18 november 2003
    Microsoft Game Studios, Valve Software
    361
    -

8.1 7.6

Inskickad av Fuska-nu den 11/03 -08 18:58

Spelet heter alltså Counter Strike men kallas mest CS. Man får välja om man vill vara Counter Terrorist (CT) som desarmerar bomber och räddar gisslan eller att vara Terrorist som försöker plantera bomben på en av Bomb "baserna". Alltså bomb bas A eller B. Om man är Counter Terrorist (CT) så får man pengar genom att desarmera bomben eller att rädda gisslan. Men om man är Terrorist så får man pengar genom att detonera bomben. Båda lagen förlorar pengar om man skjuter eller dödar en gisslan. I början av varje runda så kan man köpa vapen i en vapenmeny. Man får pengar genom att döda fiender också. Om man kör Single Player så kan man köra på svårighetsgraderna Beginner för nybörjare, Standard för dom som är sådär på spelet, Professional för dom som har kört spelet ett tag och är bra på det. Och slutligen Expert men då ska man vara väldigt bra på spelet och ha kört det ett bra tag. Man kan också köra på Custom svårighetsgrad. Där man får ställa in svårighetsgrad på matchen (alltså hur många rundor och spelare man vill ha) och på botarna (Spelarna som X-boxet styr). När man dör så kommer man in i Spectator-Mode där man kan kolla på en spelare bakifrån eller hur hans synvinkel. Man ser hans liv också och vad han heter.

Spelet är roligt för att det finns många banor och det är inte för lätt att döda botarna. Det finns många roliga vapen och det är verkligt med hur skotten flyger åt alla håll om man bara håller in skjut knappen. Det finns roliga glitchar och sådant kul. Det finns också massa roliga fusk och det är jätteroligt. Jag rekommenderar det här spelet för dom som gillar skjuspel i lag.

Grafiken ger jag 7 för att det inte är jätteverkligt men det är häller inte svampbob-grafik. Vapnen ser också verkliga ut när man ser i First Person-Mode men när man ser på vapnen bakifrån gubben så är det inte lika verkligt.
Spelkänslan ger jag 8 för att det känns typ som om man blir skjuten.
Ljudet ger jag 9. Man hör som man ska höra på "walkie talkien" och skotten hör man med. Minuset är att om man inte kollar på eller mot bomben så hörs den inte även om man står 1m ifrån.
Hållbarhet är 10 för att man tröttnar inte på det (iallafall inte jag) och jaa det var nog det.