Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skivsläpp 2011?

Svara
19/02 -11 18:10 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Undrar ifall det är några intressanta skivsläpp 2011. Har hört att bl.a Nightwish är på gång men att det i värsta fall kan dröja ända till 2012.

Nej, Rihanna eller liknande är inte intressant för mig.



7 år på fuska.nu

19/02 -11 20:25 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

SYMFONIA!!!!!
Består av gamla medlemmar från Stratovarius, Revolution Renaissance, Helloween, Masterplan, Angra, Shaaman, Sonata Arctica, Avantasia (var med rätt ofta på plattorna så man kan säga det ;)) och Evergrey! Alltså en supermetalgrupp, och dom släpper sin debutplatta 'In Paradisum' den 1 April här i Europa.

Sen så: Power Quest, Nightwish (kommer även en film av Nightwish baserat på denna platta runt början på 2012), Alestorm, Rhapsody Of Fire, Edguy, Serenity, Evergrey, Sonata Arctica, Stratovarius (som redan släppt), Dragonforce, Hammerfall, Primal Fear, Falconer, The Unguided (debut, forna medlemmar av Sonic Syndicates nya band), Unisonic (debut, både Michael Kiske och Dennis Ward är med), Visions Of Atlantis, Dragonland, Hevisaurus (for the lolz), Stormwarrior och Sunrise bland andra. Och dessa är bara ett par av dom som blivit annonserade än, finns nog mycket emr att vänta :)

Tänkte btw att dessa släpp som jag skrev ovan kunde intressera just dig :p

"Death is the beginning of immortality.."

19/02 -11 20:52 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Adept släpper snart sin nya skiva, Death Dealers :D

Tonight's the night.

19/02 -11 22:04 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

blablabla skrev:
SYMFONIA!!!!!
Består av gamla medlemmar från Stratovarius, Revolution Renaissance, Helloween, Masterplan, Angra, Shaaman, Sonata Arctica, Avantasia (var med rätt ofta på plattorna så man kan säga det ;)) och Evergrey! Alltså en supermetalgrupp, och dom släpper sin debutplatta 'In Paradisum' den 1 April här i Europa.

Tack så otroligt mycket. Ska bli grymt spännande! :)


Sen så: Power Quest,

Aldrig hört. Berätta gärna mer. :)


Nightwish (kommer även en film av Nightwish baserat på denna platta runt början på 2012)

Jo, det kände jag till.


Edguy

JAAAA! Tyckte väl att det var dags! Ett av mina favoritband och eftersom jag gillar deras senaste skivor bäst (Rocket Ride, Tinnitus Sanctus) är jag väldigt spänd på denna.


Hammerfall

De är bra. Noterat.


The Unguided

Kanske lite för mycket growl för min smak, men vi får se jag gillar i alla fall Sonic Syndicate.


Tänkte btw att dessa släpp som jag skrev ovan kunde intressera just dig :p

Det gjorde de allihopa, tack så mycket! :)

7 år på fuska.nu

19/02 -11 22:08 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

In Flames - Sounds Of A Playground Fading släpps nu i vår.

19/02 -11 23:50 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Apower skrev:
blablabla skrev:
SYMFONIA!!!!!
Består av gamla medlemmar från Stratovarius, Revolution Renaissance, Helloween, Masterplan, Angra, Shaaman, Sonata Arctica, Avantasia (var med rätt ofta på plattorna så man kan säga det ;)) och Evergrey! Alltså en supermetalgrupp, och dom släpper sin debutplatta 'In Paradisum' den 1 April här i Europa.

Tack så otroligt mycket. Ska bli grymt spännande! :)


Sen så: Power Quest,

Aldrig hört. Berätta gärna mer. :)


Nightwish (kommer även en film av Nightwish baserat på denna platta runt början på 2012)

Jo, det kände jag till.


