV. Detta gör att spelet får en väldigt bra grafik och är bland det bästa visuellt vad systemet kan erbjuda hitills.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=nNvqBUtYkAA
Trailern går också att se i full 3D på 3DS eShop!

Bilder:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek



Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

13/06 -11 09:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Skönt att se det riktiga Resident evil, alltså riktiga Zombies och monster och inte något Uroboros eller liknande. Men RE56 och RE4 är bra dom med men dock  känns det inte som Resident Evil

Detta är en av dom stora anledningarna man borde skaffa N3DS ;)

13/06 -11 10:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Resident Evil Revelations är ett nytt RE spel från Capcom byggt från grunden till Nintendo 3DS.

Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?


Storyn utspelar sig på ett fartyg där mystiska saker utspelat sig. Detta gör att RE: Revelations går mycket tillbaka till de äldre spelen med mycket gångar och tajta områden så att man verkligen känner sig jagad när faran kommer.

Fan vad skönt, det är precis det här jag har längtat efter. Ett RE-spel som liknar 1:an, 2:an och 3:an; kan det bli mycket bättre? :D

Detta spel är jag riktigt hypad inför. Ska bli intressant att få veta när det lanseras i Europa. ^____^

13/06 -11 10:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2



Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?




Kan säga det direkt att det INTE kommer släppas på någon annan konsol än N3DS.

13/06 -11 10:52 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Viktore2 skrev:


Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?




Kan säga det direkt att det INTE kommer släppas på någon annan konsol än N3DS.

Källa?

13/06 -11 10:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

ToonLink skrev:
Viktore2 skrev:


Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?




Kan säga det direkt att det INTE kommer släppas på någon annan konsol än N3DS.

Källa?


Dom sa det på E3 förra året och kanske t.o.m detta året, sedan finns det en intervju med en av skaparna av spelet. Du kan ju blanda ihop det med det relativt ny annonserade spelet, Resident Evil Operation Racconcity. Det kommer släppas till PS3,PC och Xbox360.

13/06 -11 11:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Viktore2 skrev:
ToonLink skrev:
Viktore2 skrev:


Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?




Kan säga det direkt att det INTE kommer släppas på någon annan konsol än N3DS.

Källa?


Dom sa det på E3 förra året och kanske t.o.m detta året, sedan finns det en intervju med en av skaparna av spelet. Du kan ju blanda ihop det med det relativt ny annonserade spelet, Resident Evil Operation Racconcity. Det kommer släppas till PS3,PC och Xbox360.

Nej, jag har inte blandat ihop det med någon annat RE-spel. Jag var nämligen på GameStop igår och de hade fått information om att Resident Evil: Revelations skulle släppas till både 3DS, PS3 och Xbox 360, hur det blir med Wii vet jag inte.

Sedan vill jag gärna ha en riktig internetkälla istället för det du sett och hört - för det tror jag inte det minsta på.

13/06 -11 11:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

ToonLink skrev:
Viktore2 skrev:
ToonLink skrev:
Viktore2 skrev:


Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?




Kan säga det direkt att det INTE kommer släppas på någon annan konsol än N3DS.

Källa?


Dom sa det på E3 förra året och kanske t.o.m detta året, sedan finns det en intervju med en av skaparna av spelet. Du kan ju blanda ihop det med det relativt ny annonserade spelet, Resident Evil Operation Racconcity. Det kommer släppas till PS3,PC och Xbox360.

Nej, jag har inte blandat ihop det med någon annat RE-spel. Jag var nämligen på GameStop igår och de hade fått information om att Resident Evil: Revelations skulle släppas till både 3DS, PS3 och Xbox 360, hur det blir med Wii vet jag inte.

Sedan vill jag gärna ha en riktig internetkälla istället för det du sett och hört - för det tror jag inte det minsta på.


Hmm.. Du tror inte på vad dom annonserar på E3 eller på en intervju? Men du tror på en knasig butikstäljare på Gamestop? Dags att skaka lite på bollen tror jag.

Och är inte detta riktigt så är jag Kalle Ankas farmor:

http://www.youtube.com/watch?v=dJoKWfV_Wp8
http://www.youtube.com/watch?v=lwNEBLcTKU8

13/06 -11 11:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Hmm.. Du tror inte på vad dom annonserar på E3 eller på en intervju? Men du tror på en knasig butikstäljare på Gamestop? Dags att skaka lite på bollen tror jag.

En knasig butiksäljare? Det är väl klart som fasen att om GameStop här där jag bor har fått information så har ju hela GameStop-kedjan fått det. Men det förstår inte du väl? Är det någon här som borde skaka om "bollen" så är det väl ändå du? xD

Nu var ena videon nästan 20 minuter. Så får kolla på den när jag har tid. Men jag litar ändå på GameStop, även GAME borde ha fått in den informationen, tycker jag.

EDIT: Du får gärna säga vart i videon på 20 minuter de nämner att den INTE kommer att släppas till PS3 och Xbox 360, utan bara 3DS, tack! För du har väl ändå sett på den och vet att de nämner det där? (:

13/06 -11 11:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

ToonLink skrev:

Hmm.. Du tror inte på vad dom annonserar på E3 eller på en intervju? Men du tror på en knasig butikstäljare på Gamestop? Dags att skaka lite på bollen tror jag.

En knasig butiksäljare? Det är väl klart som fasen att om GameStop här har fått information så har ju hela GameStop-kedjan fått det. Men det förstår inte du väl? Är det någon här som borde skaka om "bollen" så är det väl ändå du? xD

Nu var ena videon nästan 20 minuter. Så får kolla på den när jag har tid. Men jag litar ändå på GameStop, även GAME borde ha fått in den informationen, tycker jag.


Okej, Hitta en endaste källa som säger  att det ska släppas på 360 eller PS3 . Du lär förmodligen inte hitta något men kom igen nu. Länka något.

Som sagt, Gamestop har fel.

13/06 -11 11:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Viktore2 skrev:
ToonLink skrev:

Hmm.. Du tror inte på vad dom annonserar på E3 eller på en intervju? Men du tror på en knasig butikstäljare på Gamestop? Dags att skaka lite på bollen tror jag.

En knasig butiksäljare? Det är väl klart som fasen att om GameStop här har fått information så har ju hela GameStop-kedjan fått det. Men det förstår inte du väl? Är det någon här som borde skaka om "bollen" så är det väl ändå du? xD

Nu var ena videon nästan 20 minuter. Så får kolla på den när jag har tid. Men jag litar ändå på GameStop, även GAME borde ha fått in den informationen, tycker jag.


Okej, Hitta en endaste källa som säger  att det ska släppas på 360 eller PS3 . Du lär förmodligen inte hitta något men kom igen nu. Länka något.

Som sagt, Gamestop har fel.

Som jag skrev:

EDIT: Du får gärna säga vart i videon på 20 minuter de nämner att den INTE kommer att släppas till PS3 och Xbox 360, utan bara 3DS, tack! För du har väl ändå sett på den och vet att de nämner det där? (:

När nämner de som sagt något om att det endast kommer att släppas till 3DS? Vill ha den exakta tidpunkten så att jag slipper kolla igenom hela videon.
Och som jag sa: Du har väl ändå sett videon, eller?

Det här skrev jag i mitt första inlägg:

Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?

Jag frågade om det stämmer, alltså var jag inte säker. Så hur kan du ens begära att jag ska ge en källa när jag inte ens vet säkert?

13/06 -11 11:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2



Spelet har varit annonserat till 3Ds i 1år nu. Så det är ingen nyhet direkt.

Den ena videon så säger han det direkt och den andra kan du kolla från 00:00 > 02:00.

Ja och jav svarade på att det INTE stämmer. Men
du är ju så säker på att Gamestop har rätt. Vad jag än sa så var det fel, Även om jag gav intervjuer. Då du är så envis över något som inte är sant så kräver jag att du visar en källa, alltså bevisa att de du tror så mycket på är sant.IGN får den informationen  innan Gamestop. Så där kan du börja med letandet.

(Ja jag vet att du inte är säker men du är envis. Drar jag fram bevis fortsätter du försvara en teori från en butiksäljare.)

(Blev fel med citeringen så tog bort det.)

13/06 -11 13:18 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Er diskussion här ovan om det kommer till PS3 och 360 är bara löjlig. Så länge det inte är officiellt bekräftat att det kommer till något annat format så är det helt enkelt exklusivt till 3DS. Och jag tror att chansen att det skulle komma till 360/PS3 är minimal då spelet är en av 3DS stortitlar och specialdesignas kring konsolen.

Viktore2 skrev:
Skönt att se det riktiga Resident evil, alltså riktiga Zombies och monster och inte något Uroboros eller liknande. Men RE56 och RE4 är bra dom med men dock  känns det inte som Resident Evil

Detta är en av dom stora anledningarna man borde skaffa N3DS ;)


Håller med till 100%. Detta är verkligen ett steg i rätt riktning för serien! Hoppas 6an kommer fortsätta i samma spår. Eller, 6an måste det! Annars blir jag inte glad. )=

Want some chocolate?

13/06 -11 14:47 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

ToonLink skrev:

Har även fått höra att det kommer att släppas till PS3 och Xbox 360 också, vet du om det stämmer?


Capcom har inte sagt något om att ens ha planer på att släppa det till Ps3/360.

Men möjligheten finns. Spelet använder ju MT Frameworks så att föra över det till 360/Ps3 skulle vara rätt lätt. Men grafiken skulle bli dålig i så hög upplösning.

Jag kan se en överföring av spelet till PSP: Vita i framtiden dock. Capcom är rätt kända för att föra över spel. Men jag ser inte att det skulle hända till 360/Ps3. Dem sparar troligen RE6 till de konsollerna eller nästa generations system.

Men dem har inte nämnt något om det, så just nu, nej.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/06 -11 15:39 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Detta kommer att äga!!

Wii U PS4 XBone PC

15/06 -11 16:06 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Förhoppningsvis :)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar