Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Atlantis.

Svara
16/01 -11 20:16 deardeer

deardeer

82 XP 12 inlägg


Men det är ju jävligt synd att de högsta i Sverige diskriminerar sitt egen hemland, vilket inte dom flesta övriga länderna gör.

Idag får man höra *Svennar är fega, blekisar, invandrare vs svennar, bögar. Men ingen lägger märke till det? Det är alltså bara invandrare man inte får ha några åsikter om?

förstår inte varför du ska behöva blanda in invandringspolitik i en diskussion om atlantis. fruktansvärt onödigt.



Det finns bilder ifrån 1600-talet

konstigt med tanke på att den första permanenta bilden var tagen 1826, men har du en bild från 1600-talet så får du gärna länka. vore intressant att se dig skriva om historiaböckerna.

Vem vet? Men jag tror på det, och du får självklart tro på något annat, eller ha en egen åsikt om det hela.

vad snällt av dig, jag får ha en egen åsikt!

tror förövrigt fortfarande att en sådan stad skulle vara hittat. det som talar för att det är en myt är som sagt att platon ska ha nämnt det. man kan på denna tid omöjligt ha gjort efterforskningar eller ta satellitbilder, så antagligen är det precis som med religion: vandringssägner.

jag skulle vilja skriva hur mycket fel som det var i din text men då skulle jag få jobba j*vligt länge.

okej. först försökte jag bry mig, men det gick inte. så tråkig är din åsikt.

16/01 -11 22:21 XtremeOgamer

XtremeOgamer

528 XP 47 inlägg

deardeer skrev:

Men det är ju jävligt synd att de högsta i Sverige diskriminerar sitt egen hemland, vilket inte dom flesta övriga länderna gör.

Idag får man höra *Svennar är fega, blekisar, invandrare vs svennar, bögar. Men ingen lägger märke till det? Det är alltså bara invandrare man inte får ha några åsikter om?

förstår inte varför du ska behöva blanda in invandringspolitik i en diskussion om atlantis. fruktansvärt onödigt.



Det finns bilder ifrån 1600-talet

konstigt med tanke på att den första permanenta bilden var tagen 1826, men har du en bild från 1600-talet så får du gärna länka. vore intressant att se dig skriva om historiaböckerna.

Vem vet? Men jag tror på det, och du får självklart tro på något annat, eller ha en egen åsikt om det hela.

vad snällt av dig, jag får ha en egen åsikt!

tror förövrigt fortfarande att en sådan stad skulle vara hittat. det som talar för att det är en myt är som sagt att platon ska ha nämnt det. man kan på denna tid omöjligt ha gjort efterforskningar eller ta satellitbilder, så antagligen är det precis som med religion: vandringssägner.

jag skulle vilja skriva hur mycket fel som det var i din text men då skulle jag få jobba j*vligt länge.

okej. först försökte jag bry mig, men det gick inte. så tråkig är din åsikt.


Bild och bild, kanske inte. Men på många ställen i länder runt om medelhavet så finns det målningar eller andra tecken som pekar på att Atlantis har existerat.

Om vi tar en titt på en av de Grekiska öarna Santorini.. Santorini är ett bra exempel på vad som kunnat skett Atlantis, fast i större omfattning.

"Den första vulkaniska verksamheten i området förekom troligen under tertiär på bottnen av det dåvarande havet. Ön splittrades i tre efter det stora vulkanutbrottet på 1600-talet f.Kr., då vulkanens krater fylldes med vatten. Aska från utbrottet har hittats i borrkärnor i grönlandsisen över 3 000 år senare.

Senare har det i kraterbäckenets inre skett ett flertal utbrott, som har bildat nya småöar. Således uppstod 197 f.Kr. ön Hiera, den nuvarande Palaia Kaimeni. År 19 och 46 e.Kr. bildades två småöar, som dock snart försvann igen. 726 e.Kr. blev Palaia Kaimeni betydligt förstorad, och 1457 sjönk en del av den åter i havet."

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330

16/01 -11 23:06 deardeer

deardeer

82 XP 12 inlägg


Bild och bild, kanske inte. Men på många ställen i länder runt om medelhavet så finns det målningar eller andra tecken som pekar på att Atlantis har existerat.

så bara för att det finns avbilder på fornnordiska väsen inristade i hällar så fanns dessa sagoväsen?

ditt påstående var inte direkt till din fördel. visar snarare att det var en myt/legend


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar