Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Huvudvärk? Vad säger ni 3DS användare?

Svara
29/03 -11 21:55 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Creeper skrev:

No no no no, jag slår vad om att de flesta folk som köpte 3DSet redan hade ett DS, men köpte det ändå p.g.a, som sagt, 3D effekten.
Det är imo inte alls lika dumt.

Ja jag kan ju inte argumentera emot det om du tycker det. Men jag tycker det är otroligt korkat att köpa någon prudukt alls på grund av en enstaka funktion.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

30/03 -11 16:32 Abra

Abra

798 XP 82 inlägg

Jag har inte fått ont i huvudet fast det har jag aldrig fått någon sin. S: Jag blir bara lite trött i ögonen och behöver stänga av 3Dn. ^^

men nej

30/03 -11 18:29 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

19Robb92 skrev:

Ja jag kan ju inte argumentera emot det om du tycker det. Men jag tycker det är otroligt korkat att köpa någon prudukt alls på grund av en enstaka funktion.

Jag har 4ds nu.

1. Första ds:en fick jag när jag fyllde år av min morbror.

2. DS Lite fick jag för vi trodde den första var borta så jag fick den på julafton av jultomten (visade sig dan innan julafton att den låg i källaren i en shack-låda).

3. DSi fick jag för att "Lite" vart sparkad så den gick sönder så skärmen lyser rött hela tiden(no exceptions), men den funkar fortfarande (mamma och pappa).

4. Till sist 3DS:en köpte jag (notera att jag har fått de tidigare) INTE bara för 3dn, utan för att mitt barndoms favoritspel kommer (The Legend Of Zelda Ocarina Of Time). VC:n kommer att vara bra då man kan uppleva gamla spel igen.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

30/03 -11 19:15 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag har 3st DS och en 3DS också. Och kommer antagligen ha 3st 3DS förr eller senare för Nintendo släpper alltid Lite eller någon annan 3DS: [insert name here] upgraderingar.

Skickar oftast bara över den äldre modellen till min systerson. Han har DSi nu. När nästa 3DS kommer kommer han få mitt nuvarane. Är skönt att veta att det används.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

01/04 -11 16:50 tizo

tizo

1598 XP 74 inlägg

Jag testade 3DS i GameStop idag. 3D:N VAR JÄTTECOOL! jag kommer absolut köpa den! man fick testa det där med kortet (det med ett frågetecken) och det var det coolaste jag har vart med om! och jag fick inte ont i ögonen eller nånting! jag bara njöt av ögonblicket!

I <3 NINTENDO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

01/04 -11 22:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen TH_rules__

Personligen tycker jag att kamerorna är helt onödiga på DS överhuvudtaget. 0,3 megapixlar, när hade kameror det sist?? asså, det finns kameror på i princip allt, och varenda jävel ägen en. då tycker jag nintendo skulle gjort bäst i att skippa kameran och finslipat det andra lite (nog för att jag fattar att det bara är för att sälja, osv)

Jag tänkte köpa ett nytt nintendo i sommar eftersom jag har det allra först DS:et och det är fallfärdigt efter 1000-tals timmars spelande. Jag tänkte att det skulle vara najs med ett 3DS, men nu är jag inte riktigt lika inne på det... det verkar inte så bra. Dessutom är huvudvärk något jag dras med ständigt nästan, utan ett 3DS. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

Läste dessutom att bateritiden ara är 5 timmar (känns ju jättelite) och att man bör ta en paus på 15-20 minuter per 1 timmes spelande för hälsan skull.... Känns som en halv-taskig maskin detta ._.

01/04 -11 23:58 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

TH_rules__ skrev:
Personligen tycker jag att kamerorna är helt onödiga på DS överhuvudtaget. 0,3 megapixlar, när hade kameror det sist?? asså, det finns kameror på i princip allt, och varenda jävel ägen en. då tycker jag nintendo skulle gjort bäst i att skippa kameran och finslipat det andra lite (nog för att jag fattar att det bara är för att sälja, osv)

Jag tänkte köpa ett nytt nintendo i sommar eftersom jag har det allra först DS:et och det är fallfärdigt efter 1000-tals timmars spelande. Jag tänkte att det skulle vara najs med ett 3DS, men nu är jag inte riktigt lika inne på det... det verkar inte så bra. Dessutom är huvudvärk något jag dras med ständigt nästan, utan ett 3DS. Vet inte riktigt hur jag ska göra.

Läste dessutom att bateritiden ara är 5 timmar (känns ju jättelite) och att man bör ta en paus på 15-20 minuter per 1 timmes spelande för hälsan skull.... Känns som en halv-taskig maskin detta ._.

Du ska bara veta hur bra den är öch varför bry sig om 5 timmars batteri tid?

Jag har aldrig fått huvudvärk av den och om man får det kan man bara stänga av 3d:n inget mer med det. Man behöver inte ha max på 3dn hela tiden ändå så.

När du spelar kan du avbryta när som hälst med HOME knappen och komma till start-menyn.

Du blir inte besviken om du gillar gameboy spelen för du kan nämligen ladda ner spelen på Virutal Console.

Du kommer säkert gilla den om du köper den.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

02/04 -11 12:48 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

TH_rules__ skrev:
Personligen tycker jag att kamerorna är helt onödiga på DS överhuvudtaget. 0,3 megapixlar, när hade kameror det sist??

Varför? Jag kan hålla med om att kamerorna var onödiga på DSi. Men på 3DS finns ju möjligheten till både augmented reality spel och 3D bilder med kameran. Två stora funktioner.

Plus att dem används för andra små spel som face raiders, att göra Miis osv.

Och jag håller med om att det är väldigt låg megapixel. Men det kommer ju inte spela någon roll så länge dem ser bra ut på själva systemet(Vilket dem gör). För 3D bilderna kommer du ju inte kunna se någon annan stans än på just själva 3DSn.

TH_rules__ skrev:
dessutom är huvudvärk något jag dras med ständigt nästan

Jag kan säga att det helt klart inte är normalt. Om du har det nästan ständigt borde du faktiskt gå till nån läkare.

TH_rules__ skrev:
Läste dessutom att bateritiden ara är 5 timmar (känns ju jättelite) och att man bör ta en paus på 15-20 minuter per 1 timmes spelande för hälsan skull..

Tror till och med att den är runt 3-4h med allt påslaget. Men det finns massvis med batterisparnings funktioner så det är rätt lugnt. Men definitivt dåligt.

Och sånna varningar finns det för allt. Nintendo är bara lite mer försiktiga. På Wii systemet kommer det upp en varning varje gång man sätter på maskinen lixom. Lite överdrivet, och ingen lyssnar på dem ändå xP Vad jag vet iaf.

Du kommer hitta samma rekomendationer fast i antektings/instruktions böckerna för mobiler, andra konsoller osv.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

02/04 -11 13:59 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

19Robb92 skrev:
För 3D bilderna kommer du ju inte kunna se någon annan stans än på just själva 3DSn.


Men jag vill ju kolla på min PS3D! D=

Want some chocolate?

02/04 -11 17:27 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

repli skrev:
19Robb92 skrev:
För 3D bilderna kommer du ju inte kunna se någon annan stans än på just själva 3DSn.


Men jag vill ju kolla på min PS3D! D=

Jag vill inte försötöra din optimism men jag tvivlar på att det kommer funka. Och med 0.3 meg så kommer bilden bli väldigt liten på din TV.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

02/04 -11 17:37 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

19Robb92 skrev:
repli skrev:
19Robb92 skrev:
För 3D bilderna kommer du ju inte kunna se någon annan stans än på just själva 3DSn.


Men jag vill ju kolla på min PS3D! D=

Jag vill inte försötöra din optimism men jag tvivlar på att det kommer funka. Och med 0.3 meg så kommer bilden bli väldigt liten på din TV.


Jag ska allt visa dig att det går! ;)

Want some chocolate?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar