Big Blue Box
    529
    -

8.9 8.9

Speltest av Cenlija

Inskickad av Cenlija den 20/06 -07 14:42

Fable är ett spel om en pojke som bor i landet Albion, han by , Oakvale, blir attackerat av banditer och hans pappa dör. Pojken blir räddad av en man vid namn Maze och pojken blir skickad till en ställe som heter Heroes Guild. Där lär han sig att skjuta med pilbåge, slåss med svärd och använda magi. När du spelar spelet kan du göra onda och goda gärningar vilket resulterar att du ändrar framtiden i spelet. Du kan lära dig fler magier och du kan också göra dom stakare presis som din styrka och erfarenhetena att bli en köpman. Det du ska göra är att göra uppdrag, oftast finns det att välja om du ska ta det goda eller onda uppdraget men det är samma uppdrag bara att du valt sida. Om du blir ond springer människorna iväg och blir rädda för dig men om du är god hälsar dom på dig och det är lättare att skaffa fru. Andra saker med spelet är att om man äter för mycket blir man tjock och om man dricker alkohol blir man berusad.

Jag tycker spelet är mycket bra. Att kunna påverka spelets gång är ett stort + vilket gör att det känns olika varje gång man spelar spelet. Det är också bra att människorna blir rädda så dom inte bara står där mitt framför som om du skulle vara en av dom även fast du är helt ond. Att man kan gifta sig och köpa hus är också bra för då gör det mer känsla om att vara en riktig person i spelet.

Grafiken får en 8 för att ibland glider personerna på golvet när dom går och när de pratar åker bara underläppen upp och ner.
Spelkänslan är toppen, när du får betsämma dina gärningar och hur dom påverkarkänns det verkligen som om du är gubben i spelet.
Ljudet får en 10 för att det är passande musik till olika typer av ställen, t.ex när det kommer fiender finns den där spännande lite farliga musiken men om det är en fridfull plats med vackra träd och sånt är det vacker musik istället.
Hållbar heten får en 10 med för att du kan utveckla gubben som en person och det blir inte tråkigt. Varje gång du spelar spelet kan du välja din personlighet och vad du ska vara t.ex pilbågsskytt, magigubbe eller en krigare med svärd.

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10