Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



v4 och v5

Svara
20/04 -11 13:25 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Hej på er.
Som alla vet så kan man omöjligt göra alla nöjda. Under v4 ville alla se en uppdatering. En ny version släpps. Vad händer då? Jo, sidans aktivitet sjunker drastiskt och folk klagar på den nya versionen. Är det jag som överdriver nu eller gillar ni inte denna? Var v4 bättre? Varför?

Jag har, under senare tid nu, sett en massa medlemmar som säger "v5 suger, ge oss v4". Ok, att vissa inte gillar denna förändring, det var väntat. Men vad är fel? Färgerna? Strukturen?

Hur skulle man kunna göra det bättre? För att återinföra v4 känns knappast som ett alternativ, ens om båda versionerna skulle vara tillgängliga. Skins? Ska designen ändras IGEN?

Gjorde vi fel i vårat beslut om att inte visa så mycket för medlemmarna innan släppet, skulle vi ha visat er detta innan (och inte enbart hmods/mods)?

Anledningen till denna tråd är främst för att få reda på exakt hur stor andel som föredrog v4, vad som är fel med denna, och vad man kan förändra. Jag kanske överdriver, det kanske var precis såhär i lika stor utsträckning när v3 blev v4, men jag var inte med då.

Sen vill jag bara säga att det känns lite dubbelmoral att ni först gnäller på bristen på uppdateringar, och sen ogillar v5 så som ni verkar göra.

Tack för mig.

/FIQ



| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

20/04 -11 14:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Vad händer då? Jo, sidans aktivitet sjunker drastiskt och folk klagar på den nya versionen. Är det jag som överdriver nu eller gillar ni inte denna? Var v4 bättre? Varför?

Ja, men snälla du, anledningen till att aktiviteten sjunkit är väl för att v5 inte uppskattades av VÄLDIGT många? Jag själv skulle göra mycket för att få v4 tillbaka igen. Och, varför gjorde ni inte om v4, rättade stavfelen och lade till flera funktioner istället för en helt ny version?

Jag har egentligen ingenting att säga, då jag tjatade som attan för att få v5, men då visste man ju inte hur v5 skulle vara eller se ut. Eller hur?

Jag gillar inte v5 för designen framförallt, och en del andra småsaker.

------

Men att mer folk gillade v4 mer än v5 är ju ganska självklart, tycker du inte det? Vi kan ju ta som ett exempel; klubbar. Hur många klubbar har det skapats sedan v5 kom? Inte mer än 20-25 st. Klubbar var inaktiva långt innan v5, men det skapades i alla fall i genomsnitt en klubb varannan dag under v4.

Jag tycker ni ska ändra designen till den som var på v4, då är jag nöjd och många andra skulle jag tro, det mesta hänger på designen.

Det är tyvärr bara att inse att ni har misslyckats med den nya versionen.

Nu har jag fått sagt mitt, tycker jag.

EDIT: Stavfel kan förekomma.

EDIT2: Kan även påpeka till dig, FIQ. Att en del av anledningen till att SportAlex avgick som moderator var att han inte riktigt kände något "sug" för v5.

Synd att säga då du jobbat hårt som bara den för v5. Men ändringar i crewet sker ju också väldigt mycket just nu, tre moderatorer och en hjälpmoderator har avgått på under en månad. Jag vet inte om det har med v5 att göra eller inte, men lite märkligt är det ju...

20/04 -11 14:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Hej. Tack för tråden.
Jag har varit medlem ända sedan 2005. Ja jag har haft fler användare.

Jag måste säga att när jag var som aktivast var under 2009-2010 då när det var sådant tjat om V5. Och ja jag tyckte själv att sidan skulle behövas fräschas upp lite.

Men så slutade jag vara aktiv då jag fick annat att göra (Skola etc) och kom tillbaka och jag måste säga att V4 är/var bättre. jag kan inte sätta pricken på I:et om du förstår vad jag menar men ska försöka dra upp några exempel.

Att se dem senaste trådarna är ett +. Detta hjälper det att bli mer aktivt.
Men när det gäller självaste tråden så gillar jag inte hur det ser ut. Det ser stökigt och klumpigt ut. Man ser knappt var ens inlägg slutar vilket gör det frustrerande och irriterande (Kan bara vara för jag inte är van vid det nya.) jag gillade även att ha allt åt höger (Forum m.m) Gillade även att hålla koll på klubbar då jag inte kan se en sådan ''Knapp'' Just nu.


När man gick in på forumet så var det så bra uppdelat så man kunde utan problem klicka sig fram. Nu som sagt är det mer rörigt och jobbigt att hålla koll på.

20/04 -11 14:50 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Sök knappen är inte röd(,och logon är ful)...

Nej, men det är väldigt mörka färger på sidan, det skulle vara kul med ljusare färger, istället för
dehär gråa dystra.(sidan känns lite trång enligt mig)

Varför aktiviteten har sjunkit har jag ingen aning om? Folk har väl tröttnat...

20/04 -11 16:39 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Jag tycker att det vore helt underbart med ett fuska.nu som såg ut som v4, men hade alla funktioner som v5 har.

*

20/04 -11 17:32 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Jag vill att man ska skriva med röd text. V5 är bättre en v4 var det inte så med V3 också att många klagade i början?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

20/04 -11 17:42 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

gosseN skrev:
V5 är bättre en v4 var det inte så med V3 också att många klagade i början?

Jo, många klagade på V4 i början (faktiskt pågick klagomålen väldigt länge på V4).

Själv gillar jag V5. Designen är det inget fel på. Det enda som retar mig är några funktioner som inte fungerar som de ska, men de har jag påpekat redan innan, så det är onödigt att göra det ännu en gång...

~ Kigsz ~

2002-2012

20/04 -11 17:47 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Själv ser jag inget problem med v5, det enda jag vill ha ändrat (Som nämnts vid tidigare tillfällen) är hur stor plats på själva sidan ett eget forum har.

Ne.

20/04 -11 18:22 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Hur V5 borde sett ut:
http://i55.tinypic.com/2q2r9g9.png
Töhöhöhö

Fattar inte hur folk kan tycka att V4 är SNYGGARE. Skojar ni?

20/04 -11 18:23 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg


Men att mer folk gillade v4 mer än v5 är ju ganska självklart, tycker du inte det? Vi kan ju ta som ett exempel; klubbar. Hur många klubbar har det skapats sedan v5 kom? Inte mer än 20-25 st. Klubbar var inaktiva långt innan v5, men det skapades i alla fall i genomsnitt en klubb varannan dag under v4.

Jag har märkt av denna förändring, och den var ganska väntad. Men exakt hur stor utsträckning visste jag inte. Förövrigt, jag vet att alla inte gillar versionen, men det vore kul att få några detaljer.
Tack för svaren, fler skulle uppskattas.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

20/04 -11 18:34 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Jag personligen anser att v5 är en förbättring.
Designen är duktigt mycket bättre än v4's originaldesign, men inte nödvändigtvis bättre än vissa skins. Så något, gärna lite ljusare skin skulle uppskattas, gärna Heaven eller liknande.

Funktionsmässigt är v5 också ett steg framåt, men vissa funktioner fungerar inte riktigt ännu, som Kigsz nämnde. Jag tänker inte ta upp dem här, eftersom det inte har mycket med ämnet att göra.

Slutsats: v5 är, enligt mig bättre än v4, både funktions- och utseendemässigt.


EDIT: Färgen på texten är ett minus, eftersom man inte ser lika tydligt när något står i fettext. Det syntes mycket bättre i svart, men det KAN ju bero på fonten också...

.

20/04 -11 18:39 Mak_Elite

Mak_Elite

12361 XP 489 inlägg

Ser rent sagt jävligt tråkigt ut med denna brunröda design med mörk bakgrund..

Uppbyggnaden på hur inläggen såg ut var bättre i V4 men tycker avatarsystemet i V5 är bättre för det funkar att byta bild

Om man erbjuder flera teman, åtminstone typ vit, blå, grön, gult tema. Byter ikoner så det syns när någon har skrivit något inlägg istället för att skifta från grått till vitt

Sen för att vara lite gnällig så skulle klockan vara mer exakt

Since 2005
MASTER SERGEANT SHOOTER SERGEANT IMPORTANT PERSON OF SEGREANTS EXTREME!

20/04 -11 18:49 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Jag tycker färgen är tråkig.Önskar att det var mer färgglatt.

Fucking weebs...

20/04 -11 19:58 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

Skins framför allt. Lite vitt med andra färger hade varit kanoners.

Annars är v5 fin. Skulle bara vilja att hela sidan gick ut ända till kanten på vänster sida. Den sidan är så... tom.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

20/04 -11 20:06 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Till att börja med så hade Fuska.nu V4s design en hel del fördelar till jämförelse med Fuska.nu V5. Till att börja med så är inläggen i forumet inte så enhetliga, jag har lämnat ett förslag till FIQ hur jag anser att de bör se ut. Till forumet har vi även ett problem med att rubriker med mera känns väldigt dåligt planerade. Se bifogade filer för förslag på ett par små förändringar.

Att ha en meny som är högst upp är för det mesta väldigt dåligt, om man inte klarar navigera från något annat håll istället (det vill säga att man slipper scrolla upp för att gå till exempelvis sin profil). Detta gäller speciellt sidor som är väldigt långa (exempelvis långa diskussioner i forumet). Där har V4 en stor fördel i jämförelse med V5, även om det kunde förbättras redan då.

Något som nämns ett antal gånger är färgerna. Här måste jag hålla med också, som grundfärger bör man inte ha något som är alltför mörkt (självklart kan man ha "teman" eller "skins" som är mörka). Det är ett stort plus att man kan välja olika färger, något som togs bort till V5. Att ha ett just tema som standard (det inkluderar för besökare och innan man loggat in med mera) vore att föredra, och sedan kan de som vill ha nuvarande tema som standard efter att de har loggat in.

Ber om ursäkt för dålig kvalité på bilden, men det finns en grund... Valfri (hjälp)moderator som har fått bilden som jag visat tidigare kan gärna lägga in den här också. Har den inte tillgänglig pga. det faktum att jag inte är hemma just nu.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

20/04 -11 20:08 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Jag tycker inte om färgerna, vill ha ljusare.
Forumet känns mysko tyvärr kan jag inte sätta pricken över i:et på vad det är.

Det är det ända jag har att klaga på för tillfället.
Jag tyckte tyvärr bättre om V4. V5 är okej, men V4 var bättre.

~ Aye!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar