Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skolan - är onödiga ämnen nödvändiga?

04/12 -10 19:38 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

spoket1234 skrev:
Apower skrev:

Tror du seriöst att man blir fet av att inte ha Idrott en gång i veckan?

Men det är idrotten som lär och inspirerar oss till att motionera även på fritiden.

Eller får en att tänka att det är ett rent helvete att motionera i onödan...

Onödigt att motionera?

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

04/12 -10 20:08 kentan

kentan

1706 XP 85 inlägg

Efter som att ingen bevistat motion är skadligt även i små mängder(i alla fall inte än)så kan vi prata om riktigt onödiga grejer som grammatik(då menar jag då man delar in ord i ordklasser inte hur man pratar)

A penis has a sad live. His hair is a mess ,his
family is nuts, his neighbour an asshole,his best
friend is an pussy and his owner beats him

04/12 -10 20:09 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

niwn skrev:

sen så är man väl inte lat för att man vill välja bort vissa kurser, det jag menar är att man t ex borde har mer mattetimmar i TE och NV, för nu läser man en kurs på en termin med för lite timmar, sluta utbilda halvdana civilare och ekonomer.



I Härnösand har TE redan 6 timmar matte i veckan, och NV har 5 timmar, de borde väl räcka egentligen?


Du borde kunna välja bort, och lägga till kurser tycker jag, vill jag inte läsa bild, väljer jag bort de, vill jag istället gå djupare inom matte så väljer jag en fördjupningskurs i de helt enkelt!

 

Bild kan du redan välja bort. Mer matte (alltså mer mattetimmar i matte A osv) går inte att välja till.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

04/12 -10 20:17 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

spoket1234 skrev:
Apower skrev:

Tror du seriöst att man blir fet av att inte ha Idrott en gång i veckan?

Men det är idrotten som lär och inspirerar oss till att motionera även på fritiden.

Eller får en att tänka att det är ett rent helvete att motionera i onödan...

Att motionera i onödan går inte så länge du inte lider av allvarlig undervikt.

7 år på fuska.nu

04/12 -10 21:54 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

Nahkzul skrev:
Apower skrev:

Tror du seriöst att man blir fet av att inte ha Idrott en gång i veckan?

Men det är idrotten som lär och inspirerar oss till att motionera även på fritiden.

Givetvis kan det vara så, men man kan fortfarande ha andra inspirations källor också.


om idrotten är tråkig i skolan så tror jag att det har en dålig effekt.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

04/12 -10 22:07 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Nahkzul skrev:
Apower skrev:

Tror du seriöst att man blir fet av att inte ha Idrott en gång i veckan?

Men det är idrotten som lär och inspirerar oss till att motionera även på fritiden.

Givetvis kan det vara så, men man kan fortfarande ha andra inspirations källor också.

Men det är inte alla förunnat.


om idrotten är tråkig i skolan så tror jag att det har en dålig effekt.

Jag tror de flesta barn i grundskolan är rätt nöjda med att få ha lite fysisk aktivitet istället för lektion.

7 år på fuska.nu

04/12 -10 22:13 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


Bild kan du redan välja bort. Mer matte (alltså mer mattetimmar i matte A osv) går inte att välja till.


Syftade på högstadiet just där. Hur de är i gymnasiumet med alla ämnen och hur man väljer bort och grejar har jag ingen aning eftersom jag går en praktisk linje.


Jag tror de flesta barn i grundskolan är rätt nöjda med att få ha lite fysisk aktivitet istället för lektion.



Förutom dom som tycker de är skit jobbigt att vara på idrotten.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

04/12 -10 22:25 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Förutom dom som tycker de är skit jobbigt att vara på idrotten.

Om man räknar bort fjortisarna som är rädda för svett kan det inte vara många som tycker det.

7 år på fuska.nu

05/12 -10 00:16 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Apower skrev:

Förutom dom som tycker de är skit jobbigt att vara på idrotten.

Om man räknar bort fjortisarna som är rädda för svett kan det inte vara många som tycker det.


De är nog en hel del som inte tycker om den, säkert många flera tjejer än killar, men kan citera de jag själv skrev ovanför


Men i grundskolan tyckte jag idrotten bokstavligen sög, speciellt då andra klasser väntade på att ha idrott så dom satt och kollade på då vi hade de.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

05/12 -10 00:27 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg


Fast med idrott är väl poängen delvis att man ska lära sig att kunna samarbeta med alla? Enligt min Idrottslärare iaf.

Har verkligen inte fått utökade färdigheter genom idrott. Möjligtvis skulle det argumentet hålla om man höll på med cheerleading eller liknande, men även om det vore så så anser jag ändå att man tränar hundra gånger mer på att samarbeta om man diskuterar resonemang på teoretiska lektioner.

Idrottslektionerna ser till att barnen, i ett land där en femtedel av barnen är feta eller överviktiga (livsmedelsverket.se är källa på det) så behöver vi den timme med motion i veckan. Vi lär oss dessutom samarbeta med andra, utveckla ledarförmågan, upptäcka nya idrotter och lära sig grundreglerna till dessa, lära sig om kost och motion, lära sig stretcha och mer som krävs för ett hälsosamt liv.

Jag anser inte att det är viktigt att upptäcka och lära sig om nya sporter, nej. Tycker det är onödigt slöseri av tid jag kunde spenderat på annat.

Vi lär oss också livräddning i vår skola på idrottslektionen.
Att du säger "jag kan gå ut och jogga vid behov" bevisar hur lite du brytt dig på idrottslektionen. När du väl blivit fet så har du fått ett större antal fettceller än tidigare vilket gör det svårt att gå ner i vikt. Därför är det viktigt att leva sunt hela livet och inte bara vid behov, för då blir det så mycket svårare.

Har aldrig haft något sådant teoretiskt på mina idrottslektioner, hade jag haft det så kanske jag sett någon mening i det.

Vi blir uppmuntrade och intresserade av att röra på oss på fritiden.
Har gett mig och många andra en motsatt effekt då det framhäver vad jag tycker är idrottens sämsta sida.

De där är lite både och tycker jag, de beror på vad du går för linje.
Jag går en praktisk linje där jag får lyfta en del tungt och liknande, under mina idrottslektioner ska min klass (som jobbar med allt ifrån golvläggare till målare) gymma, för att bygga muskler så att vi inte blir arbetsskadade och måste gå i förtidspension då vi är 30 för att vi inte kan lyfta en hink med vatten.

Precis. Jag utbildar mig inte till att bli något fysiskt, och därför anser jag att jag borde kunna välja bort idrotten helt, men icke.

Sen att du bara börjar jogga då du känner att du börjar bli tjock är nog bara tjurskit.

Kan säga att min självdiciplin är som tagen från Nazityskland. Skulle kunna leva på saltgurka i en månad om jag bara ville (:

Om man räknar bort fjortisarna som är rädda för svett kan det inte vara många som tycker det.

Otroligt ignorant och fördomsfullt sagt. I de klasser jag gått i brukar ungefär hälften ogilla idrottslektionerna, och jag är en av dem.


Åtminstone borde de ta bort att man får betyg inom idrott. Hade det varit lite mer på skoj kanske man hade ansträngt sig mer, och inte känt någon press på att man måste prestera, för syftet är att få folk att röra på sig, inte att alla ska bli världsmästare.

Have I ever told you the definition of insanity?

05/12 -10 01:20 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg


Jag tror de flesta barn i grundskolan är rätt nöjda med att få ha lite fysisk aktivitet istället för lektion.



fast där gissar du bara, sen så är det ju inte så att man har ämnen för att vissa elever tycker det  är roligt.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

05/12 -10 10:22 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

antonfusk skrev:

Jag tror de flesta barn i grundskolan är rätt nöjda med att få ha lite fysisk aktivitet istället för lektion.



fast där gissar du bara, sen så är det ju inte så att man har ämnen för att vissa elever tycker det  är roligt.

Gissar jag? Nej, de flesta jag har pratat med ang. vilket deras favoritämne är säger idrott.


I de klasser jag gått i brukar ungefär hälften ogilla idrottslektionerna, och jag är en av dem.


Läste hela ditt inlägg och fick en bild av att din idrottslärare borde avskedas då han inte följer kursplanen. Du måste haft otur för i både min nuvarande och min tidigare skola var idrott ett favoritämne för alla utom tre tjejer som var rädda för svett. Det var alltså självupplevt och inte en fördom.


Sen förstår jag också att många här ogillar fysisk aktivitet. Detta är en sida för datorfreaks, vilket säger rätt mycket.

7 år på fuska.nu

05/12 -10 11:51 kentan

kentan

1706 XP 85 inlägg

Jag har jämnt undrat vad man får för betyg i idrott om man är handikappad?

A penis has a sad live. His hair is a mess ,his
family is nuts, his neighbour an asshole,his best
friend is an pussy and his owner beats him

05/12 -10 15:07 TimroIK

TimroIK

587 XP 15 inlägg

kentan skrev:
Jag har jämnt undrat vad man får för betyg i idrott om man är handikappad?

Man kanske får göra upplyft om man är förlamad i benen och någonting med fötterna om man är förlamad i armarna.

Tja!
Heja
Timrå IK!    -Bäst-

05/12 -10 15:10 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Nahkzul skrev:
Apower skrev:

Sen förstår jag också att många här ogillar fysisk aktivitet. Detta är en sida för datorfreaks, vilket säger rätt mycket.


Man måste ju inte ogilla fysisk aktivitet för att tycka att det är ett onödigt ämne.

Man tycker det är tråkigt/jobbigt och skyller på att det är onödigt när det faktiskt inte är det.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar