Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Rökning

13/04 -10 17:58 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

season skrev:
GoldenMew skrev:
Nonzi skrev:
season skrev:
Jag röker inte, jag har hört att jag ska vara rädd om de få hjärnceller som finns kvar där uppe. 

Du borde nog rädd om dem för man förlorar inte hjärnceller av att röka man förlorar dem genom att bli slagen på huvudet eller dricka alkohol

Att hjärnceller dör av alkohol är en myt.
http://www2.potsdam.edu/hansondj/Heal...

Behöver det vara sant att alkohol inte dödar hjärnceller bara för att det står det på någon random hemsida? Kanske litet första april-skämt :P

Sidan tillhör The State University of New York.
Jag tror de kan sin sak.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

21/05 -10 00:11 Plawt

Plawt

3667 XP 824 inlägg

Aldrig förstått poängen med att betala för att lukta äckligt och få abstinens. Oh yeah right, jag spelar WoW.

Nvm.

Ät skit, fatta eld och dö.

~ Plawt

21/05 -10 07:47 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

näe fyfan vad äckligt det är

tjavagörs

26/05 -10 19:23 slaggmet

slaggmet

844 XP 46 inlägg

Jag röker inte och skulle inte göra det. Jag råder ingen till att röka men om dom gör det så säger jag inte åt dom att sluta. Men jag ser inte rökning som någon hemsk sak.

Här ska det stå något jätte långt och ointressant.
http://www.twitter.com/slaggmet

27/05 -10 21:07 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

jag röker inte men många i min klass gör det (över 50 procent).
tycker det är dåligt o så, men ärligt jag skiter i om nån röker, det är deras egna kropp/problem o tycker inte folk borde blanda sej i vad andra folk gör.

?

29/05 -10 01:38 wnuxx

wnuxx

405 XP 57 inlägg

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/artic...

abo

Är på bra humör, men ändå inte. Lite bakis från
igår, det blev en hel del, 5 cider, 1 annan
alkohol dryck + någon god men konstig likör.

31/05 -10 21:24 slaggmet

slaggmet

844 XP 46 inlägg

Rökning är inte bra men alla som säger att rökning överdriver. Det är inte så farligt som det låter.
Men om man inte ska ta tänka på vad det gör med hälsan. Bara för att man röker så är man inte en... dålig person.

Här ska det stå något jätte långt och ointressant.
http://www.twitter.com/slaggmet

31/05 -10 21:40 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag tycker det är dåligt att vara rökare. Passiv rökning skadar alla om man röker på allmän plats. Det luktar även skit om dem som röker, både kläder och andedräckt. Sen är det ju hälsoskadligt såklart med det är deras val. Men då tycker jag att man kan snusa istället så att man kan skada sig själv och andra slipper lida.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

01/06 -10 16:14 Racso_

Racso_

1545 XP 89 inlägg

Jag röker. Men jag och en kompis har lovat varandra att sluta från och med idag, så det känns lite bra faktiskt.
  Jag har rökt i någon månad bara, men desto större anledning att sluta nu då medan det är "lätt". Det är väl svårare att sluta om man rökt flera år?

hm.
hm?
fisk?

01/06 -10 16:27 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Racso_ skrev:
Jag röker. Men jag och en kompis har lovat varandra att sluta från och med idag, så det känns lite bra faktiskt.
  Jag har rökt i någon månad bara, men desto större anledning att sluta nu då medan det är "lätt". Det är väl svårare att sluta om man rökt flera år?

Det brukar väll vara så... Det är väll ungefär som att du skulle sluta dricka läsk nu, men man hade kunnat avstå ifall man var 6år. Men läsk kanske är ett dåligt exempel, eller vad tycker du? Men aja palla babbla på, jag har hört att det är svårare att sluta röka ifall man hållt på länge. Så sluta nu, innan det blir svårt, om inte omöjligt!

^^

Det var en konstig text... o.O

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

01/06 -10 16:28 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Racso_ skrev:
Jag röker. Men jag och en kompis har lovat varandra att sluta från och med idag, så det känns lite bra faktiskt.
  Jag har rökt i någon månad bara, men desto större anledning att sluta nu då medan det är "lätt". Det är väl svårare att sluta om man rökt flera år?

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Och ja. Beroende byggs på mer och mer. Så det är lättare att sluta tidigt.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

01/06 -10 16:43 Racso_

Racso_

1545 XP 89 inlägg

19Robb92 skrev:
Och ja. Beroende byggs på mer och mer. Så det är lättare att sluta tidigt.

Fresh skrev:
Det brukar väll vara så... Det är väll ungefär som att du skulle sluta dricka läsk nu, men man hade kunnat avstå ifall man var 6år. Men läsk kanske är ett dåligt exempel, eller vad tycker du? Men aja palla babbla på, jag har hört att det är svårare att sluta röka ifall man hållt på länge. Så sluta nu, innan det blir svårt, om inte omöjligt!

^^

Det var en konstig text... o.O



Hehe. (:

Men ja, så det blir så. köper hellre en läsk, ! xD

hm.
hm?
fisk?

01/06 -10 17:23 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg


Men ja, så det blir så. Köper hellre en läsk, ! xD

Energidricka är också gott. ^^

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

01/06 -10 18:15 Racso_

Racso_

1545 XP 89 inlägg

Fresh skrev:

Men ja, så det blir så. Köper hellre en läsk, ! xD

Energidricka är också gott. ^^


Ja : D

hm.
hm?
fisk?

01/06 -10 18:25 Racso_

Racso_

1545 XP 89 inlägg

RyoBakura skrev:
Det är ju rökare, bilister och alkolister som betalar vår sjukvård och utbildning.

Du har rätt, jag kan inte sluta nu! Jag måste ge mitt bidrag till samhället.

hm.
hm?
fisk?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar