Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokémon Generation 5 på G

21/04 -10 18:18 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Apower skrev:


Dead wrong. 120?

Det går:
Gen 1 - 151
Gen 2 - 100
Gen 3 - 135
Gen 4 - 107


Hört talas om ungefär?

Är 120 ungefär 151? Nej.
Är 120 ungefär 100? Nej.
Är 120 ungefär 135? Nej.
Är 120 ungefär 107? Nej.

Det är för stor skillnad.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

21/04 -10 18:37 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Apower skrev:


Dead wrong. 120?

Det går:
Gen 1 - 151
Gen 2 - 100
Gen 3 - 135
Gen 4 - 107


Hört talas om ungefär?

Är 120 ungefär 151? Nej.
Är 120 ungefär 100? Nej.
Är 120 ungefär 135? Nej.
Är 120 ungefär 107? Nej.

Det är för stor skillnad.

Men snälla, var inte så himla petig. Vi vet redan att du kan allt som pokemon, sluta påminna oss hela tiden.
Jo, medeltalet skulle bli runt 120.

Och, dina "jätteviktiga" siffror påverkar inte principen. Över 100 nya pokemon att lära sig.

7 år på fuska.nu

21/04 -10 18:55 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Apower skrev:
SuperJOCKE skrev:
Apower skrev:


Dead wrong. 120?

Det går:
Gen 1 - 151
Gen 2 - 100
Gen 3 - 135
Gen 4 - 107


Hört talas om ungefär?

Är 120 ungefär 151? Nej.
Är 120 ungefär 100? Nej.
Är 120 ungefär 135? Nej.
Är 120 ungefär 107? Nej.

Det är för stor skillnad.

Men snälla, var inte så himla petig. Vi vet redan att du kan allt som pokemon, sluta påminna oss hela tiden.
Jo, medeltalet skulle bli runt 120.

Och, dina "jätteviktiga" siffror påverkar inte principen. Över 100 nya pokemon att lära sig.

Vill du ha petig? Ok.

Medelvärdet är 123,25.

Men om man tar en generation i taget blir det inte ens i närheten av ungefär 120.

Släpp det nån j*vla gång. Hur gammal är du?

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

21/04 -10 21:08 trickmaster

trickmaster

2956 XP 630 inlägg

Apower skrev:
Rofl, jag är snart 13, och du är 17 (vet inte när du fyller år, men det spelar ingen roll). Jag är inte 6 år yngre.

Det spelar visst roll Om man inte är ''petig'' så tro man att du är 6 år yngre än både SuperJocke och mig.... -___- (För att vara exakt så är Jocke 92:a och jag 93:a så jag är ett år yngre) I de jämna generationerna (alltså gen 2 och 4.) så är det mindre nya pokemon än på de ojämna generationerna. 100 i gen 2 och 107 i gen 4. Gen 5 kommer att bli en ojämn generation så det blir nog kanske mer nya pokemon i gen 5 än gen 4 om gamefreak inte bryter mönstret.

SuperJOCKE skrev:

Men iaf, snart får dom slut på idéer för nya generationer och jag lovar att det snart tar slut. Inte att det tar slut med spel utan generationer. Dessutom sa jag även att näst sista är ett alternativ men du måste inse att det snart tar slut.

Men det är bara att vänta och se.

Det tro jag inte på. Skaparna brukar va mycket kreativa och de har inte ens skapat pokemon som är baserade på alla djurarter, växter och sker än. De har även nya saker att lägga till för varje generation för att förbättra battle-systemet.

22/04 -10 07:22 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Vad jag vill är att dom inte ska ändra på stridssystemet. Det blev ju perfekt nu när dom delade upp attackerna i fysiska och special.

Offtopic men måste fråga dig en som sak om den där Serpent. En medlem du säger är grym på Pokémon. Är han så bra som du säger?

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

22/04 -10 16:15 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Det spelar visst roll Om man inte är ''petig'' så tro man att du är 6 år yngre än både SuperJocke och mig.... -___- (För att vara exakt så är Jocke 92:a och jag 93:a så jag är ett år yngre

Ja, men det spelar ingen roll i hur vida han är 6 år äldre eller ej, för även om han fyller 18 år i år så förblir jag endast 5 år yngre, då jag fyller 13 i år.
6 år sa han bara för att vara dryg.

-------------

Men varför skapar de så många nya pokemon? De blir enligt mig bara sämre, och "fulare".

7 år på fuska.nu

22/04 -10 16:30 trickmaster

trickmaster

2956 XP 630 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Vad jag vill är att dom inte ska ändra på stridssystemet. Det blev ju perfekt nu när dom delade upp attackerna i fysiska och special.

Offtopic men måste fråga dig en som sak om den där Serpent. En medlem du säger är grym på Pokémon. Är han så bra som du säger?

Om du menar headoverheels jo han är bra. Vet inte om han är lika bra som dig eller om du är bättre. han har ju tyvärr slutat med pokemon. Stridssystemet är bra som den är, men den kan fortfarande bli bättre.


Apower skrev:
Men varför skapar de så många nya pokemon? De blir enligt mig bara sämre, och "fulare".

Enligt mig så har de nya pokemonen lika bra kvalitet och är lika fina som de gamla pokemonen från gen 1 och 2 som alltid i min mening.

22/04 -10 16:34 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Apower skrev:

Det spelar visst roll Om man inte är ''petig'' så tro man att du är 6 år yngre än både SuperJocke och mig.... -___- (För att vara exakt så är Jocke 92:a och jag 93:a så jag är ett år yngre

Ja, men det spelar ingen roll i hur vida han är 6 år äldre eller ej, för även om han fyller 18 år i år så förblir jag endast 5 år yngre, då jag fyller 13 i år.
6 år sa han bara för att vara dryg.

-------------

Men varför skapar de så många nya pokemon? De blir enligt mig bara sämre, och "fulare".


6 år för att vara dryg? Hur i helvete skulle jag kunna veta att du fyller 13?

Därför kanske du skulle ha varit tyst?


Enligt mig så har de nya pokemonen lika bra kvalitet och är lika fina som de gamla pokemonen från gen 1 och 2 som alltid i min mening.

Alltså, de från Pearl/Diamond håller i vissa fall lika hög klass. Men vissa är riktigt tråkiga, och vissa känns som man sett förut. Andra ser jättekonstiga ut.

7 år på fuska.nu

22/04 -10 17:13 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Apower skrev:
SuperJOCKE skrev:
Apower skrev:

Det spelar visst roll Om man inte är ''petig'' så tro man att du är 6 år yngre än både SuperJocke och mig.... -___- (För att vara exakt så är Jocke 92:a och jag 93:a så jag är ett år yngre

Ja, men det spelar ingen roll i hur vida han är 6 år äldre eller ej, för även om han fyller 18 år i år så förblir jag endast 5 år yngre, då jag fyller 13 i år.
6 år sa han bara för att vara dryg.

-------------

Men varför skapar de så många nya pokemon? De blir enligt mig bara sämre, och "fulare".


6 år för att vara dryg? Hur i helvete skulle jag kunna veta att du fyller 13?

Därför kanske du skulle ha varit tyst?


Enligt mig så har de nya pokemonen lika bra kvalitet och är lika fina som de gamla pokemonen från gen 1 och 2 som alltid i min mening.

Alltså, de från Pearl/Diamond håller i vissa fall lika hög klass. Men vissa är riktigt tråkiga, och vissa känns som man sett förut. Andra ser jättekonstiga ut.

Hahaha!
Varför skulle jag vara tyst? För att du säger det?

Njaaaa, tror nog inte det.

Och kom inte och snack klass eller kvalitet. Om du säger att Generation 3 och 4 Pokémon är dåligt gjorda så är du att bra du i huvet.

Förlåt att jag har en egen åsikt som inte överensstämmer med din.

7 år på fuska.nu

24/04 -10 09:10 pokemaster9

pokemaster9

3946 XP 87 inlägg

Har du mött bakugan på pokemon ens.

If you ask really nice maybe, just maybe you´ll get a piece of me =p

24/04 -10 11:24 kimmme

kimmme

17961 XP 44 inlägg

det är ganska tjatigt med att dom gör nya pokemon snart orkar man inte fånga alla för det bli lång tråkit i längden

www.greenday.com
www.mychemicalromance.com

24/04 -10 13:45 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

kimhellstrom skrev:
det är ganska tjatigt med att dom gör nya pokemon snart orkar man inte fånga alla för det bli lång tråkit i längden

du måste inte fånga alla :P

tjavagörs

24/04 -10 13:51 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

kimhellstrom skrev:
det är ganska tjatigt med att dom gör nya pokemon snart orkar man inte fånga alla för det bli lång tråkit i längden

Att lära sig allas styrkor och svagheter är ännu jobbigare.

7 år på fuska.nu

24/04 -10 13:53 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Apower skrev:
kimhellstrom skrev:
det är ganska tjatigt med att dom gör nya pokemon snart orkar man inte fånga alla för det bli lång tråkit i längden

Att lära sig allas styrkor och svagheter är ännu jobbigare.

Kan du förklara hur?

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

24/04 -10 14:36 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

SuperJOCKE skrev:
Apower skrev:
kimhellstrom skrev:
det är ganska tjatigt med att dom gör nya pokemon snart orkar man inte fånga alla för det bli lång tråkit i längden

Att lära sig allas styrkor och svagheter är ännu jobbigare.

Kan du förklara hur?

Tja, när det kommer drygt hundra nya måste man lära sig vad för typ den är. T.ex vatten och metall eller eld och fight eller bara el.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar