Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Angående spelen på sidan...

10/03 -11 16:31 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Tre saker jag bara vill klargöra vad det gäller spelen här på sidan (som läget ser ut just nu):

1) Efter att ni har skickat in ett spel så får ni ingen text där det står något i stil med "Tack för att ni skickade in ett spel...", såsom det var under V4. Detta betyder dock inte att spelet inte har skickats in! Jag har sett många som har skickat in exakt samma spel flera gånger i rad därför att de har tryckt på 'Skicka in'-knappen flera gånger.

Så, det räcker att trycka på knappen en gång; spelet skickas in även om ni inte får någon text om det. FIQ vet om "problemet" och ska kolla på det när han har tid.


2) Som ni kanske har märkt så är det vissa nya godkända spel som inte har en synlig bild till sig. Detta innebär inte att vi inte har lagt in en bild utan snarare att den föregående bilden inte byts ut.

Ta detta spel som exempel:
http://www.fuska.nu/spel/pc/claw/. Där ser det ut som att det inte är någon bild upplagd, men klickar ni på den bilden som är där så ska ni få fram själva spelbilden. Ännu en gång så vet FIQ om problemet och han ska titta på det senare.

Ett tips, om ni vill ha spelbilden tillgänglig direkt, är att skicka med den när ni skickar in spelet (alltså bifoga bilden). Då fungerar den direkt efter godkänning.


3) Vissa spel, som har ett '-tecken i namnet och som har godkänts nyligen, får även ett \-tecken tillagt i namnet (se detta exempel http://www.fuska.nu/spel/nintendods/d...). Detta är ett exempel på en 'escape character', som egentligen inte ska visas i namnet, men som används vid kodningen. Även här känner FIQ till problemet och det borde vara fixat någon gång i framtiden.



~ Kigsz ~

2002-2012

11/03 -11 19:00 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Bra att du tar upp sådant Kigsz! Nu vet jag iallafall om det även fast jag inte kollar på spelavdelningen så mycket igentligen.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar