Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Abort bra eller dåligt?

25/06 -11 02:24 Erahnia

Erahnia

5533 XP 515 inlägg

Lespooo skrev:
Erahnia skrev:
Det är en sak här som jag tycker att folk inte förstår riktigt.
Abort är nästan aldrig ett lätt beslut oavsett barnet om barnet är önskat eller inte.

Min mamma gjorde en abort vid ung ålder, och säger att man fäster sig vid barnet efter ultraljud mm.

Precis.
Hur ungen än har kommit dit så är det ändå ens eget barn.

Majs
Är
Najs.

01/07 -11 16:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen BullyGamer97

Tycker nog det beror på, om kvinnan inte får/känner att hon inte är redo så är det bra. Fast annars..... Okej vad är dåligt med det egentligen? LOL

02/07 -11 02:58 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

Om man är väldigt ung (-18) eller blivit våldtagen är det ok.
Annars får man fan skylla sig själv, man kan ju adoptera bort det om det nu är oönskat (eller det kanske man inte kan, har inte koll på lagen).

R.I.P. Osama Bin Laden

06/07 -11 20:17 detektiv

detektiv

430 XP 101 inlägg

oscis skrev:
Om man är väldigt ung (-18) eller blivit våldtagen är det ok.
Annars får man fan skylla sig själv, man kan ju adoptera bort det om det nu är oönskat (eller det kanske man inte kan, har inte koll på lagen).

25 år, lever på mindre än existensminimun, pappan har lämnat henne, barnet skulle få det skitigaste uppväxten någonsin om det ens fanns tillräckligt med pengar för att det ska överleva första åren, mamman gråter konstant och skadar sig själv för extrem ångest över att inte kunna ta hand om sitt barn... Nä, klart att hon får skylla sig själv som blivit gravid, varför i hela friden skulle hon få göra abort?

make tea, not war

08/07 -11 19:12 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

Blipi skrev:

Har hon inte ens försökt skydda sig, så ligger ju ansvaret på hennes sida.

Och nej, jag säger inte att det endast är kvinnans ansvar att skydda sig.

Precis vad jag tänker, kan man inte ta hand om barn får man väl skydda sig eller behålla byxorna på.

R.I.P. Osama Bin Laden

09/07 -11 14:07 detektiv

detektiv

430 XP 101 inlägg

Glömmer man bort ett enda p-piller  i tolv timmar fuckar det upp två veckor, kondomer spricker osv osv. Alla har otur, men det ska fan inte behöva förstöra resten av ens liv. Och om man nu ska "behålla byxorna på, annars får man skylla sig själv", varför skulle det vara okej för tonåringar att göra abort? De har ju varit precis lika dumma.

make tea, not war

11/07 -11 11:49 HyuugaHinata

HyuugaHinata

105 XP 8 inlägg

Jag tycker det är bra att alternativet abort finns.
Man kanske inte vill föda barnet - även om det kan vara ett svårt beslut att ta ändå! - om man t.ex. blivit våldtagen etc.
Men jag tycker inte att det ska kunna missbrukas, så att man använder det istället för att använda preventivmedel av olika slag.

Man DÖDAR ju ändå någon vid en abort. Ett svårt beslut, hur än barnet har kommit till, och hur dess och mammans förutsättningar ser ut.

Hic et nunc.
~
Här och nu.

11/07 -11 13:06 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

detektiv skrev:
Glömmer man bort ett enda p-piller  i tolv timmar fuckar det upp två veckor, kondomer spricker osv osv. Alla har otur, men det ska fan inte behöva förstöra resten av ens liv. Och om man nu ska "behålla byxorna på, annars får man skylla sig själv", varför skulle det vara okej för tonåringar att göra abort? De har ju varit precis lika dumma.

Man ska inte behöva ta ansvar för ett barn när man är så ung.

R.I.P. Osama Bin Laden

11/07 -11 16:05 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

HyuugaHinata skrev:
Jag tycker det är bra att alternativet abort finns.
Man kanske inte vill föda barnet - även om det kan vara ett svårt beslut att ta ändå! - om man t.ex. blivit våldtagen etc.
Men jag tycker inte att det ska kunna missbrukas, så att man använder det istället för att använda preventivmedel av olika slag.

Vet du hur en abort funkar? Jag tror ingen skulle föredra det framför preventivmedel.

Have I ever told you the definition of insanity?

20/07 -11 15:40 HyuugaHinata

HyuugaHinata

105 XP 8 inlägg

Danne_00 skrev:
HyuugaHinata skrev:
Jag tycker det är bra att alternativet abort finns.
Man kanske inte vill föda barnet - även om det kan vara ett svårt beslut att ta ändå! - om man t.ex. blivit våldtagen etc.
Men jag tycker inte att det ska kunna missbrukas, så att man använder det istället för att använda preventivmedel av olika slag.

Vet du hur en abort funkar? Jag tror ingen skulle föredra det framför preventivmedel.


Jo, men det jag menar är att man kanske tänker "Om jag nu skulle, mot all förmodan, bli med barn finns ju alltid abort", och så skiter de i kondom eller vad de nu använder.
Och att de inte vet hur abort funkar kan ju också vara en sån grej.

Hic et nunc.
~
Här och nu.

20/07 -11 21:19 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

HyuugaHinata skrev:
Danne_00 skrev:
HyuugaHinata skrev:
Jag tycker det är bra att alternativet abort finns.
Man kanske inte vill föda barnet - även om det kan vara ett svårt beslut att ta ändå! - om man t.ex. blivit våldtagen etc.
Men jag tycker inte att det ska kunna missbrukas, så att man använder det istället för att använda preventivmedel av olika slag.

Vet du hur en abort funkar? Jag tror ingen skulle föredra det framför preventivmedel.


Jo, men det jag menar är att man kanske tänker "Om jag nu skulle, mot all förmodan, bli med barn finns ju alltid abort", och så skiter de i kondom eller vad de nu använder.
Och att de inte vet hur abort funkar kan ju också vara en sån grej.

Jag tror faen att varenda tonaring vet att det e bettre att ha en kondom en att gora abort! :OOOOOOO

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

20/07 -11 21:51 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Jag tyker de e bra

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

20/07 -11 22:21 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Enno har jag inte vounnit, men

gosseN skrev:
Jag tyker de e bra

Have I ever told you the definition of insanity?

24/07 -11 03:40 Erahnia

Erahnia

5533 XP 515 inlägg

Jag har börjat inbilla mig att jag är gravid (har inte haft mens på snart 2 månader). Jag har inte testat mig ännu och jag tänker vänta tills nästa gång jag borde ha mens nästa gång. Dock börjar jag tveka mer och mer på att jag skulle vara gravid eftersom min mens är oregelbunden ibland och jag inte haft några andra symtom.
Men nu ska vi prata om ifall skulle vara gravid nu.


Jag vill ju ha barn nån gång i mitt liv men det kanske inte passar så speciellt bra just nu eftersom jag hade planerat att plugga i ca 5 år till och jag anser att man inte skaffar barn om man inte har tid för det. Varken en själv eller barnet mår bra av att man inte har tid.

Jag har dessutom en del problem med min kropp som komplicerar det hela. Om jag skulle vara gravid och göra en abort är chansen förmodligen väldigt liten att jag någonsin skulle kunna bli gravid igen. Men om jag inte skulle göra en abort så är chansen väldigt stor att det skulle gå illa under graviditeten för både mig och barnet då min kropp inte är så bra på det här spelet.

Sååå nu kommer vi till frågan.
Om jag skulle vara gravid på riktigt. Abort bra eller dåligt?

Majs
Är
Najs.

07/08 -11 17:10 Gullig

Gullig

618 XP 205 inlägg

Om man inte vill eller kan ta hand om barnet så är det bäst för både barnet och familjen med abort.

Who do you think you are?
Running around leaving scars.
MANGE KOM IGEN NU!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar