Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



V5 buggrapportering (ej säkerhetshål tack!)

06/02 -11 15:54 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Ang. onlinespelen, så finns de kvar. Lyckat av oss att missa länken

http://www.fuska.nu/onlinespel/ tills vidare.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

06/02 -11 16:06 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

FIQ skrev:
Ang. onlinespelen, så finns de kvar. Lyckat av oss att missa länken

http://www.fuska.nu/onlinespel/ tills vidare.

Nej, har du testat gå in där? I alla fall fungerar det inte för mig, det kommer upp en vit sida med random text. Och jag är i behov av minigolf just nu så fixa det duktigt fort, haha.

Just nu märker jag btw att man hamnar på första sidan av tråden man skriver i om man citerar... (alltså innan man skickar inlägget)

.

06/02 -11 16:09 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Anyo13 skrev:
FIQ skrev:
Ang. onlinespelen, så finns de kvar. Lyckat av oss att missa länken

http://www.fuska.nu/onlinespel/ tills vidare.

Nej, har du testat gå in där? I alla fall fungerar det inte för mig, det kommer upp en vit sida med random text.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

06/02 -11 19:11 brutus

brutus

4213 XP 446 inlägg

Mitt främsta problem är att texten är för liten, har låg kontrast och det är svårt att hitta någonting överhuvudtaget.

Byt klimat nu!

06/02 -11 19:22 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

När man byter lösenord och sen loggar ut, så kan man inte komma in igen utan måste skicka ett nytt lösenord, och jag tycker detta är viktigt då jag inte vill ha detta lösenord som jag har just nu.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

06/02 -11 19:56 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

FIQ: Du har inte sagt något om alla mina 5 saker. (Och då inte fixat det).

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

06/02 -11 20:01 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Swires skrev:
FIQ: Du har inte sagt något om alla mina 5 saker. (Och då inte fixat det).

Det har jag visst, kan säga det igen.
Det står ens access vid foruminläggen numera
Citerade inlägg-meddelanden tas bort då de läses, därför detdär händer
Topplistor, ska kika på det
Om det står att folk besöker "Din Profil" så gör de det

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

06/02 -11 20:06 Swires

Swires

4469 XP 624 inlägg

Det sista var lite fränt då jag ser det ofta men kan inte se hur många :)

Men vad hände med "dina besökare" då?

3hDe, 1Pl och 75mH

Das Auto

06/02 -11 20:11 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Jag måste klicka på glömt lösenord varje gång jag loggar in.. Jag ändrar lösenordet, kommer ihåg det men när jag ska logga in så funkar det inte

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

06/02 -11 22:03 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Vid försök att ladda upp en bild som inte är en .jpg eller .gif-fil, utan annat valfritt format så dyker följande felmeddelande upp.


Warning: Division by zero in /home/fuska/www/v5/medlem/bild.php on line 36


Man behöver inte heller trycka i några utav reglerna för att ladda upp en bild (det vill säga att det fungerar bra att lämna knappen om att bilden följer Sveriges lag). Dessutom känns det som det väldigt sällan verkligen fungerar att byta en bild, och att den gamla blir kvar för det mesta (trots att man rengjort cachen).

De som använder Google Chrome (ej dev channel eller canary build utan beta och stable channel) får problem med att stänga video-rutorna. Detta av den anledningen att videon hamnar ovanför Stäng-knappen, och det går därmed inte att stänga ner videon. Såvitt jag vet tycks det fungera bra i övriga webbläsare.

Facebook Dela-knappen ser extremt konstigt ut i Google Chrome (dev channel). Hur det är med övriga webbläsare är okänt. Misstänker att det finns något problem med JavaScript-koden som genererar det problemet. Mycket möjligt att det är något fel på Google Chrome (dev channel), känns fortfarande bra att få det påpekat om det inte bara skulle vara jag. Kan även säga att Dela-knapparna tycks fungera bra på övriga sidor med Google Chrome (dev channel).

07/02 -11 08:12 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

The_new_cake skrev:
De som använder Google Chrome (ej dev channel eller canary build utan beta och stable channel) får problem med att stänga video-rutorna. Detta av den anledningen att videon hamnar ovanför Stäng-knappen, och det går därmed inte att stänga ner videon. Såvitt jag vet tycks det fungera bra i övriga webbläsare.

Vet inte om jag har exakt samma problem, för jag har inte orkat dubbelkolla det där, men det verkar som att samma sak händer i Firefox 4. Jag ser i alla fall ingen "stäng"-knapp, och hela rutan känns och ser allmänt buggad ut.

07/02 -11 08:35 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Ja, dubbelpost var befogat tycker jag

Iaf, är det meningen att forumlistan ska vara seg på att uppdatera för att spara på databasrequests eller något? Som på bilden nedan, som togs efter att jag skrivit ett svar i tråden (totalt 4 svar), så uppdateras det inte.

http://i52.tinypic.com/1zokdhx.png

07/02 -11 08:56 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Void skrev:
Ja, dubbelpost var befogat tycker jag

Iaf, är det meningen att forumlistan ska vara seg på att uppdatera för att spara på databasrequests eller något? Som på bilden nedan, som togs efter att jag skrivit ett svar i tråden (totalt 4 svar), så uppdateras det inte.

http://i52.tinypic.com/1zokdhx.png

Det verkar bli så när man citerar i sitt inlägg, att det inte räknas med som "senaste".
Alltså borde inte mitt heller göra det nu i den här tråden. Men det är helt klart något som borde fixas.

Btw så har jag fortfarande samma problem med att radera egna klubbinlägg. >:

07/02 -11 09:04 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Citeringar verkar generellt göra så att tråd- och forumstats inte fungerar som väntat.

Ska kolla på det.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

07/02 -11 13:31 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Klubbmärken ser förjävliga ut. Kolla på till exempel METAL.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?


Svara

Denna tråd är låst och man kan inte längre skriva inlägg i tråden.

Hoppa till forum

Trådar