LucasArts, Obsidian
    230
    -

8.8 9.1

Speltest av ZimonZhark

Inskickad av ZimonZhark den 10/06 -05 16:15

I Star Wars - Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords, som är ett rollspel utvecklat av Obsidian och Lucas Arts, så är du den siste kände Jedin i universum, som strävar efter att få tillbaka din koppling till kraften. Det sista du minns var att du var en av hederspassagerarna på ett av Republikens flaggskepp, The Harbinger, men när du nu vaknar upp på gruv-asteroiden Peragus, med fullt av döda människor runt omkring dig, så börjar du ju undra...... Du börjar redan söka efter ledtrådar, och en väg att ta dig ifrån Peragus, när Kreia, en mystisk Twilék-kvinna kommer, och berättar att hon också är fast, när en kraftig smäll hörs, och ett gigantiskt krigsskepp kommer rakt ut ur Hyper-rymden, och begär att få lägga till vid docknings plattan, och du känner en konstig närvaro ombord på skeppet......

Det är FANTASTISKT bra, med en story som utspelar sig 4000 år innan Episode 1. Du styr en jedi från början, så du behöver inte (som i KotOR 1.) kämpa dig igenom 8 timmar av spelet innan du blir Jedi. Universum är fullt av onda Sith - Lorder, och annat avskum. Du skaffar dig även följeslagare, som du har lika stor kontroll över, som du har över huvud-karaktären som du skapat själv. Du kan påverka din egen väg mot den Ljusa eller den Mörka sidan, och även påverka dina följeslagares väg. ( De följer efter dig. ). Det finns mängder av olika rustningar, och vapen i spelet, allt ifrån Ljussablar, till Vibroyxor, och kraftfulla Lasergevär. Det allra roligaste med spelet är att du kan välja sida i de olika konflikterna, som då också påverkar ditt, dina följeslagares, och de olika planeternas öde. Jag tycker att det är dubbelt så kul som Knights of the Old Republic 1 är. En av de allra största nyheterna är att du kan, senare i spelet, välja att bli Sith Lord, Jedi Master, och mycket annat, beroende på om du är Ond eller God. Ett riktigt bra köp, om du frågar mig!!!!!!

Grafiken är underbar, med brummande, vackra ljussablar, och ståtliga miljöer. Karaktärerna är även många, och välgjorda, precis som de många vapnen, och kläderna.

En 9:a.

Spelkänslan är också, precis som grafiken, underbar, med otroliga kontroller. ( Du kan pausa när som helst, i strid, eller ej, och ge order till dina följeslagare. ).