Besthesda Game Studios
    33
    -

8.8 6.9

Speltest av SquirrelStew

Inskickad av SquirrelStew den 10/07 -10 10:39

Fallout 3 utspelas c.a 2277, i en lång framtid efter ett kärnvapenkrig, då hela usa är totalt söndersprängt. Radioaktivitet har format världen och skapat t.ex super mutants, som är människor, muterade till brutala monster som skuter alla dem ser. Men alla har inte dött av detta kärnvapen krig, djupt ner i market har man byggt små skyddskammare, där folk har bott under kärnvapenskriget, och det är även i en av dessa som du bor. *Spoooiillleeeerrr heeerrreee : För du föddes faktiskt inte i en: *SPoooIILLLLEEER ENDDDEED* Spelet har en mycket unik början, då du faktiskt växer från bäbis, till barn, till vuxen, på ett väldigt välgjort sätt. och precis som i ett av bethesdas tidigare spel, oblivion. Så går det att ändra sin karaktär i slutet av detta tutorial "Alltså Uppväxten" Ifall något blev fel.

Man kan inte bli missnöjd på något av bethesdas spel. Fallout är välgjort, kul, och framför allt stort. Dem har en sorts politisk oroelse i spelet. Om du någonsin läst harry potter 7 kan du finna en viss likelse i detta, en president som ingen har sett eller mött, bara hört på "Enclave Radio Station", men vissa börjar efter ett tag fatta att dem inte riktigt talar sanning, Samtidigt startas en ny radiostation, som faktiskt talar sanning, en kul grej med denna är att efter man gjort vissa speciella handlingar i main questet så händer det att dem pratar om det på denna radio station. I en tillfällig brist på en sorts riktig valuta köps allting för "Caps" Alltså Kapsyler. Endå en trevlig funktion är "Karma" Som kan fås genom att prata, stjäla, döda vissa personer, Lite synd däremot att precis som i dem flesta spel är det ganska svårt att vara god, men väldigt enkelt att bli elak. En nackdel är musiken, det finns ungefär 5 songer i hela spelet... Som alla är ganska tråkiga. En till nackdel är att spelet är Väldigt Dystert, vilket faktiskt drar lite på hållbarheten och spelkänslan.

Grafik:
Grafiken är bäst sakt ganska ok, ingen stor grej, ens med HD tv är grafiken bättre en ok, så en 5a.

Spelkänsla:
Spelet har känsla, det märks direkt, det är kul att spela, det är välgjort och Bethesda har verkligen jobbat på det, en strålande 9a.

Ljud:
Ljudet är ganska bra, inget mer att säga en det egentligen. En 7a.

Hållbarhet:
Fallout 3 är ett stort spel, utan tvivel stort det håller en bra stund, Men när man har klarat ut det är det nästan helt meninglöst att sluta köra, däremot så tar detta en ganska lång tid, också finns det extra DLC's för att förlänga spelet. En 8tta.

En sammanfattning av spelets betyg är 9, Strålande. Riktigt bra gjort, jag längtar att få sätta tassarna på nästa fallout, new vegas och rekommenderar ett köp direkt.

Totalbetyg: 7.3 Ljud: 7 Grafik: 5 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9