Sucker Punch
    34
    -

8.9 8.3

Speltest av Stefan_92

Inskickad av Stefan_92 den 27/05 -10 18:34

Du är Cole McGrath, en vanlig springpojke åt en firma tills en stor explosion som har sönder en stor del av Empire City. Du vaknar upp i en krater och undrar vad som har hänt. Du börjar springa till säkerhet och sen komemr du till en bro och springer över den och på andra sidan så svimmar du. När du är avsvimmad så kan du på något sätt höra alla skrik av alla människor som dör på något sätt.

När du vaknar så är det någo som har förändrats med dig, du har elektriska krafter. Du kan skjuta el och du kommer kunna göra mycket mer. Du kommer senare också att få veta att det var du som levererade bomben som gjorde så att livet har blivit väldigt dåligt för alla personer på alla tre öar. Staden består av tre öar och alla är kontrollerad av olika gäng. Du kommer få lov att bråka med dom alla, men inte samtidigt. Du kommer få bråka med många olika typer och hjälpa många olika personer med olika saker.

Du kommer försöka ta reda på vad har hänt och varför det hände, och framför allt, vem han levererade bomben för. Du kommer snart få reda på vem som har orsakat allt men han vet inte varför han gjorde det eller något mer. Du kommer få åka till alla öar för att ta reda på mer av vem perosnen är som orsakade allt här och varför han gjorde det. Men också för att ge honom mer än vad han tål.

Jag tycker spelet är kul och det är roligt. Intresant historia också. Det är väldigt unikt också vilket gör spelet bättre. Jag har aldrig hört talas om ett spel som är något likt det här, och det gör spelet mycket roligare eftersom man aldrig har fått känna på något sånt här spel förut.

Krafterna är också väldigt roliga och snyggt gjorda. Ser riktigt snyggt ut när man står med blixtskölden och tar emot skotten som kommer emot en. På tal om hur snyggt det ser ut så är grafiken i spelet riktigt bra. Det ser riktigt snyggt när man ser blixten träffa ett metallföremål, men även mycket mer ser snyggt ut. Spelkänslan är väl också väldigt bra, men en del brister ibland. Detta är ett ganska segt spel.

För att komma upp på tak här så måste man klättra vilket är lite jobbigt. Jag hade gärna velat komma upp lite snabbare. Men det finns ändå inte så höga hus i spelet, dessutom så kan an använda elledningar till att komma upp på hustaken ibland.
Det som kan vara störande är också när man dras till kanter. När man klättrar så dras Cole till kanterna som en magnet vilket kan vara väldigt bra ibland, men ibland också väldigt drygt. Det jag helst hade velat ha är en knapp där man skulle kunna springa mycket fortare. När man är på marken kan man springa snabbt men jag hade velat göra så att man kunde springa ännu fortare.

Spelet är riktigt bra och har en intresant historia och är väldigt unikt. Det som är lite dåligt är att när personerna talar i så ser det så stelt ut och dåligt. Ser ut som trä dockor ibland. ser inte bra ut. Jag tycker dom borde ha tagit med lite av den nya tekniken som finns till spel nu. Tekniken som gör att personer rör sig verkligare med båda mun och när dom flyger och gör allt annat. Personerna i detta spel är stela och när dom flyger så är dom också stela vilket inte ser snyggt ut. När man spelar det här så ska man också leta efter några saker som man snabbt blir trött på att leta efter.
Man ska även göra öarna brottsfria genom att ta över små ställen, och det gör man genom sidouppdrag. När man är klar med det så finns det inte så mycket kvar att göra. Då blir det tråkigt.

Ljudet är också bra, jag vet inga fel där. Vilket jag är lite förvånad över.
Men det är ett prisvärt spel som många borde ha. Speciellt om man har alltid velat ha elektriska krafter.