Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Verktyg till inlägg?

Svara
13/03 -11 21:05 Qwark

Qwark

2059 XP 25 inlägg

Var hälsad!

Det kanske är jag som är flashback-skadad men det skulle kännas otroligt trevligt om man hade ett litet verktyg när man skulle skapa nya inlägg så att man kunde t.ex markera ett visst stycke i sin text och sedan trycka på "fet" för att få fet text.

Blir en aning omständigt om man ska koda själv jämt, eller vad tycker övriga?

Tack för mig!

/Qwark, fuska.nu-pensionär



Qwark is back baby!
Den vise söker visheten- dumbommen har funnit den.
Tänk först, skriv sen- det underlättar för alla!

13/03 -11 21:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Det där är för lata personer.

/ToonLink - Fuska.nu-legend

13/03 -11 21:42 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

ToonLink skrev:
/ToonLink - Fuska.nu legend

pft...

Men den fanns iaf förut... Vet inte varför det togs bort.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

13/03 -11 21:48 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Koden till det gamla verktygsfältet var så antikt att det bara var en tidsfråga innan webbläsare skulle sluta stödja det. Det funkade t ex. redan inte längre i IE9 (semi i IE8), samt buggade på ett eller annat sätt i andra webbläsare. Senaste webbläsaren där allting fungerade felfritt var... IE6.

Det kanske blir fråga om att ta in den på nytt, det ställer jag mig inte emot, men den gamla tänker jag iallafall inte återinföra.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

13/03 -11 23:50 Qwark

Qwark

2059 XP 25 inlägg

Roligt med iallafall två vettiga svar!
Om man vill effektivisera forum så tycker jag att behöva koda varenda inlägg man gör är ganska opraktiskt i längden, jag ser faktiskt inte fördelen med att inte ha ett verktygsfält.

Tillägg: Jag vet ju inte riktigt hur detta forum är uppbyggt men såvitt jag vet så är Flashback ganska stilrent och simpelt, där funkar det utmärkt att ha verktyg att redigera sina inlägg med!
Jag är inte ett dugg insatt i hur det fungerar att genomföra sådant men jag tror faktiskt att det skulle vara ett nätt lyft inläggsmässigt :)

/Qwark, fuska.nu-pensionär

Qwark is back baby!
Den vise söker visheten- dumbommen har funnit den.
Tänk först, skriv sen- det underlättar för alla!

14/03 -11 06:57 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Qwark: Instämmer att det vore härligt med en liknande funktion. Det känns som det är väldigt ovanligt att man ska behöva koda sina egna inlägg, det tycks vanligare (och bättre) att bara behöva markera texten och trycka på en knapp för att formatera det som man vill.

Tillsammans med en sådan förändring så borde man även kunna få tillbaka smileys-knapparna, som jag tror skulle underlätta en del. Känns väldigt komplicerat och onödigt att man ska behöva komma ihåg vilka tecken som gör vilka smileys själv, det borde vara listat någonstans eller finnas som knappar.

14/03 -11 07:19 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

The_new_cake skrev:
Qwark: Instämmer att det vore härligt med en liknande funktion. Det känns som det är väldigt ovanligt att man ska behöva koda sina egna inlägg, det tycks vanligare (och bättre) att bara behöva markera texten och trycka på en knapp för att formatera det som man vill.

Tillsammans med en sådan förändring så borde man även kunna få tillbaka smileys-knapparna, som jag tror skulle underlätta en del. Känns väldigt komplicerat och onödigt att man ska behöva komma ihåg vilka tecken som gör vilka smileys själv, det borde vara listat någonstans eller finnas som knappar.

Jag håller med dig till 100% då det är väldigt jobbigt att skriva: HEJ! HEJ! HEJ!

Och även smileys knappar är jag för, då jag inte kommer ihåg någon.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

14/03 -11 08:48 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Mje.. Jag bryr mig inte särskillt mycket.

/Robb - Fuska.nu pro gamer.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

14/03 -11 15:24 Qwark

Qwark

2059 XP 25 inlägg

Roligt att höra att fler instämmer!
Om det nu inte är allt för komplicerat att införa så kanske man kunde ha någon omröstning på framsidan om man borde införa det eller inte?

/Qwark, fuska.nu-pensionär

Qwark is back baby!
Den vise söker visheten- dumbommen har funnit den.
Tänk först, skriv sen- det underlättar för alla!

14/03 -11 16:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Det skulle vara en bra funktion i alla fall.

/Wilder787, fuska.nu-icke moderator...

14/03 -11 17:13 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Kom ihåg att min buggade sig under v4. Skulle vara bra om den kom tillbaka men lite mer fixad.

/Swires - The Flash Back Expert

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

14/03 -11 18:21 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Självklart borde det införas, då det blir mycket smidigare då (och det gillar vi :D).

.

19/03 -11 21:01 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Det var faktiskt bättre när man kunde markera och klicka. Kan ni inte försöka få tillbaka det?

/ Kyssen , Admin's syrra

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

21/01 -12 13:38 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Nu tycker jag faktiskt att man borde ta och genomföra det här förslaget, det är otroligt efterlängtat av mig själv och förhoppningsvis flera andra.
Seså, fixa det nu! :D

.

21/01 -12 14:00 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Har funderat på att göra det, men när jag har försökt har IE bråkat och har därför aldrig blivit av till sist.

Jag kan dock göra nya försök om detta är såpass eftertraktat.

(Till er som använder Chrome (eller Chromium) finns annars Fuska+, info om det finns i en tråd i detta forum).

/FIQ - fuska.nu-administratör

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

21/01 -12 15:52 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

FIQ skrev:

(Till er som använder Chrome (eller Chromium) finns annars Fuska+

Swwwwweeeeeet


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar