Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Anmäla tråd funktion

02/01 -11 15:53 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Jag tycker att det skulle vara bra med en "Anmäla tråd funktion", för det känns klumpigt att man måste meddela en moderator om man eventuellt skulle anmäla en tråd. Det är smidigare att trycka på en knapp.
Man skriver in en anledning till varför man anmäler den också. Är det en oseriös anmälning kan man få -XP.


Detta skulle inte vara en jättestor förbättring, men det skulle bli smidigare. För just nu är det ganska klumpigt.


Och ja, jag vet att man inte anmäler trådar så ofta. Men detta är bara ett förslag.



.

02/01 -11 15:59 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Att anmäla det första inlägget i en tråd bör väl ha samma funktion? Däremot håller jag med om att man borde kunna skriva en anledning och motivera sin anmälan.

De eller dem?

02/01 -11 16:01 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

frisko skrev:
Att anmäla det första inlägget i en tråd bör väl ha samma funktion? Däremot håller jag med om att man borde kunna skriva en anledning och motivera sin anmälan.

Att anmäla första inlägget och att anmäla tråden är inte samma sak. Tråden kanske är bra i sig, men första inlägget kanske är regelbrytande på något sätt.
Därför efterlyser jag detta.

.

02/01 -11 16:09 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Anyo13 skrev:
frisko skrev:
Att anmäla det första inlägget i en tråd bör väl ha samma funktion? Däremot håller jag med om att man borde kunna skriva en anledning och motivera sin anmälan.

Att anmäla första inlägget och att anmäla tråden är inte samma sak. Tråden kanske är bra i sig, men första inlägget kanske är regelbrytande på något sätt.
Därför efterlyser jag detta.

Men om man anmäler första inlägget så kollar ju en moderator upp det och då ser han väl om hela tråden är regelbrytande och om den inte är det så fixar han bara det som är regelbrytande.
Förövrigt så är jag också för att man ska kunna motivera sin anmälning.

Coucou

02/01 -11 16:13 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Det fungerar väl också, men det är väl smidigare att ha en "anmäla tråd funktion"?

.

02/01 -11 18:07 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Första inlägget fungerar så. Och jag tror motivation tagits upp tidigare.
Men visst håller jag med.

7 år på fuska.nu

03/01 -11 14:16 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Absolut att man skulle kunna skriva en anledning till varför man anmäler ett inlägg/en tråd. Det håller jag med om.

Men om du vill anmäla en tråd så ska du anmäla det första inlägget, precis som andra har sagt innan. Detta räknas som att anmäla hela tråden...

~ Kigsz ~

2002-2012

03/01 -11 14:21 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Kigsz skrev:
Men om du vill anmäla en tråd så ska du anmäla det första inlägget, precis som andra har sagt innan. Detta räknas som att anmäla hela tråden...

Ja, men det räknas också som att bara anmäla det inlägget.
Det skulle vara tydligare att kunna anmäla tråden "enskilt", om du förstår.

.

03/01 -11 14:32 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Anyo13 skrev:
Kigsz skrev:
Men om du vill anmäla en tråd så ska du anmäla det första inlägget, precis som andra har sagt innan. Detta räknas som att anmäla hela tråden...

Ja, men det räknas också som att bara anmäla det inlägget.
Det skulle vara tydligare att kunna anmäla tråden "enskilt", om du förstår.

Tycker som Kigsz säger att det går bra att bara anmäla första inlägget. Moderatorerna får då bara kolla upp om personen som anmälde menade tråden eller första inlägget.
Duger för mig...

(:=           
):=
|:=

03/01 -11 14:58 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Anyo13 skrev:
Kigsz skrev:
Men om du vill anmäla en tråd så ska du anmäla det första inlägget, precis som andra har sagt innan. Detta räknas som att anmäla hela tråden...

Ja, men det räknas också som att bara anmäla det inlägget.
Det skulle vara tydligare att kunna anmäla tråden "enskilt", om du förstår.

Precis, men det duger tills V5 kommer. (:

7 år på fuska.nu

03/01 -11 15:01 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Apower skrev:
Anyo13 skrev:
Kigsz skrev:
Men om du vill anmäla en tråd så ska du anmäla det första inlägget, precis som andra har sagt innan. Detta räknas som att anmäla hela tråden...

Ja, men det räknas också som att bara anmäla det inlägget.
Det skulle vara tydligare att kunna anmäla tråden "enskilt", om du förstår.

Precis, men det duger tills V5 kommer. (:

Ja, men jag kräver ju inte att förändringen ska ske direkt nu... :]

.

11/01 -11 16:19 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

frisko skrev:
Att anmäla det första inlägget i en tråd bör väl ha samma funktion? Däremot håller jag med om att man borde kunna skriva en anledning och motivera sin anmälan.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

22/01 -11 12:14 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

tycker oxå att man ska kunna anmäla trådar

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

22/01 -11 12:28 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Nödvändigt? Nä.

Anmäls första inlägget i tråden så är det klart att man som moderator kollar upp så att tråden inte bryter mot några regler. Så att anmäla första inlägget idag fyller exakt samma funktion som en "anmäl tråd"-funktion skulle göra.

Tror dessutom att det till V5 ska gå att skriva vad som är fel när man anmäler (kan ha fel dock). Men om det inte finns när v5 släpps, så kommer FIQ eller Admin säkerligen att fixa en sådan funktion senare. De vet att det efterfrågats länge.

EDIT: Och därför så skulle en "anmäl tråd"-funktion vara ÄNNU MER onödigt om man kan motivera anmälningar på V5.

22/01 -11 13:07 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Void skrev:
Nödvändigt? Nä.

Anmäls första inlägget i tråden så är det klart att man som moderator kollar upp så att tråden inte bryter mot några regler. Så att anmäla första inlägget idag fyller exakt samma funktion som en "anmäl tråd"-funktion skulle göra.

Tror dessutom att det till V5 ska gå att skriva vad som är fel när man anmäler (kan ha fel dock). Men om det inte finns när v5 släpps, så kommer FIQ eller Admin säkerligen att fixa en sådan funktion senare. De vet att det efterfrågats länge.

EDIT: Och därför så skulle en "anmäl tråd"-funktion vara ÄNNU MER onödigt om man kan motivera anmälningar på V5.

Håller verkligen med.

Att kunna skriva anledning till varför man anmäler tråden/inlägget skulle vara mer nödvändigt än en "anmäl tråd-funktion" enligt mig.

Sen att det ska vara så lättvindigt som möjligt är ju visserligen rätt! Är man nu en ny medlem på sidan så är det klart att det blir svårare när vissa funktioner är lite "invecklade". :D

22/01 -11 15:39 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Detta kommer med största sannorlikhet inte direkt vid releasen. Dock är vi medvetna om att denna funktion är efterfrågad,

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar