Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny förbättrad meny, vad tycks?

27/04 -11 20:40 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16400 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Om man får flera meddelanden så är det fortfarande bara ett utropstecken. Jag gillar tanken med att det visar att något har hänt, och tycker det känns bättre än siffror.

Ja, och just därför är det bättre med siffror.
Varför tycker du just utropstecken som jag skrev förut? Anser du seriöst att ett utropstecken är bättre än siffror?


Man kan även begränsa att det bara blinkar fem gånger eller någonting liknande också.

Varför just fem gånger? Varför ska den blinka? När man loggar in på Fuska.nu så är det väl (i alla fall för mig) det första man kollar PM-inkorgen.

27/04 -11 20:50 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

FIQ: Borde man inte lägga till "polare" och "topplistor" under rubriken Profil? De tillhör trots allt ens profil och är funktioner som kan vara av intresse för en större del av sidans medlemmar.

ToonLink: Fem gånger var bara en siffra taget ur luften. Anledningen till att jag föreslog att det skulle blinka var för att det skulle bli enklare att upptäcka det om man får ett meddelande eller gästboksinlägg.

Även om man börjar med att kontrollera sin meddelandeinkorg kan man få meddelande i efterhand (citerade inlägg-meddelande ger ingen pop-up såvitt jag vet), och det kan därför vara bra att göra något så det blir enklare att upptäcka det. Ja, jag tycker seriöst att ett utropstecken ser mer seriöst ut än en siffra.

27/04 -11 21:45 FIQ

FIQ

7471 XP 621 inlägg

Vad är felet med utropstecknet nu...?
Vad ska den visa för counter? Meddelanden? Gästböcker? Båda adderade?

Såhär funkar det just nu:

Profil (!)
(random menyval)
Gästbok
Meddelanden (1)

eller:
Profil (!)
...
Gästbok (1)
Meddelanden (1)

Osv. Förstår inte vart problemet är?
Grejen är att man ska upptäcka att man har fått information, och sen får man något mer utförligt när man väl hovrar, då får man samma info som innan.


Hursomhelst, gillar inte tanken med att det ska blinka. Tycker det är bra som det är. Om fler är emot vad jag tycker så kan jag göra att det syns mer, men inget blinkande.

EDIT: ToC: Jodå, kan lägga in dem.

EDIT 2: Om jag skulle ändra på hur det visades att man har ny info skulle jag bara helt enkelt göra allt (inklusive "(!)", inte ta bort det) fetstilt om man har nya spännande saker.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

27/04 -11 21:50 Forsa

Forsa

7979 XP 560 inlägg

Även jag anser att det är bra som det är för tillfället med meddelanden och det. Däremot vill jag, utöver "Polare" och "Topplistor" som The_new_cake sa, även ha in "Mina fusk", "Mina spel" och "Mina speltester" i "Profil"-menyn. Det är ju trots allt det Fuska.nu finns för från grunden?

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

28/04 -11 17:37 SvampBob3

SvampBob3

1095 XP 33 inlägg

Var är mina meddelanden??? Dom är helt borta från min meny!!!!!!

Forza Bajen!!!
Gör det som står nedan!!!
Tryck CTRL+W sen händer nåt häftigt!!!!!!

28/04 -11 19:16 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

SvampBob3 skrev:
Var är mina meddelanden??? Dom är helt borta från min meny!!!!!!

Du hittar dina meddelanden under "Profil" i den övre menyn. :)

.

28/04 -11 22:11 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

SvampBob3 skrev:
Var är mina meddelanden??? Dom är helt borta från min meny!!!!!!

De kan ha varit gamlare än 30 dagar, då försvinner de.

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

29/04 -11 17:58 SvampBob3

SvampBob3

1095 XP 33 inlägg

Swires skrev:
SvampBob3 skrev:
Var är mina meddelanden??? Dom är helt borta från min meny!!!!!!

De kan ha varit gamlare än 30 dagar, då försvinner de.

Nej, jag kan inte ens se mina meddelanden! (jag hittar inte/har inte sidan där mina meddelanden finns) Inte ens om jag går till profil. (profil "länken" är också borta)

Forza Bajen!!!
Gör det som står nedan!!!
Tryck CTRL+W sen händer nåt häftigt!!!!!!

29/04 -11 19:42 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

SvampBob3 skrev:
Swires skrev:
SvampBob3 skrev:
Var är mina meddelanden??? Dom är helt borta från min meny!!!!!!

De kan ha varit gamlare än 30 dagar, då försvinner de.

Nej, jag kan inte ens se mina meddelanden! (jag hittar inte/har inte sidan där mina meddelanden finns) Inte ens om jag går till profil. (profil "länken" är också borta)

Istället för att klicka på Profil i den nya menyn håller du muspekaren ovanför, då får du se en meny komma ner som har att göra med din Profil att göra. Detta funkar med alla Kategorier i menyn.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

30/04 -11 08:43 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16400 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Den nya menyn är bättre, men varför har man kvar...

Klubbar Onlinespel Om Fuska.nu Hjälp Kontakta oss

...spalten?

30/04 -11 09:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Wilder787 skrev:
Den nya menyn är bättre, men varför har man kvar...

Klubbar Onlinespel Om Fuska.nu Hjälp Kontakta oss

...spalten?

För att det inte är medlemsmenyn dvs. den som förut fanns längst ned till vänster (v4) utan den menyn som är tillgänglig för alla, oinloggad som inloggad.

7 år på fuska.nu

30/04 -11 09:38 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

När man nämner det så kanske det kan vara en idé att ta bort klubbar från den menyn... det är trots allt något som bara fungerar för inloggade medlemmar (eller, ja som utloggad kan man alltid se klubbarnas presentationer, men det är ganska ointressant).

30/04 -11 10:10 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

The_new_cake skrev:
När man nämner det så kanske det kan vara en idé att ta bort klubbar från den menyn... det är trots allt något som bara fungerar för inloggade medlemmar (eller, ja som utloggad kan man alltid se klubbarnas presentationer, men det är ganska ointressant).

Den är ju på medlemsmenyn (?).

7 år på fuska.nu

30/04 -11 10:15 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1407 inlägg

Apower: Syftade snarare på den andra menyn. Se bilden för bättre förklaring:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

30/04 -11 10:39 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

The_new_cake skrev:
Apower: Syftade snarare på den andra menyn. Se bilden för bättre förklaring:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Aha, okej, den har inte jag ens tänkt på.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar