Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nya fusk

Svara
19/05 -11 16:29 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Jo när man ska skicka in fusk till spel som redan är fulla så har det stått väldigt länge:

"Det finns redan väldigt många inskickade fusk till detta spelet! Så för tillfället går det ej att skicka in mer. Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna för att ge chans för nya men fram tills dess kommer inga fusk till detta spelet kunnas skickas in. Ett tips är att kolla länken på förstasidan för varje system där du kan se alla spel som inte har några fusk."

När kommer egentligen detta "systemet"?



sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/05 -11 16:57 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Skicka vilka spel det är till mig så ska jag se till att ta hand om situationen tillfälligt så det går att skicka in fusk till dem igen (eller, ja... försöka göra det möjligt åtminstone).

19/05 -11 18:40 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

The_new_cake skrev:
Skicka vilka spel det är till mig så ska jag se till att ta hand om situationen tillfälligt så det går att skicka in fusk till dem igen (eller, ja... försöka göra det möjligt åtminstone).

Det finns rätt mycket, nästan alla sims fusk, där några fusk är inskickade från 2006 och som är fulla nu och har varit det sedan jag blev medlem på fuska.nu (cirka 2 år sedan).

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/05 -11 19:11 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle


"Det finns redan väldigt många inskickade fusk till detta spelet! Så för tillfället går det ej att skicka in mer. Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna för att ge chans för nya men fram tills dess kommer inga fusk till detta spelet kunnas skickas in. Ett tips är att kolla länken på förstasidan för varje system där du kan se alla spel som inte har några fusk

Det har väll stått så sedan V4 utan att något har hänt?

Jag har massor av fusk jag vill skicka in, men det finns redan för många fusk

19/05 -11 19:39 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Squirtle skrev:

"Det finns redan väldigt många inskickade fusk till detta spelet! Så för tillfället går det ej att skicka in mer. Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna för att ge chans för nya men fram tills dess kommer inga fusk till detta spelet kunnas skickas in. Ett tips är att kolla länken på förstasidan för varje system där du kan se alla spel som inte har några fusk

Det har väll stått så sedan V4 utan att något har hänt?

Jag har massor av fusk jag vill skicka in, men det finns redan för många fusk

Ja men då får du kolla igenom fusklistorna, se om det finns något onödigt och isf anmäla det.

Coucou

19/05 -11 20:18 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Fix_d skrev:
Squirtle skrev:

"Det finns redan väldigt många inskickade fusk till detta spelet! Så för tillfället går det ej att skicka in mer. Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna för att ge chans för nya men fram tills dess kommer inga fusk till detta spelet kunnas skickas in. Ett tips är att kolla länken på förstasidan för varje system där du kan se alla spel som inte har några fusk

Det har väll stått så sedan V4 utan att något har hänt?

Jag har massor av fusk jag vill skicka in, men det finns redan för många fusk

Ja men då får du kolla igenom fusklistorna, se om det finns något onödigt och isf anmäla det.

Anmäla det för vadå? Det bryter inte mot reglerna? :'o

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/05 -11 20:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Fix_d skrev:
Squirtle skrev:

"Det finns redan väldigt många inskickade fusk till detta spelet! Så för tillfället går det ej att skicka in mer. Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna för att ge chans för nya men fram tills dess kommer inga fusk till detta spelet kunnas skickas in. Ett tips är att kolla länken på förstasidan för varje system där du kan se alla spel som inte har några fusk

Det har väll stått så sedan V4 utan att något har hänt?

Jag har massor av fusk jag vill skicka in, men det finns redan för många fusk

Ja men då får du kolla igenom fusklistorna, se om det finns något onödigt och isf anmäla det.



Dessutom: Jag såg ett fusk med 1 mening som var inskickat 2005, jag ville att moddarna skulle ta bort det så jag kunde få mitt bättre fusk godkänt, men istället så hände ingenting där jag fick svaret: "Fusken var så då ja, men det betyder inte att vi ska ta bort dem"

19/05 -11 20:29 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Squirtle skrev:
Fix_d skrev:
Squirtle skrev:

"Det finns redan väldigt många inskickade fusk till detta spelet! Så för tillfället går det ej att skicka in mer. Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna för att ge chans för nya men fram tills dess kommer inga fusk till detta spelet kunnas skickas in. Ett tips är att kolla länken på förstasidan för varje system där du kan se alla spel som inte har några fusk

Det har väll stått så sedan V4 utan att något har hänt?

Jag har massor av fusk jag vill skicka in, men det finns redan för många fusk

Ja men då får du kolla igenom fusklistorna, se om det finns något onödigt och isf anmäla det.



Dessutom: Jag såg ett fusk med 1 mening som var inskickat 2005, jag ville att moddarna skulle ta bort det så jag kunde få mitt bättre fusk godkänt, men istället så hände ingenting där jag fick svaret: "Fusken var så då ja, men det betyder inte att vi ska ta bort dem"


Visa fusket. Vill gärna se det.

19/05 -11 22:54 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Det ska nu vara möjligt att skicka in fusk till alla expansioner i The Sims-serien (observera att det inte gäller expansioner till The Sims 2 eller The Sims 3). Ska fortsätta med The Sims 2 och The Sims 3 vid senare tillfällen.

20/05 -11 14:40 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

The_new_cake skrev:
Det ska nu vara möjligt att skicka in fusk till alla expansioner i The Sims-serien (observera att det inte gäller expansioner till The Sims 2 eller The Sims 3). Ska fortsätta med The Sims 2 och The Sims 3 vid senare tillfällen.

http://fuska.nu/spel/skickainfusk.php...

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

20/05 -11 17:51 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Denna text har varit närvarande sedan V4. Notera "Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna [...]", alltså är det inget som har påbörjats än (vad jag vet). I alla fall, det finns inte sådant system som är under utveckling. Kanske har det varit så en gång, men inte längre.

Om ni vill skicka in ett fusk till ett spel som redan har fullt med fusk så måste några fusk tas bort först (logiskt). Anmäl därför de felaktiga (regelbrytande) fusken, så tar vi (hjälp)moderatorer hand om dem.

Tänk dock på att bara anmäla fusk som bryter mot någon regel. Anmäl inte ett fusk bara för att ni tycker att det är dåligt. Så länge det fungerar så fungerar det. Tänk också på att det finns en anledning till att en maxgräns för fusk infördes...

~ Kigsz ~

2002-2012

20/05 -11 18:05 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Viktore2 skrev:
Squirtle skrev:
Fix_d skrev:
Squirtle skrev:

"Det finns redan väldigt många inskickade fusk till detta spelet! Så för tillfället går det ej att skicka in mer. Vi kommer jobba på ett system där dåligt betygsatta fusk kommer försvinna för att ge chans för nya men fram tills dess kommer inga fusk till detta spelet kunnas skickas in. Ett tips är att kolla länken på förstasidan för varje system där du kan se alla spel som inte har några fusk

Det har väll stått så sedan V4 utan att något har hänt?

Jag har massor av fusk jag vill skicka in, men det finns redan för många fusk

Ja men då får du kolla igenom fusklistorna, se om det finns något onödigt och isf anmäla det.



Dessutom: Jag såg ett fusk med 1 mening som var inskickat 2005, jag ville att moddarna skulle ta bort det så jag kunde få mitt bättre fusk godkänt, men istället så hände ingenting där jag fick svaret: "Fusken var så då ja, men det betyder inte att vi ska ta bort dem"


Visa fusket. Vill gärna se det.



Orkar inte leta fram det, men det var till ett Rayman spel.

21/05 -11 09:06 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kyssen: Det går nu att skicka in fusk till The Sims 2: Jorden Runt också.

21/05 -11 10:04 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Kigsz skrev:
Tänk dock på att bara anmäla fusk som bryter mot någon regel. Anmäl inte ett fusk bara för att ni tycker att det är dåligt. Så länge det fungerar så fungerar det. Tänk också på att det finns en anledning till att en maxgräns för fusk infördes...

Det tycker jag låter konstigt. Är ett fusk dåligt/skrivet av Mr. Obvious som säger att fiender dör lättare om man skjuter i huvudet så borde det väl vara klart att det ska kunna breda plats åt, eventuellt, bra mycket bättre fusk?

Hur ser ni mods på detta? Måste ett fusk bryta mot en regel för att över huvud taget kunna tas bort efter godkänning?

21/05 -11 10:46 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Void skrev:
Kigsz skrev:
Tänk dock på att bara anmäla fusk som bryter mot någon regel. Anmäl inte ett fusk bara för att ni tycker att det är dåligt. Så länge det fungerar så fungerar det. Tänk också på att det finns en anledning till att en maxgräns för fusk infördes...

Det tycker jag låter konstigt. Är ett fusk dåligt/skrivet av Mr. Obvious som säger att fiender dör lättare om man skjuter i huvudet så borde det väl vara klart att det ska kunna breda plats åt, eventuellt, bra mycket bättre fusk?

Inte nödvändigtvis. Väldigt få fusk är nog helt uppenbara för alla, så där kanske finns någon där ute som inte vet om att "fiender dör lättare om man skjuter dem i huvudet".

Dock skulle jag vilja säga att om där dyker upp fusk som är kortfattade och relativt intetsägande, men inte regelbrytande, så kan dessa antingen slås ihop med liknande fusk inskickat av samma medlem eller så kan fusket få gå igenom en omvalidering (en av de nya funktionerna på V5).

~ Kigsz ~

2002-2012

21/05 -11 10:58 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Självklart vill vi helst ha fusk som håller hög kvalité före de som håller sämre kvalité. Frågan är dock hur vi ordnar detta? Att ha en obegränsad fuskmängd går inte. Tänk själv, ett spel har 119 fusk (!)

Men oj, 115 av dem är helt värdelösa för ens del!

(Har själv varit med om detta runt 2004 innan jag blev medlem och bara letade fusk på sidan).

Detta har förbättrats enormt på senare tid dock.

Men jag vet inte... OM nu ett spel har maxgränsen på 21 fusk (japp, 21), och en del fusk är sämre än ett som en medlem vill skicka in (och att medlemmen faktiskt visar det också), även om de är fullt fungerande, helt ok, tips. Ska vi ta bort tipsen? Hur ska vi hantera situationen?

EDIT: ...och att alla existerande fusk/tips/whatever inte är av samma medlem.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar