Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Lås skämt om Japan tråden!

19/03 -11 18:11 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Kyssen skrev:
KloakWetterl skrev:
Slickepinnen skrev:
Om man tycker det är roligt att skämta om en katastrof som kostade tusentals livet coh miljontals hemmen så har man några allvarliga problem
LÅS SKÄMT TRÅDEN.



Om något så var det där trakasserande mot de som skriver skämten.

Sluta med att skriva skämten då och insse att folk faktiskt misster sitt liv och barn som misster sina föräldrar och lever ensamma på gatan för att huset också är förstört, inte är något att skämta om?



Ännu mer diskriminering.

Ne.

19/03 -11 18:15 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

KloakWetterl skrev:
Slickepinnen skrev:
Om man tycker det är roligt att skämta om en katastrof som kostade tusentals livet coh miljontals hemmen så har man några allvarliga problem
LÅS SKÄMT TRÅDEN.



Om något så var det där trakasserande mot de som skriver skämten.

Jo, eller hur... Sluta grina.
Du får gärna nämna det som var trakasserande i det där inlägget (och ja, man har lite smått problem om man tycker det är roligt osv).

Såna här katastrofer ska tas på allvar och med respekt. Jag vet inte vad du/ni tycker, men jag tycker inte att det är särskilt respektfullt att skämta om det, speciellt när många dött och mist sina hem.

EDIT: @ inlägget ovanför.
Diskriminerande? Mot dig? Nej, absolut inte, men mot alla andra som har släkt/anknytningar osv till Japan, ja.
Som sagt, sluta grina, för det är inte dig det är synd om.

.

19/03 -11 18:32 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Det enda jag har försökt fått fram är att en människa har en rätt att skämta om vad den vill, och vad andra tycker om det aska vara irrelevant.
Att skämta om det som inträffat handlar inte om att man vill på något sätt skada någon som varit med om detta (Eller känner någon som varit med om det), utan att man vill försöka lätta stämningen, och visa att man bryr sig; På sitt eget sätt.

Ne.

19/03 -11 18:39 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

KloakWetterl skrev:
Det enda jag har försökt fått fram är att en människa har en rätt att skämta om vad den vill, och vad andra tycker om det aska vara irrelevant.
Att skämta om det som inträffat handlar inte om att man vill på något sätt skada någon som varit med om detta (Eller känner någon som varit med om det), utan att man vill försöka lätta stämningen, och visa att man bryr sig; På sitt eget sätt.

Så om du var känd och din mamma hade fått canser så skapar vi en skämt tråd om det för att vi har rätt att skämta om vad vi vill? Jag tror inte du hade mått så bra då. Som sagt, det finns dom som har släktingar i Japan, fast bor i Sverige och har gjort det i hela sitt liv, och är medlem på sidan och läst tråden. Tänk på dom istället för att börja skämta om det hela? Ge dig din bebis, väx upp!

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/03 -11 18:41 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Om man hemskt gärna vill skämta behöver man inte göra det officiellt, man behöver inte posta det i ett forum där folk tar illa upp av det, och då det samtidigt bryter mot reglerna.

Den regeln står till och med högst upp bland reglerna. Här kommer den:

  • "Det som publiceras på Fuska.nu får inte innehålla något som kan uppfattas som anstötande, vulgärt, hotande, trakasserande eller diskriminerande mot folkgrupp".

.

19/03 -11 18:54 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Kyssen skrev:
KloakWetterl skrev:
Det enda jag har försökt fått fram är att en människa har en rätt att skämta om vad den vill, och vad andra tycker om det aska vara irrelevant.
Att skämta om det som inträffat handlar inte om att man vill på något sätt skada någon som varit med om detta (Eller känner någon som varit med om det), utan att man vill försöka lätta stämningen, och visa att man bryr sig; På sitt eget sätt.

Så om du var känd och din mamma hade fått canser så skapar vi en skämt tråd om det för att vi har rätt att skämta om vad vi vill? Jag tror inte du hade mått så bra då. Som sagt, det finns dom som har släktingar i Japan, fast bor i Sverige och har gjort det i hela sitt liv, och är medlem på sidan och läst tråden. Tänk på dom istället för att börja skämta om det hela? Ge dig din bebis, väx upp!


Nej, så klart inte skulle vilja att någon skapade en skämttråd om att min mor då hade fått cancer, men jag skulle inte bry mig heller, då jag faktiskt har bättre saker för mig än att argumentera mot något jag står för själv.


Anyo13 skrev:
Om man hemskt gärna vill skämta behöver man inte göra det officiellt, man behöver inte posta det i ett forum där folk tar illa upp av det, och då det samtidigt bryter mot reglerna.

Den regeln står till och med högst upp bland reglerna. Här kommer den:

  • "Det som publiceras på Fuska.nu får inte innehålla något som kan uppfattas som anstötande, vulgärt, hotande, trakasserande eller diskriminerande mot folkgrupp".



Visst, det kan vara ohövligt med att skriva japan-skämt, men jag skulle inte alls kalla det en diskriminering.
Och om den nu faktiskt skulle tas bort för en sådan anledning så bör ju också alla skämt där människor klassas in i olika grupper per land och liknande också tas bort från sajten, då det faktiskt finns ett antal sådana utspridda över forumet.

Ne.

19/03 -11 19:00 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Som Anyo sa, så behöver man inte skämta om såna allvarliga saker officielt. Man kan skämta med sina vänner i skolan om det om man nu måste skämta om katastrofer som dödat flera tusen och gjort folk hemlösa, om man nu tycker att det är så himla roligt.

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/03 -11 19:25 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Som man märker är det ju ganska diffust vad man får skämta om eller inte, och när. Jag kan hålla med om att det är ganska osmakligt att skämta om katastrofen X om en person i samlingen har varit direkt inblandad eller haft anhöriga som dött eller dylikt.

Men samtidigt, om ni inte tycker att man kan skämta om hemska saker så är det helt och hållet ert eget problem. Inte vårt. Sluta pracka på ert moraltjafs på andra.

"Men den bröt ju mot reglerna, buhuhu"
Det är det moderatorerna som avgör. Försök inte sno deras jobb

Kyssen skrev:
För att folk tar illa upp av den. Som t.ex jag och emma_dockan >_<

Du tar illa upp utav skämt som inte rör dig det minsta alltså. Du är sannerligen väldigt lättstött.

Så länge som ingen menar något illa: chilla. Sluta va ett sådant drama queen och "hey, jag tog illa upp buhu". Larvpottor

---

Om tråden blir låst så rör det mig inte i ryggen. Enda anledningen till att den varit rolig och följa är på grund utav alla ni PK-kärringar. Tar en mod beslutet att låsa den för rasistregeln så respekterar jag det till fullo. Och vill man skämta om katastrofen, då finns det dessutom bra mycket bättre ställen att göra det på.

19/03 -11 19:31 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Void skrev:
Kyssen skrev:
För att folk tar illa upp av den. Som t.ex jag och emma_dockan >_<

Du tar illa upp utav skämt som inte rör dig det minsta alltså. Du är sannerligen väldigt lättstött.

Så länge som ingen menar något illa: chilla. Sluta va ett sådant drama queen och "hey, jag tog illa upp buhu". Larvpottor

Asså det finns dom som har släktingar som dött i Japan och nu så startar man en skämt tråd om det? Så jävla osmakligt! Ni har visst inga känslor för dom som faktiskt tar illa upp av tråden? Lås trådhelvetet!

----------

Tänk så var du i Japan på semester när detta hända så misste du hela din familj. Och sen när du änkligen kommer hem tll Sverige, så får du se att någon gjort en skämt tråd om det!

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/03 -11 19:45 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

Och vad har det med saken att göra om folk nu har släktingar som dött?
Vi skämtar inte om dem, vi skämtar om själva katastrofen, och inte om de som dött.

Ne.

19/03 -11 19:48 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

KloakWetterl skrev:
Och vad har det med saken att göra om folk nu har släktingar som dött?
Vi skämtar inte om dem, vi skämtar om själva katastrofen, och inte om de som dött.

Idiot.

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/03 -11 19:50 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Kyssen skrev:
Tänk så var du i Japan på semester när detta hända så misste du hela din familj. Och sen när du änkligen kommer hem tll Sverige, så får du se att någon gjort en skämt tråd om det!

Jag var precis hemkommen från Thailand när flodvågskatastrofen kom 2004. Ett av hotellen vi bodde på hade väldigt trevlig personal som vi lärde känna. Vi försökte få kontakt med dem när vi kom hem, men fick aldrig något svar.

Om någon skulle ta illa upp av tsunami-skämt så skulle en av dem vara jag. Men...:


HAHAHAHAHAHAH, keep up the good work! - vill höra fler skämt <3

Tonight's the night.

19/03 -11 19:53 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Men herregud människa. Det är klart att det inte är optimalt att skämta om sånt här i ett publikt forum när det fortfarande är väldigt känsligt, uppenbarligen. Men alltjämt: sluta pracka på din moral på andra.

Anser du att tråden bryter mot en regel, be en moderator göra något åt det. Visar det sig att den inte gör det, då får man leva med att tråden ligger där den ligger.

Pusshej.

19/03 -11 19:55 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Void skrev:
Men herregud människa. Det är klart att det inte är optimalt att skämta om sånt här i ett publikt forum när det fortfarande är väldigt känsligt, uppenbarligen. Men alltjämt: sluta pracka på din moral på andra.

Anser du att tråden bryter mot en regel, be en moderator göra något åt det. Visar det sig att den inte gör det, då får man leva med att tråden ligger där den ligger.

Pusshej.

Jag har skickat ett meddelande till FIQ och väntar på svar. Som 19Robb92:

"• Det som publiceras på Fuska.nu får inte innehålla något som kan uppfattas som anstötande, vulgärt, hotande, trakasserande eller diskriminerande mot folkgrupp."

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

19/03 -11 19:59 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Kyssen skrev:
Void skrev:
Men herregud människa. Det är klart att det inte är optimalt att skämta om sånt här i ett publikt forum när det fortfarande är väldigt känsligt, uppenbarligen. Men alltjämt: sluta pracka på din moral på andra.

Anser du att tråden bryter mot en regel, be en moderator göra något åt det. Visar det sig att den inte gör det, då får man leva med att tråden ligger där den ligger.

Pusshej.

Jag har skickat ett meddelande till FIQ och väntar på svar. Som 19Robb92:

"• Det som publiceras på Fuska.nu får inte innehålla något som kan uppfattas som anstötande, vulgärt, hotande, trakasserande eller diskriminerande mot folkgrupp."

Det gjorde du rätt i, och det var även det du borde gjort från första början.


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar