SCEI
    75
    -

9 8.6

Speltest av Waryogi

Inskickad av Waryogi den 02/03 -06 21:55

Himlen är grå. Pojken rider över de mörka klipporna med ett bylte framför sig, desperat att komma till legendens enda utväg. Porten öppnar sig och visar vägen till templet. Kvinnan inlindad i en filt läggs på stenbordet. En röst från ovan börjar tala. Då får han reda på den enda utvägen att trotsa ödet och lura döden. För att visa sig värdig att göra detta måste han besegra sexton andar från den andra sidan. Dessa kan endast bli slagna genom att besegra deras fysiska symboler. Kolosserna.

Om jag säger så här: Skulle du vilja ha ett spel som har sexton massiva bosstrider efter varandra utan avbrott, vilka förmodligen kommer att vara dina enda minnen när du tänker på bossar. I så fall, tveka inte, köp. Om du där emot är en som gillar långa och lite mindre mustiga spel med många siduppdrag ska du nog inte ens ge detta en blick. Men det borde vara en bestraffning att inte få uppleva känslan vid första bossen. Kolossen stiger långsamt fram mot dig och tittar förvånat. Det vill säga innan han krossar dig med sin stålhög till klubba. Då utvecklarna vill skapa vissa klara känslor gör dom detta utmärkt. Man vill egentligen inte störa dessa varelser men man måste. Efter några strider försvinner denna känsla. Man blir känslolös. Om detta är ett genidrag av utvecklarna att lura spelaren eller bara felbedömning i utvecklingen ska jag nog inte bestämma utan det lämnar jag till er.

Grafik 10/10

Wow! Hur?! Hur...hur lyckades dom med detta? Tala om att mitt playstation får kämpa som aldrig förr då varje liten pixel behövs...tyvärr ger detta också sideffekter som att grafiken blir lite hackig i jämförelse med andra spel.

Spelkänsla 9/10

Hur kan man låta bli att gråta när man fäller den första av så många till syntes oskyldiga varelser? Sedan är det svårt att tyda vad dessa genier till utvecklare har tänkt, från en professionell vinkel då dom verkligen får en att dras med i momenten. Detta bleknar tyvärr bort efter några hårda matcher, men som jag sa tidigare kan detta också bara vara ännu ett av många genidrag från utvecklarna.

Ljud 10/10

Inte mycket att säga. Helt enkelt hjärtstoppande.

Hållbarhet 6/10

Här är väl den enda delen den är svag på. Det kan bli ganska segt att klara detta spel på en gång non-stop kan jag säga, även om det är möjligt om man har tio timmar i bakfickan. Men tyvvär efter det vill man nog vänta lite innan man kör om... =X

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 9