Edguy

JAAAA! Tyckte väl att det var dags! Ett av mina favoritband och eftersom jag gillar deras senaste skivor bäst (Rocket Ride, Tinnitus Sanctus) är jag väldigt spänd på denna.


Hammerfall

De är bra. Noterat.


The Unguided

Kanske lite för mycket growl för min smak, men vi får se jag gillar i alla fall Sonic Syndicate.


Tänkte btw att dessa släpp som jag skrev ovan kunde intressera just dig :p

Det gjorde de allihopa, tack så mycket! :)



Power Quest är lite som Dragonforce (tror faktist att DF's förra sångare provsjöng här innan han joinade dom), fast mycket mindre cheesy texter, och mycket mer seriöst och tyngre melodier och vissa ballader till skillnad från dom, och ja mer allvarligt overall. Låtar som du borde spana in om du ska lyssna på dom är Cemetery Gates, Find My Heaven och Hold On To Love för dom summerar PQ rätt mycket.
Dock så är det bara nya medlemmar på kommande plattan förutom keyboardisten som också är sångskrivaren, så låter lika fast med en annan sångröst bara.

Jo blir coolt, ska lätt se Imaginarium på bio när den kommer, och köpa plattan med såklart ;)

Ja tycker också att det är på tiden för en nya platta med Edguy, känns som om Sammet har koncentrerat sig liiite för mycket på Avantasia även om det blev grymt också, så blir det aldrig en riktig Edguy känsla. Och jag diggar också deras senaste plattor, speciellt Tinnitus Sanctus :D

Aa, men det går rykten om att Hammerfalls nästa ska bli lite mer rock än metal pga att deras nya poducent bara jobbat med vanlig rock, men jag tycker att det är bullshit då det är Hammerfall som skriver låtarna. :P

I second that, gillar inte heller growl alltför mycket, men Sonic Syndicates första plattor fångade mig ändå och det här ska låta väldigt likt dom, speciellt som Love And Other Disasters, vilket blir coolt :D


Ett najs år för metal, speciellt power metal helt enkelt ;D
Men make sure att spana in Symfonia sen också, är nog höjdpunkten i år, iallafall imo :D

"Death is the beginning of immortality.."

20/02 -11 03:52 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Rise Against - End Game ska ju komma ut snart.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

20/02 -11 05:55 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Hörde att Red Hot Chili Peppers släpper ett nytt album till våren.

Coucou

20/02 -11 21:34 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Fresh skrev:
Rise Against - End Game ska ju komma ut snart.

Hm, de släppte ju en platta för året? Kul i alla fall! :D



Jo blir coolt, ska lätt se Imaginarium på bio när den kommer, och köpa plattan med såklart ;)


Hmm, undrar vem av mina kompisar som vill gå på den. :/

7 år på fuska.nu

21/02 -11 03:23 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Yobbo skrev:
In Flames - Sounds Of A Playground Fading släpps nu i vår.

Om det är skola den dagen den släpps så skippar jag. Fan om jag hade gift mig den dagen hade jag skjutit upp det xD

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

21/02 -11 16:29 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Min kompis berättade att Marilyn Manson ska släppa nytt också! :D

7 år på fuska.nu

21/02 -11 19:13 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

blablabla skrev:
Aa, men det går rykten om att Hammerfalls nästa ska bli lite mer rock än metal pga att deras nya poducent bara jobbat med vanlig rock, men jag tycker att det är bullshit då det är Hammerfall som skriver låtarna. :p


Hammerfall har själv sagt (Oscar Dronjak, för att vara exakt) att deras nya skiva ska vara tyngre och lite mer "uppdaterad" än deras tidigare, så de beror nog inte bara på producenten.

Förövrigt så kollade jag upp den nya producenten, till min glada förvåning är det James Michael, vilket jag kan säga här och nu är en jävligt bra producent, låtskrivare och sångare (tro de eller ej). Han har arbetat med Mötley Cruë och Sixx:A.M (där han dessutom är sångare). Dessutom har han jobbat med Scorpions och Papa Roach. och säkert några fler. Så oroar mig inte alls på de planet.

Att säga att han därför bara jobbat med rock är ju lite halvweird, han har inte riktigt jobbat med metal kanske, men Papa Roach har väl ett ganska metal-sound, eller är jag helt ute och cyklar? Inte riktigt lyssnat på dom.


Apower skrev:
Hm, de släppte ju en platta för året? Kul i alla fall! :D



Senaste skivan Rise Against släppte var 2008.



Well, av dom kunskaperna jag har så ska bland annat:

Alice Cooper, Green Day (live cd), Van Halen, Metallica, Mötley Cruë, Skid Row, Guns N' Roses, Foo Fighters, Journey, Saxon, Kiss, Anthrax, Soundgarden, Megadeth, Uriah Heep, Def Leppard, Whitesnake, Velvet Revovler, Aerosmith, Adlers Appetite, In Flames, Rush, Sixx:A.M, Duff McKagans Loaded, Dream Theater, Quiet Riot, Marylin Manson, Nocturnal Rites, Mr Big, Lamb Of God, Nine Inch Nails, 3 Doors Down, Veins Of Jenna, Adept, Dee Snider, Lenny Kravitz, Bullet, Sparzanza (redan släppt) och Opeth släppa nya skivor.


De är dom jag intresserar mig av, dock så det ju inte sådär enorm chans att alla dom här släpper nya skivor. Just nu känns de lite svårt för bland annat Mötley att släppa nytt album, med tanke på att bandets bassist ska släppa sin bok, och dessutom en ny skiva redan i April med Sixx:A.M, sen ska han hinna spela in ett album med Mötley? Mjaa.

Känner mig lite tvivelaktig på Aerosmith och Guns N' Roses med, framför allt GnR med tanke på vilket slags band de är nu, och dessutom att GnRs gitarrist även är medlem i bandet jag nämnde ovanför (Sixx:A.M)

Känner även lite skeptism emot Metallica, men vi får helt enkelt se, de är ju trots allt 10 månader kvar.
Ska bli oerhört roligt att se hur de går.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

21/02 -11 19:39 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg



Senaste skivan Rise Against släppte var 2008.

Stämmer.
Men det är rätt konstigt då att de började spela Hero Of War förra året på bandit och att den kom högt på Sptofy's toplista just det året. Därför blev jag förvirrad.

Tack, niwn, den listan var utomordentligt bra, förutom Marilyn Manson som redan var nämnd, då. :)

7 år på fuska.nu

21/02 -11 19:45 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


Stämmer.
Men det är rätt konstigt då att de började spela Hero Of War förra året på bandit och att den kom högt på Sptofy's toplista just det året. Därför blev jag förvirrad.


Mjo kan hålla med om de. Tyckte inte om den låten, och sen två år senare börjar den spelas på radion som en ny singel så vart de bara värre, haha.



Tack, niwn, den listan var utomordentligt bra, förutom Marilyn Manson som redan var nämnd, då. :)


De va dom ja! Förövrigt kan jag passa på att lägga till Anvil, Nickelback, Nazareth, U.D.O, Limp Bizkit och Crucified Barbra till listan.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

21/02 -11 19:48 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Nickelback och Crucified Barbra

Där fick du mig att vakna till riktigt ordentligt.

Vilket rockår det här kommer bli! :D

7 år på fuska.nu

21/02 -11 20:01 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Apower skrev:

Nickelback och Crucified Barbra

Där fick du mig att vakna till riktigt ordentligt.

Vilket rockår det här kommer bli! :D


Det kommer det verkligen, vilket jag inte trodde de skulle bli med tanke på att de är hyfsat många jättar och många band som släppte nya album 2010. Men det kommer bli ännu fler i år.

Fast de beror ju fortfarande helt och hållet på hur många av dom som faktiskt kommer släppa nytt.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar