Double Fine Productions
    12
    -

8.1 9.2

Speltest av Johantheman

Inskickad av Johantheman den 04/09 -07 06:37

En liten kille som de kallar Raz flyr till ett sommarläge för barn som vill bli en Psychonauts. En Psychonauts kan läsa andras tankar och framförallt gå in i andras hjärnor. I början får man lära sig massor med saker som marksmanship. Med markmanship kan du skjuta på föremål, det kan vara väldigt viktigt när du är i strid. Du kan också lära dig att få levitation och confusion. Vissa av sakerna lär man sig i början av spelet, fast vissa andra måste du förtjäna. När jag säger förtjäna menar jag att du måste gå upp i rank. Hur går man upp i rank då?
Jo, det finns många sätt att gå upp i rank, den vanligaste är att ta figments. Figments finns lite överallt och kan likna väldigt mycket. När du tagit hundra figments så går du upp en rank. (notera att det bara finns figments i mentala världar) Efter ett tag upptäcker Raz att det är någon som tar barnens hjärnor. Hjälp Raz att gå in i andras hjärnor och hitta ledtrådar för att hjälpa barnen. Möt monster och andra varelser för stt klara ut det härliga spelet.

Jag älskar spelet. Det är så jättebra gjort. De som har gjort spelet har tänkt på varenda detalj. Det är inte så enkelt som man tror. För när man tror att man är nära så måste man plötsligt gå in i en annans hjärna för att kunna komma vidare. Och när man har räddat alla barnen så är det inte slut än. Det är ungefär en timmes spel kvar. För att klara banorna så måste man tänka som en Psychonauts och vara som en Psychonauts, det är det som är så bra. Spelet är verkligen värt pengarna.

Mina betyg är följande:

•Grafik: Ibland kan de som gjort spelet varit lite slarviga med grafiken. Fast det är ju så stort spel att man nästan inte bryr sig om grafiken. Alla miljöer är så himla coola och bra. Grafiken för sjävklart en tia!

•Spelkänsla: Grym spelkänsla. Det känns som man faktiskt går in i spelet. När Raz tillexempel dör så faller man ihop själv och sådannt. Det är därför man blir beroende av spelet som möjligtvis inte är så bra. Spelkänslan får en ljus och fin tia.

•Ljud: Fint ljud. När de pratar så känns det så verkligt, det är kanske för att munnen hänger med ljudet så bra. Det är också grymt ljud när man hör explotioner och sådannt. Ljudet får en hög tia.

•Hållbarhet: Man har inga pauser när man kör spelet. Det går liksom inte att sluta. Spelet är så spännande och bra. Det finns inte så mycket mer att säga om spelkänslan. Spelkänslan får en tia.

2007-09-01