Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Gmod =D

05/09 -10 21:59 SquirrelStew

SquirrelStew

208 XP 44 inlägg

Hade tänkt att klaga lite här för att min guide till garry's mod inte blev godkänd, Moddens kommentar var "FUsket verkar uppenbart och skulle inte hjälpa användaren"

Hej alla barn, idag ska vi lira garry's mod. Vad vill ni lära er? GPS? Nuke? Nja, vi börjar med något enklare först. Hmm... Ja nu vet jag, idag ska vi göra en båt!

Vad du behöver:
Tre blåa tunnor(För dem flyter)
Två Thrusters(För att styra båten)
Ett vehicle seat(Hittat vid entities)
Welds(För att sätta ihop allt

Hur du gör:

Rotera dem blåa tunnorna så att dem ligger ner, sedan plockar du upp dem i luften och fryser fast dem precis bredvid varandra, och tar fram weld tool. Welda Tunna 1 med Tunna 2, Tunna 1 med Tunna 3, Sedan Tunna 2 med Tunna 3. Och unfreeza alla, om du gjort rätt borde dem sitta ihop, sedan tar du vehicle seatet och freezar precis ovandpå dem blåa tunnorna, ungefär i mitten och tar fram weld toolet igen. Welda Tunna 1 med seatet, Tunna 2 med seatet, och Tunna 3 med seatet, nu borde själva båten vara klar, släng den i vattnet bara för att kolla så att den flyter, gör den det så hoppar du över "Om du failat"

Om du failat:

Det finns inte väldigt många sorters fail när du gör denna sortens båt, men först och främst kan du ha weldat den fel, och du borde ta bort båten och göra det igen, annars kan det hända att du har tagit fel sorts tunnor, och du borde även då ta bort båten och göra det från början.

Sista delen:

Nu ska du bara göra så att du kan köra båten, Ta en thruster med Force 800(Ungefär) och sätt knapparna på "1" och "2". Sätt denna thruster längst bak på båten, sedan gör en ny thruster, med Force 500 och knapparna "3" och "4", som du sätter på höger sida av båten. Nu är det bara att slänga båten i vattnet och hoppa på med "E". Håller du in 1 åker båten framåt, 2 bakåt, 3 vänster och 4 höger.

/SquirrelStew

Förstår inte vad TOC Menar, DU lär dig att welda rätt, som inte alla vet, du lär dig en användning av thrusters, en använding av jet seat, och du får en ok liten båt =D Någon som inte håller med mig om att guiden skulle kunna hjälpa både nybörjare och amatörer? Eller har jag bara helt fel

05/09 -10 22:12 u5TheNewGene

u5TheNewGene

1741 XP 69 inlägg

jadu, no offence men det hjälper inte värst mycket om man kollar på helheten, för igentligen är det ju bara spawna en båt, och om man nu skulle vilja bygga en båt så är det här nästan uppenbart.

///////----~MOE~----\\\\\\\

17/01 -11 16:27 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Hur spränger man dynamiter?

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar