Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nintendos nya system: Wii U

Svara
08/06 -11 10:06 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Vad vi vet just nu:

Släpps:
- 2012

Konsollstorlek:
- 1,8" lång, 6,8" bred och 10,5" lång. (Den är lite större än ett Wii)

Vi vet att konsollens CPU går på en IBM Power-based microprocessor som har flera kärnor. men mer än det vet vi inte.

Kontrollen:
- Kontrollen består av en touch-skärm med stoleken 6,2" och 16:9 support för direktstreaming i hög kvalité, två analogspakar (Det är mer likt spakar än vad som finns på 3DS och ska vara mycket bekvämare än 3DS 'cirkle pad') och vanliga knappar på framsidan samt fyra axelknappar.

Kontrollen inehåller även en inbyggd accelerometer och ett gyroscop, rumble, kamera för videochatt eller för spel, en mikrofon, högtalare och stylus som gör att man kan köra saker likt 'paint'.

Kontrollen har laddningsbara batterier och är byggd av bl.a plast såklart men även stabila lättmetaller som gör att den inte blir tung.

Kontrollen har även möjligheten att ha själva HUD:en (Det du ser runt omkring på skärmen när du spelar ex. liv status, karta eller annat. Det som sitter fast) på kontrollskärmen. Vilket gör att spelen ser mycket "renare" ut än vad dem gjort tidigare (se Zelda HD demo där du slipper ha items ivägen för den vackra grafikupplevelsen utan väljer dem direkt på kontrollskärmen).

Bakåtkompabilitet:
- WiiU är fullt bakåtkompatibel med Nintendo Wii. WiiU kommer ha support för Wii kontroller och kan fortsätta använda dem i nya spel också.

Media:
- Konsollen spelar spel på 'Optical Discs' som från början når en maxgräns på 25GB. Systemet är gjort för att klara av dubbelt lagrade skivor också. Så upp till 50GB är möjligt senare.

Upplösning:
- Systemet har nativ 1080p upplösning. Vilket med andra ord innebär att den kan spela spel i full HD upplösning 1080p samt spel som går ner till max 480i i upplösning då den är bakåtkompatibel.

Minne:
Systemet kommer att ha ett inbyggt minne men även support för både SD korts minnen eller USB minnen. Systemet ska ha 4 USB uttag på baksidan vilket gör det möjligt att koppla in en HDD om man vill.

Operativ System (OS):
- Hur operativsystemet ser ut vet vi inte än. dem kan behålla "kanal" systemet dem har på Wii eller göra något helt nytt.

Online:
- WiiU hoppas Nintendos depresiva "Friendcode" system och går över till något som enligt Ubisoft liknar Xbox360:s "Gamertag". Det sägs vara bundet till konton och med användarnamn. Om servicen kommer kosta har inte nämnts än.

Anonserade spel som är under utveckling:

1st Party
Pikmin 3
Super Smash Bros.
New Super Mario Bros. Mii.
Untitled Zelda
Untitled Mario
Untitled Monolith Soft game
Untitled Metroid


3rd Party
Darksiders 2
Batman: Arkham City
"Tekken"
Assassin's Creed
Lego City Stories
Ghost Recon Online
DiRT
Aliens: Colonial Marines
Metro: Last Light
Ninja Gaiden 3: Razor's Edge
Raving Rabbids
Killer Freaks from Outer Space
Resident Evil
No More Heroes
Battlefield 3
Army of two
Sonic & the Journey to the West



Utvecklare som säger sig vara intereserade av systemet:

Valve - “Wii U  is a lot more powerful than the previous generation. It sort of fits better into the scalability in terms of graphics performance and CPU performance, so I think it'll be a lot easier for us to fit it into our scalability model. We've always loved Nintendo. “

Rockstar - “We are looking at it seriously and at the relationship with Nintendo.”

Activision - “It's now more possible to do deep rich multiplayer games – we need more clarity from Nintendo on the online capabilities, but we've had development systems for a while now and we're very enthusiastic about it.”

EA - “We were really blown away by the unique innovation that Nintendo brings with the Wii U controller on a high-performance machine.”

Crytek - “Crytek’s support for Wii U is definitely going to happen… We aren’t showing it but we are pretty much running it already”

Capcom - “It's a very, very interesting piece of hardware. Whenever I see new game machines and their new possibilities get into my head, the ideas just start flowing. I'd absolutely love to make a Resident Evil on it.”

Bethesada - "Our motto has always been: We want to make our gmaes available to the widest audience possible on whatever platforms that will support the game,"

Bioware - "It's definitely something we'll look at. I would suspect we'll take a similar track as we took with Kinect, for example with Mass Effect 3,"

Id Software - “If they're able to convert a lot of their existing Wii customers that are not hardcore gamers, that don't have the other consoles, then yeah, I'd certainly be interested in moving our technology over there,"

Thq - “"One of the reasons we love that as a platform is we've already created technical engines to make those games work, we have all the HD art assets and now it's [about] creating a user interface”

Square-enix - “Three or four years ago we joked around about developing a Final Fantasy game on the Wii Fit balance board. But after seeing Wii U revealed at Nintendo’s conference, we are now considering the possibilities of bringing the Final Fantasy series to the format.”

Take 2 - “We haven’t announced any support for it but obviously we have a great relationship with Nintendo and we will be looking at the Wii U.”


Blider:

Kontroll:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Konsoll:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


När den spelas:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Här är rörliga bilder av Zelda spelet, allt är in-game footage:

http://www.abload.de/img/zelda31n0j.gif

http://www.abload.de/img/zelda1bu1l.gif

http://www.abload.de/img/zelda2tn2z.gif

http://h5.abload.de/img/10jk42.gif

‘Nature Graphic Demo’
http://www.youtube.com/watch?v=36aHw2c6n8U



Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/06 -11 10:36 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Zelda HD (Working title]

Syftar du på Skyward Sword? Det antar jag, för annars har jag missat något stort. >:

Wii U blir ett självklart köp för min del. Kontrollen är det bästa enligt mig, då man kan stänga av TV'n och fortfarande spela spelet som på en DS - nice.

Skulle vara trevligt att veta hur mycket den på ett ungefär kommer att kosta vid releasen... Nintendo har ju aldrig varit det företaget som har tagit överdrivet med pengar för en konsol. Men kommer ändå att boka Wii U, så att jag är säker på att jag får den iaf.

08/06 -11 10:45 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

ToonLink skrev:

Zelda HD (Working title]

Syftar du på Skyward Sword? Det antar jag, för annars har jag missat något stort. >:


Kolla på de rörliga bilderna och bilderna på Zelda spelet längst ner i OP:n.

Här har du annars:
http://www.youtube.com/watch?v=arHNcS...

ToonLink skrev:

Skulle vara trevligt att veta hur mycket den på ett ungefär kommer att kosta vid releasen.

Håller med. Men det är ju ett år kvar ändå. Teknik blir ju billigare per vecka praktiskt taget. Så att säga ett pris nu vore onödigt och skulle ändå inte stämma senare.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/06 -11 12:46 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

19Robb92 skrev:
ToonLink skrev:

Zelda HD (Working title]

Syftar du på Skyward Sword? Det antar jag, för annars har jag missat något stort. >:


Kolla på de rörliga bilderna och bilderna på Zelda spelet längst ner i OP:n.

Här har du annars:
http://www.youtube.com/watch?v=arHNcS...

Det nya TLoZ kommer bli hur underbart som helst <3
Vi får även hoppas på att Nintendo håller sig till de de har lovat; att det lanseras i Europa runt jul nu i år.

Men som sagt; diggar kontrollen något enormt, även sättet att spela på.

EDIT: Med tanke på att Skyward Sword släpps vid jul så borde det ju komma till Både Wii och Wii U (?)...

08/06 -11 12:53 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

ToonLink skrev:

Vi får även hoppas på att Nintendo håller sig till de de har lovat; att det lanseras i Europa runt jul nu i år.

EDIT: Med tanke på att Skyward Sword släpps vid jul så borde det ju komma till Både Wii och Wii U (?)...


WiiU kommer inte släppas förns trloigen sent nästa år. Zelda till WiiU kommer nog inte släppas förns minst ett år efter WiiU så tidigast 2013 skulle jag chansa på.

Zelda SS kommer däremot ut mot Jul.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/06 -11 13:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

19Robb92 skrev:
ToonLink skrev:

Vi får även hoppas på att Nintendo håller sig till de de har lovat; att det lanseras i Europa runt jul nu i år.

EDIT: Med tanke på att Skyward Sword släpps vid jul så borde det ju komma till Både Wii och Wii U (?)...


WiiU kommer inte släppas förns trloigen sent nästa år. Zelda till WiiU kommer nog inte släppas förns minst ett år efter WiiU så tidigast 2013 skulle jag chansa på.

Zelda SS kommer däremot ut mot Jul.

På första citerade punkten syftade jag på Skyward Sword. (:
Men har för mig att Nintendo sa sommaren 2012 till Wii U, men har säkert fel...

08/06 -11 13:20 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Det kanske dem gjorde. Kommer inte ihåg. Mitten på nästa år låter rätt bra, så det kan nog stämma. Då skulle dem hinna ha en till E3 konferans innan den släpps och anonsera spel osv.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/06 -11 15:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Shit!Redan efter 3DS?

08/06 -11 16:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Känns som att man behöver bra simultankapacitet om man ska hålla koll på dels TVn och dels skärmen på kontrollen. Kontrollen tror jag också kommer bli jobbig att använda längre stunder. Annars verkar det väldigt intressant, dock lite dyrt.

7 år på fuska.nu

08/06 -11 16:56 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Apower skrev:
Känns som att man behöver bra simultankapacitet om man ska hålla koll på dels TVn och dels skärmen på kontrollen.

Nah, det är inte så svårt. Man komme garanterat lära sig. Jag kan göre det mesta på min Iphone utan att kolla. Sålänge man vet var man har allt så är det nog lugnt.

Apower skrev:
Kontrollen tror jag också kommer bli jobbig att använda längre stunder. Annars verkar det väldigt intressant, dock lite dyrt.

Undrar också det.Den ser klumpig ut. Är lite tvekande för priset också faktiskt.

"For a controller as large as the Wii U's, weight becomes a concern, but it actually felt comfortable to hold."

"The tablet itself appears large, but is actually quite comfortable to grip."

^ Från IGN:s hands-on. Förhoppningsvis stämmer det.

Jag är långt ifrån såld på systemet än. Vill se Nintendos nya internett service och veta mer om deras OS också. Men om det är bra lär jag skaffa den förr eller senare. Lär jag göra ändå iofs. Alla Nintendos serier i HD går inte att motstå :3

Älskar ideerna dem har iaf, det ser riktigt bra ut.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/06 -11 18:36 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Pikmin 3 skulle väl va till Wii? Det har dem ju sagt i typ 3 år! Jag som har taggat så länge. Jaja... :(

OnT: ska antagligen köpa WiiU. Jag tycker dock det var lite för tidigt att utannonsera en ny konsoll (kanske bara min åsikt).

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

08/06 -11 18:42 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

DarkMasters skrev:
Pikmin 3 skulle väl va till Wii?

OnT: ska antagligen köpa WiiU. Jag tycker dock det var lite för tidigt att utannonsera en ny konsoll (kanske bara min åsikt).

Ja det sa dem iaf. Antar att dem sket i det :/
Wii kontrollen kändes rätt perfekt för Pikmin också så det är ju lite synd tycker jag. Men nu får vi det i bättre grafik och på skivor med större minne. Så det borde bli större och snyggare åtmindstonde.

Nje. det är väl den vanliga tiden?
N64-- 5år -->GC-- 5år -->Wii-- 5år -->WiiU

Så tycker det känns rätt vanligt.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

08/06 -11 19:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Zelda HD kommer bli ganska awesome. Vi vet iallafall att Link och Armogohma finns men det är bara det att jag undrar vem den där fén är!

Det kanske kan vara Navi eller nån. New Super Mario Bros. Mii liknade lite New Super Mario Bros. Wii tycker jag och att WiiU liknar en Ipad.

09/06 -11 21:23 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

UPPDATERING:

WiiU skippar Nintendos depresiva "Friendcode" system för online. System ska tydligen enligt en intervju med Ubisoft erbjuda något som liknar en "Gamertag" på Xbox360.

- Jag tycker det är väldigt bra nyheter. Nu kan dem bara uppdatera 3DS så att den har samma sak.

AWAY WITH FC's! :D

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

09/06 -11 21:48 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

19Robb92 skrev:
UPPDATERING:

WiiU skippar Nintendos depresiva "Friendcode" system för online. System ska tydligen enligt en intervju med Ubisoft erbjuda något som liknar en "Gamertag" på Xbox360.

- Jag tycker det är väldigt bra nyheter. Nu kan dem bara uppdatera 3DS så att den har samma sak.

AWAY WITH FC's! :D


YOOSH!

Sjukt bra nyheter! Friend code förstörde allt bara.

Det värkar som att Nintendo har lärt sig från sina  misstag.

09/06 -11 21:57 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Hur funkar "gamertag" systemet på XB? Är det praktiskt taget som PSN eller vad?

Och ja, grymt bra nyheter iaf :)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar