4 oktober 2004
    Activision, Neversoft Ent.
    145
    -

8.4 7.7

Inskickad av Fuska-nu den 22/02 -10 00:48

Handlingen i Tony Hawk's Underground 2 handlar om att du försöker imponera på folk genom att göra olika tricks i en halfpipe. Plötsligt kommer det en van, som är i din väg och du försöker stanna, men du kan inte och istället åker på den. Ut kommer Tony Hawk, som tar med dig i vanen till ett skateställe (Training) där Tony Hawk och Bam Margera pratar för dig och andra pros att dom ska starta en sak som heter World Destruction Tour.

World Destruction Tour går ut på att man ska göra saker när man skatear som förstör saker eller liknande och för det får man poäng. För att komma vidare till nästa bana så måste man ha en viss antal poäng. I Training så väljer Tony Hawk och Bam Margera ut pros och dig till sina lag. Det finns två lag, Team Tony och Team Bam. Du hamnar i Team Tony, men innan du börjar World Destruction Tour så får du träna på banan Training. Du måste inte, men du kan.

Efter du har tränat så börjar din World Destruction Tour och du måste göra så många saker som du kan för att du ska kunna vinna. Team Bam fuskar alltid, men du får kämpa för att komma förbi. När du har gjort alla dom uppdragen som du har gjort eller inte klarar mer så kan du byta person som har andra uppdrag. Innan du börjar skatea så får du alltid välja ditt favoritpro som du sen kan byta till. Du måste hitta två gömda personer om du vill ha mer uppdrag. För det får du också poäng. På varje bana finns det 1000 poäng att plocka. För varje bana så får ett pro i ditt team och i Bams team åka hem p.g.a. att dom har skadat sig eller blivit tagen av polisen och liknande.

På varje bana så kan man hitta två olika skateare. En av dem finns på menyn när du väljer skateare om du hittat honom och den andra så får du hitta alla gaps eller få alla poäng i Story Mode och sånt. Om du har tröttnat på Story Mode eller klarat det så finns det en annan sak som heter Classic Mode som är ett klassiskt Story Mode från THPS spelen. Det finns tio uppdrag på varje bana och du måste ha sex eller åtta poäng för att komma vidare till nästa bana. Det finns uppdrag som Skate Letters, Combo Letters, High Score och mycket mer.

Jag tycker att detta spelet är väldigt bra och det finns nya saker från förra Tony Hawk spelet. Du kan få Freak Out som du kan påbörja din combo med. Och i detta spelet så kan man klottra och till och med skapa sin egen tag i Create a Graphic! Det finns väldigt många bra färger och allting är inte grått i detta spelet. Om du tröttnar på både Story Mode och Classic Mode så kan du skapa din egen skateare, park, grafitti, trick och ditt egna Story Mode genom att gör uppdrag på banor. Man kan sätta ut personer och man kan skriva vad dom säger och vad dom heter. Det finns tio olika uppdrag man kan göra. Sådana saker som finns i Classic Mode.

När man gör ett eget trick så kan man välja mellan alla slags tricks och göra dom så att man gör dom baklänges och att man gör tricket sent och sånt. När man gör sin egen park så blir man bortskämd. Det finns mer saker man kan sätta i detta spelet än i alla andra skatespel och man kan skapa sina egna gaps och man kan sätta sina egna uppdrag i parken. Man kan även ändra storleken på parken och byta bakgrund.

Grafik: Grafiken ger jag en åtta för att det finns väldigt många färger i spelet. Inte så svarta och gråa färger.

Spelkänsla: Jag ger spelkänslan en åtta för att det känns verkligt att spela spelet.

Ljud. Ljudet få en 7:a för att spelet har verkliga röster och tricksen har ett verkligt ljud, men en del saker är inte så bra.