Activision, Neversoft Ent.
    76
    -

8.5 8.5

Speltest av Matheeew

Inskickad av Matheeew den 05/12 -07 10:19

Tony Hawk Project 8 är ett nytt skate-spel av Activision och Neversoft. Du är en skejtare som ska komma med i ett Skateboard-lag där managern är Tony Hawk. Du börjar i förorten och allt eftersom du löser uppdrag så kan du låsa upp andra ställen som Fabriken, Staden, Fun Park o.s.v. Det finns många olika sorters uppdrag att göra. Det finns så kallade "Spot Challenge" där man ska grinda, wallrida, eller göra andra tricks. Det finns tre olika nivåer på varje uppdrag. Amatör måste du klara för att klara uppdraget och är ganska enkelt, pro kommer sen och är ganska svårt och till sist finns sick som är JÄTTESVÅRT! Det finns vissa speciella Classics där man ska göra bl.a en viss Combo (antal poäng i sträck utan att landa på marken, bl.a kan man hoppa från rail och manuala o.s.v.) få ett visst antal poäng, hitta en Secret Disc o.s.v. Det finns Pro Challenges där kända skejtare ger dig ett uppdrag som du ska göra. Bl.a finns Bam Margera, Rodney Mullen och andra kända skejtare. Efter varje uppdrag går man upp i rank och när man kommer till vissa placeringar får man sponsorer som kan ge dig skor, kläder och andra saker. När man kommer till plats nummer nio får man göra en "Amateur Challenge" och den måste du klara för att komma upp till Project 8. När man väl är där ska man försöka klara alla uppdragen på högre nivåer, alltså klara ett uppdrag på sick istället för pro o.s.v. Till slut om man kämpar riktigt mycket blir man pro och till sist SICK!

Spelet är välgjort och spelkänslan är magnifik. Jag själv kan sitta i oändligheter vid det här spelet och bara förundras hur kul det är. Men ibland "fular" sig spelet och man kan ramla av helt oförklarliga skäl. Annars är spelet absolut en av mina favoriter och är ett Skate-spel som jag rekommenderar till ALLA! Grafiken är ganska bra även om vissa saker är lite halvmärkliga. Spelet är detaljrikt med massa roliga utmaningar och prövningar.

Grafiken är som sagt helt okej och får en 7:a för det finns saker som bör förbättras. Spelkänslan får absolut en 8:a för man lever sig verkligen in i spelet och man blir lyrisk över spelet vissa gånger. Ljudet får en 9:a eftersom ljuden i spelet är skrämmande realistiska och detaljrika. När man ramlar och bryter ben äcklas man av hur verkligt det låter! Hållbarheten får en 10:a för man kan hålla på hur länge som hellst och det finns alltid saker man kan förbättra. Activision och Neversoft har verkligen lyckats med detta spel, KÖP NU!

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 9 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8