Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hunters - Facerollar sig genom cata content

23/03 -11 09:09 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Sedan vanilla har Hunters varit en verkligt speciell klass att spela, dock har blizzard aldrig kunnat balansera klassen för dess optimala spelkänsla.
Hunters är unik i den formen att den är en s.k. ranged physical damage dealer. Med andra ord den skadar inte i spells, utan i physical damage precis som en warrior eller en rogue... fast på avstånd.

Hursomhelst så har hunters alltid klarat sig med att hålla sig i top-5 på dps listan oavsett hur blizzard gör. Under WoW 1.x så håller jag med om att hunters var bland de mest unika och även den tid där hunters var som mest svårspelade. Att hålla sin dps högt upppe i ZG var en bragd utom dess like.

Under TBC så möttes huntern av en grav nerf och melee hunters blev mycket vanligare (survival hunters var ovanliga inom tbc) dock var BM fortfarande en stark spec om inte ännu starkare, tack vare The Beast Within. Här är huntern en riktigt kraftig klass som spottar ut crits och damage.

Under wotlk så möttes Marksman huntern av en ytterligare boost, tack vare att ARP blev otroligt användbar så ökade detta hunterns DPS, som om det skulle behövas...

Nu under cata har hunters redan lärt sig att hoppa upp över 25 000 Dps. Genom Marksman speccen, därefter har hunterns rotation aldrig varit enklare. (du håller dig till 3 abilities i din rotation...)

Så borde hunters verkligen klaga så pass mycket så fort de får smaka på en nerf? Eller är det kanske tid att vi också får smaka på hur det är att inte kunna toppa dps listan en gång för alla?



People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

23/03 -11 15:44 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Idd!

Och dom top dpsar inte bara i hög lvl, utan toppar dpsen i alla möjliga lvlar, och pvpn vill jag inte ens prata om...

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

24/03 -11 10:07 F_E_2000

F_E_2000

1826 XP 118 inlägg

Nerfa hunters! Har absolut ingen sympati för dem, inte ens när jag spelar hunter själv.

Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein

Und das heißt

Erika

31/03 -11 14:46 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Har hört genom folk at nu i cata är BM den sämsta specen av alla, nu menar jag alla som i alla klasser.

Citera för svar!

31/03 -11 15:58 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

xelander skrev:
Har hört genom folk at nu i cata är BM den sämsta specen av alla, nu menar jag alla som i alla klasser.

Har aldrig i mitt liv speccat BM, har alltid tyckt att det är väldigt "fel". Men det du menar med sämsta speccen, vad menar du då? Sämst DPS eller? :D

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

31/03 -11 17:31 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Jao, hadde lite tid, så jag glömde nämna att den var sämst på dps.

Citera för svar!

05/04 -11 13:56 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Fresh skrev:
xelander skrev:
Har hört genom folk at nu i cata är BM den sämsta specen av alla, nu menar jag alla som i alla klasser.

Har aldrig i mitt liv speccat BM, har alltid tyckt att det är väldigt "fel". Men det du menar med sämsta speccen, vad menar du då? Sämst DPS eller? :D


Faktiskt så är BM en väldigt stadig spec inom DPS på sk. Single target encounters. Såsom Magmaw, Chimaeron eller maloriak. Du failar dock när det gäller att nuka adds eftersom ditt pet kommer behöva kuta till olika platser.

Med andra ord, BM är inte en dålig DPS spec, bara om du spelar den fel och låter Kill Command vara oanvänd (med min hunter crittar Kill Command för runt 25-40k och är väldigt billig i focus plus att den är instant och med kortare CD än Chim Shot)

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

06/04 -11 07:01 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Ännu en gång, så var detta bara information från mina kompisar!
Förlåt att jag gick in på saker jag knappt viste något om. :)

Citera för svar!

14/04 -11 12:44 Lolfurion

Lolfurion

391 XP 5 inlägg

Mal_ganis skrev:
Fresh skrev:
xelander skrev:
Har hört genom folk at nu i cata är BM den sämsta specen av alla, nu menar jag alla som i alla klasser.

Har aldrig i mitt liv speccat BM, har alltid tyckt att det är väldigt "fel". Men det du menar med sämsta speccen, vad menar du då? Sämst DPS eller? :D


Faktiskt så är BM en väldigt stadig spec inom DPS på sk. Single target encounters. Såsom Magmaw, Chimaeron eller maloriak. Du failar dock när det gäller att nuka adds eftersom ditt pet kommer behöva kuta till olika platser.

Med andra ord, BM är inte en dålig DPS spec, bara om du spelar den fel och låter Kill Command vara oanvänd (med min hunter crittar Kill Command för runt 25-40k och är väldigt billig i focus plus att den är instant och med kortare CD än Chim Shot)

cool story bro

Serj Tankian är coolare än dig!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar