Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hacket av Playstation Network, påverkar det din syn på Sony?

Svara
20/05 -11 00:50 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

Viktore2 skrev:
Eric_ skrev:
Fuska.nu har hackats, your still here right?


Det är ju bara det att vi har inte givit ut våra bank koder etc etc.

Va? Skämtar du med mig nu eller? Är jag den enda? VAFAN!?!?

20/05 -11 05:39 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Void skrev:
19Robb92 skrev:
Man använder först en DDoS attack för att senare ta användaruppgifter smart-ass.

Nä.

Så nu har du kallat mig för både pucko och smart-ass, trots att du är den enda här som verkar ha fått saker om bakfoten. När du insett och har stake nog att erkänna det så är en ursäkt välkommen i min PM-låda.

Glad försommar.

Kan göra det ofentligt om du har lust med det ;)

Förlåt gubben :C
Jag tycker din apbild är jättegullig <3

GoldenMew skrev:

bara man säger det magiska ordet?

Japp. Sesam öppna dig brukar funka.

Nej jag har varit med när en polare gjort en DDoS attack på en mindre sida. Ska inte nämna namn här. Men det är rätt kul ändå. Man kan göra väldigt mycket skada om man först DDoS:ar och sedan lugnt och stilla hackar sig igenom deras skydd. Men varför bryr jag mig ens om dig? Du verkar ju inte veta vad du snackar om ;)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

20/05 -11 07:58 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Känns som att 19Robb92 pratar i nattmössan.

7 år på fuska.nu

20/05 -11 09:20 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Blipi skrev:
Så du säger att han utförde en attack ensam? :)

Nej. Vad fick du det ifrån?

Blipi skrev:
Nja, för stunden så blockerar du ett antal legitima användare. Men deras server lär vara up-and-running inte så långt efteråt.


Det är väl det som är poengen? Att bara göra så att allt läggs ner vore rätt meningslös. Man är ju ute efter att göra skada som de andra användarna kan se när allt väl kommer igång igen.

Blipi skrev:
Nej


Jo

Same goes for you I guess:
Men varför bryr jag mig ens om dig? Du verkar ju inte veta vad du snackar om ;)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

20/05 -11 10:00 Kastrullo

Kastrullo

840 XP 173 inlägg

Void skrev:
Bravehart skrev:
Nääe, jag menar det där kunde hända vemsomhelst. Xbox Live är inte desto bättre bara pågrund av att hackare DEN HÄR GÅNGEN gav sig på PSN.
fuskiskillen skrev:
Själv så tycker jag att det är sånt som händer,Xbox Live kan också bli hackat och
19Robb92 skrev:
Men tror varken Nintendo eller MS skulle klarat sig mycekt bättre för den delen.

Hur vet ni det? Har ni själva undersökt de båda konsolernas säkerhet eller vadå?





Kan en tonåring hacka FBI så tror jag helt ärligt inte att MS eller Nintendo skulle klara sig så himla mycket bättre.

En gedigen och ihärdig hackare kan hacka det mesta, MS och Nintendo är inte undantag.

Ang. frågan så nej. Har inte tappat förtroende för Sony.

20/05 -11 12:16 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Apower skrev:
Känns som att 19Robb92 pratar i nattmössan.


Men man får ändå ge honom lite applåder, han har hela fnu-eliten emot sig men han fortsätter ändå. De flesta hade nog gett upp vid det här laget.

Coucou

20/05 -11 14:47 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Borde inte FIQ komma in nu, jag menar han var väll (är?) ganska duktig på sånt hära? höhö

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

20/05 -11 20:11 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Viktore2 skrev:
Blipi skrev:
fuskiskillen skrev:
Själv så tycker jag att det är sånt som händer,Xbox Live kan också bli hackat och dessutom så får man ju några gratis spel som plåster på såren. Och dem har ju höjt säkerheten nu så det lär nog inte hända igen.

Höjt säkerheten? Pft...
http://www.ps3hax.net/2011/05/psn-logins-exp...

Min syn på Sony förändrades långt innan PSN hackades. Så svaret är nej, min syn har inte förändrats. Jag blev inte heller förvånad av att PSN hackades.


Dom lär nog inte höja någon säkerhet nu när dem nya konsolerna kommer. Dom  kommer lämna det som det alltid har varit och hoppas på det bästa. Sony tycker nog det är slöseri med pengar att höja säkerheten.

Slöseri? De får väl för fan tänka på kunderna! Nu när jag har läst det här så har min åsikt om Sony ändras HELT. :/

20/05 -11 21:34 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Kastrullo skrev:
Kan en tonåring hacka FBI så tror jag helt ärligt inte att MS eller Nintendo skulle klara sig så himla mycket bättre.

En gedigen och ihärdig hackare kan hacka det mesta, MS och Nintendo är inte undantag.

Jag tror att du kan ha rätt, jag har ju faktiskt inte påstått något annat.

Att Sony däremot strulat med sin säkerhet är det ju inga tvivel om.

22/05 -11 10:18 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Fix_d skrev:
Apower skrev:
Känns som att 19Robb92 pratar i nattmössan.


Men man får ändå ge honom lite applåder, han har hela fnu-eliten emot sig men han fortsätter ändå. De flesta hade nog gett upp vid det här laget.

Inte jag, och jag har fått utstå en hel del just därför.

7 år på fuska.nu

22/05 -11 14:05 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Nej, man kan inte "hacka" PSN om man börjar med att DDoS-a dem.

Då kan man göra ungefär ingenting.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

23/05 -11 17:33 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

Har aldrig varit ett fan av Sony, hacket stärkte inte mitt förtroende direkt.

11/08 -11 23:39 Gustavia

Gustavia

707 XP 66 inlägg

Jag tyckte det var bra för efter attacken så fick man två gratis spel och 30 dagar playstation plus


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar