Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vilket statskick är bäst?

Svara
11/02 -11 12:27 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

40200 skrev:
Diktatur borde alla länder ha

med motiveringen?

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

11/02 -11 13:44 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Om kommunism hade fungerat i praktiken så hade den helt klart varit väldigt bra.


Usch, aldrig i livet.
Den dödar allt vad eftersträvan och målsättning heter. Vi människor blir själlösa slavar.

7 år på fuska.nu

15/02 -11 17:46 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Apower skrev:

Om kommunism hade fungerat i praktiken så hade den helt klart varit väldigt bra.


Usch, aldrig i livet.
Den dödar allt vad eftersträvan och målsättning heter. Vi människor blir själlösa slavar.

Precis som demokrati har även kommunism brister.

Jag antar att det är ett bra jobb, stort hus, mycket pengar på kontot som du syftar på när du talar om "eftersträvan", har jag rätt?.

Det stämmer rätt bra, men människan blir allt mer beroende av materiella saker. Med kommunism så skulle fler och fler nöja sig vad man har och inte leva i något drömland. Skillnader i samhället skulle suddas ut, avundsjuka skullef innas kvar - men inte lika hög grad som i dagsläget.

På så sätt skulle vi inte heller ha t.ex. några läkare som inte borde vara läkare osv.

Jag hoppas att du förstår vart jag vill komma.



Missförstå mig inte, jag är ingen kommunist. Olika konkreta exempel från historien visar på att kommunism aldrig skulle kunna fungera i dagsläget.

Citera nästa gång för att få svar tidigare.

Tonight's the night.

15/02 -11 18:28 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:
Apower skrev:

Om kommunism hade fungerat i praktiken så hade den helt klart varit väldigt bra.


Usch, aldrig i livet.
Den dödar allt vad eftersträvan och målsättning heter. Vi människor blir själlösa slavar.

Precis som demokrati har även kommunism brister.

Jag antar att det är ett bra jobb, stort hus, mycket pengar på kontot som du syftar på när du talar om "eftersträvan", har jag rätt?.

Det stämmer rätt bra, men människan blir allt mer beroende av materiella saker. Med kommunism så skulle fler och fler nöja sig vad man har och inte leva i något drömland. Skillnader i samhället skulle suddas ut, avundsjuka skullef innas kvar - men inte lika hög grad som i dagsläget.

På så sätt skulle vi inte heller ha t.ex. några läkare som inte borde vara läkare osv.

Jag hoppas att du förstår vart jag vill komma.



Missförstå mig inte, jag är ingen kommunist. Olika konkreta exempel från historien visar på att kommunism aldrig skulle kunna fungera i dagsläget.

Citera nästa gång för att få svar tidigare.

Jo, visst men vi hade inte haft någonting att sträva efter. Liksom, "det spelar ingen roll om jag lägger manken till här på min arbetsplats för jag får ingen löneförhöjning för det". Så blir det ju med kommunism. Det behöver inte handla om att ha fetaste plånboken men småsaker som en liten löneförhöjning.

Och, jag tror nog att jag citerade dig.

7 år på fuska.nu

18/02 -11 14:18 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Direktdemokrati är det enda rätta. För få val i Sverige egentligen.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar