6 mars 2008
    EA Games, EA Montreal
    74
    -

8.9 7.5

Inskickad av Fuska-nu den 15/03 -08 19:48

Spelet utspelar sig från 1990-talet till 2009. Det handlar om 2 soldater Rios och Salem. Rios den muskulösa mannen som är en krigsveteran men kan vara en mes emellanåt. Salem, en klen, girig och mycket rolig kille, men det spelar ingen roll vem du väljer att spela som i storymode eftersom de är lika bra båda två. De har fått i uppdrag att döda mycket efterlysta terrorister i länder som Somalien, Afganistan, Irak, Kina och Usa. Men Rios och Salem är med i en privatiserad arme, (alltså den styrs inte av regeringen, utan av en privatperson) som heter SSC. Men en stund in i spelet så börjar chefen för SSC bli girig och komplicerar det hela (vill inte avslöja något). Du kan både spela co-op online/splitscreen eller spela ensam med en AI.

Jag tycker spelet är jättekul eftersom det är något nytt, EA games har gjort ett spel där du inte kan klara dig på egen hand. När du dör så kan din kompis gå fram till dig, ta tag i din krage och dra dig i säkerhet på samma gång som du själv kan skydda din kompis när du blir släpad på marken. Banorna på spelet är ganska långa men få, bara 6 banor (ganska tråkigt). Det tog mig och min kompis omkring 6-7 tim att klara spelet. Men senare kan du ju såklart spela det online. Online läget går till såhär: Man kan bara spela 2-2. Och ni gör olika miniobjectives som t.ex. döda en viss boss eller skjuta ner en helikopter. Du tjänar pengar på det och kan genom spelets gång köpa bättre vapen och armor. Själv tycker jag spelet är mycket bra men det har fått mycket kritik från många personer som jag inte alls tycker att spelet förtjänar. Och det viktigaste av allt: Om du inte har någon kompis att spela detta med kan det faktiskt vara mycket tråkigt eftersom allt handlar om co-op och det är ju roligast med en kompis.

Grafiken i spelet är bra tycker jag, det finns bättre men för mig räcker detta helt utmärkt. Spelkänslan är mycket bra och huvud personerna Rios och Salem är faktiskt mycket roliga speciellt Salem som kommer med några mycket roliga kommentarer emellanåt. Ljudet i spelet tycker jag varken är något speciellt men absolut inte dåligt. Hållbarheten i spelet är bra man tröttnar nästan aldrig på online läget men som sagt så ska man ha en kompis man spelar med.

Några frågor om detta kan du maila mig på: [email protected] (skämmig e-mail men gjorde den när jag var liten och orkar nt göra ny). Lycka till!!

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 8