Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Människors lika värde

Svara
08/01 -11 14:38 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Människor bevisar sitt värde genom sina handlingar

/Paulinho

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

11/01 -11 23:42 Erahnia

Erahnia

5533 XP 515 inlägg

Alla människor är värda precis lika mycket oavsett vad de gör eller inte gör. Sedan är det upp till var och en att bestämma sig för hur mycket personen är värd för ensjälv.

Majs
Är
Najs.

14/01 -11 20:48 Unknowned

Unknowned

2978 XP 182 inlägg


Alla människor är värda precis lika mycket oavsett vad de gör eller inte gör.


Varför? Vad är det som gör att alla har exakt lika mycket värde? Och hur förhåller sig det värdet till andra ting? Är till exempel en sten lika mycket värd som en människa?

Våga satsa på dig själv. runka i motvind.

16/01 -11 00:54 daniel100

daniel100

3055 XP 288 inlägg

Vissa kanske skulle värdesätta en sten mer än en människa......

Jag har huvudet i molnen alltför ofta...........
If you wonder who i am, keep wondering............
I am the one and only, Hahahahahaha............

17/01 -11 18:34 Erahnia

Erahnia

5533 XP 515 inlägg

Unknowned skrev:

Alla människor är värda precis lika mycket oavsett vad de gör eller inte gör.


Varför? Vad är det som gör att alla har exakt lika mycket värde? Och hur förhåller sig det värdet till andra ting? Är till exempel en sten lika mycket värd som en människa?

Jag anser att djur och människor har exakt samma värde. Och än så länge har jag inga konkreta bevis att stenar är levande.... Tyvärr. Men jag måste erkänna att stenar är otroligt sexiga.

Majs
Är
Najs.

17/01 -11 20:34 deardeer

deardeer

82 XP 12 inlägg

jag tycker inte att alla är lika värda. jag tycker riktigt snygga tjejer är mer värda än er till exempel.

24/01 -11 19:10 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

henjan skrev:
Tänkt det på detta sätt nu alla,
bara ett exempel, men om det blir tex en olycka som en brand, så räddar män självklart det värdefullaste först.
Om man har valet att rädda antingen sin lillasyster elr nån okänd gubbe, så räddar man självklart sin lillasyster, elr? Alltså är din lillasyster mer värd för dig än gubben.
Personer jag inte känner alls på något sätt har vanligtvis inget alls värde för mig.
Men att alla skulle vara lika värda för att alla är människor elr något sånt anser jag inte.

Har du suttit och kollat på King Diamond intervjuer? Han säger nästan samma sak i en dansk intervju. Men jag håller med ditt påstående där.

25/01 -11 18:01 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

tompus skrev:
henjan skrev:
Tänkt det på detta sätt nu alla,
bara ett exempel, men om det blir tex en olycka som en brand, så räddar män självklart det värdefullaste först.
Om man har valet att rädda antingen sin lillasyster elr nån okänd gubbe, så räddar man självklart sin lillasyster, elr? Alltså är din lillasyster mer värd för dig än gubben.
Personer jag inte känner alls på något sätt har vanligtvis inget alls värde för mig.
Men att alla skulle vara lika värda för att alla är människor elr något sånt anser jag inte.

Har du suttit och kollat på King Diamond intervjuer? Han säger nästan samma sak i en dansk intervju. Men jag håller med ditt påstående där.

Näe, visste inte om vem King Diamond är(kände dock igen det) före jag googlade det nyss.
Har för mig att vi brukar ha ganska lika åsikter om saker.

?

25/01 -11 19:49 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Du och jag eller du och King Diamond?

26/01 -11 13:34 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

tompus skrev:
Du och jag eller du och King Diamond?

Du o jag, kanske också med King Diamond idonno.

?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar