NBA Street 2
    28
    -

8.4 8.2

Inskickad av Fuska-nu den 18/03 -05 19:09

» NBA Street Vol.2

» NBA Street Vol.2 utspelar sig på alla möjliga platser. Från en vacker liten park till de skumma gränderna i New York. Du kör ungefär som i NBA Street, dunka, skjuta, blocka och sno bollen. Men NBA Street Vol.2 är mycket, mycket större än ettan. I detta kan du bestämma dig noggrannare in på ansiktet och även finare kläder, med tre olika färger som du själv kan välja mellan. Den nya grafiken gör spelandet mycket roligare, och banornas design är finare än någonsin. Kontrollen är desamma fast nu köpte jag detta spel till Xbox så detta speltest kommer visa kontrollen som på Xbox längre ner i testet. I NBA Street Vol.2 så kan du göra det vanliga ”Gamebreaker” och just i detta spelet (Ps2, Game Cube och Xbox) så kan du göra en såkallad ”Double Gamebreaker”, då hela laget hjälps åt att göra ett jättestort nummer. Kanske att en duckar, den andra personen hoppar upp på den personens rygg och kastar bollen i plankan så att den tredje personen kan ta bollen och dunka. I NBA Street Vol.2 får du poäng lättare än någonsin. Efter en ”Double Gamebreaker” har du lätt över en miljon. Bli Legend på en enda sak som just Du får lättare för, som kanske i shot, så sätter du i princip alla trepoängare eller tvåpoängare. Har i du Handles så får du det mycket, mycket svårare att ramla när du utför ett trix, har du noll i handles så kan det bli svårt att utföra ett såkallat ”Turbotrix” så du trycker ner någon av turboknapparna (bakom kontrollen) och klickar på ”X”.

» Min Baller

Din ”baller” är din spelare, alltså den du bygger upp och sätter ut skills. Du kan bestämma noggrant in på ansiktet och där efter kläder. Dina kläder är det viktigaste du måste ha på dig när du gör din Baller  på NBA Street vol.2. En sak som är like dålig när du väljer kläder på Vol.2 är att om du gillar en tröja, så måste du köpa byxorna med, efter det så bestämmer du mellan 3 olika färger, men dom varierar mellan vilken sort av kläder du väljer. När du klarat spelet får du ”joina” ett såkallat NBA lag. Då du kan köra matcher med ditt lag och du har till och med en egen lagtröja, men denna är bara unik för dom som har klarat spelet. När du klarat spelet får du en till tröja, det är en tröja som är svart, shorts följer såklart med som också är svarta, på tröjan finns en gul krona (kungakrona). Panband, Keps, mössa, hatt, välj precis vad du vill ha. Det finns så mycket så man skulle kunna göra flera miljoner gubbar av sakerna som finns med i Vol.2. Det är väldigt roligt att köpa saker till sin gubbe för det finns som sagt så mycket att välja mellan. Skor är också en rolig sak man kan ha på sin gubbe, röda, blå, gröna, svarta, alla färgerna finns. Skor är ju en såkallad Basketgrej. Så Att göra en gubbe ska ni spendera mycket tid på rekommenderar jag.

» Legender

I NBA Street så fanns det Legender, dom var speciellt bra på någon sak, som kanske trix, skott, dunk, steal. På slutet av området Legender så kommer en lista över alla Legenderna i NBA Street Vol.2. Du möter legender i en Turnering, och du ska såklart möte legenden i finalen. Vinner du, kan du välja legenden och få honom/henne i laget. Det finns dock bara en enda kvinnlig legend, som är bra på att sno bollen. Det finns en legend i varje stad. Du börjar i New York. Nu kommer listan på alla Legenderna:

• (Dime): Legend på att sno / steal bollen. (Los Angeles).

• (WhiteWater): Legend på att skjuta / shot. (Seattle).

• (Biggie Little): Legend på att trixa / handles. (Chicago).

• (Osmosis): Legend på att blocka / block. (Oakland)

• (Stretch): Legend på att dunka / dunk. (New York)

• (Julius): Legend på att dunka / dunk. (New york)

» Förbättringar

NBA Street Vol.2 är mycket bättre än NBA Street, du kör självklart basket, men grafiken är mycket bättre. Detaljerna är mycket fler. Du kan göra ”Level 2 Gamebreaker” eller en helt vanlig ”Level 1 Gamebreaker” som man inte får lika mycket poäng för. Eftersom man får poäng så lätt så blir man ju glad och tror att man är bäst i världen och så, och det gör att man vill spela längre. Själv klarade jag NBA Street Vol.2 på Medium, men det finns ”Got Game”, som är det lättaste. En sak som är lite lite dålig på Vol.2, men det är faktiskt mer verkligt än i NBA Street (ettan) och det är att man kan inte göra sig längre senare i spelet. Så om du vill vara lång och endå vill spara på dina poäng, ta den längden du vill ha genom hela spelet! Jag tog mellan och blev 192 cm, och det var därför jag valde att bli legend på att skjuta. Så om du ska dunka/blocka ska du ta den största storleken på gubbarna, och sen ta den största överkroppen efter. Ska du trixa/skjuta ska du ta näst minsta eller minsta. Sen finns det ju dom där ”steal” men det funkar bäst på små personer också eftersom dom är små och kan springa snabbare och där med sno bollen. Så enligt mig har NBA Street Vol.2 lyckats med förbättringen enormt mycket! Det är så mycket bättre så att man kan inte tröttna på att bara blocka, skjuta, blocka, dunka, blocka och skjuta runt o runt och om igen, det är väl nästan så.., Men det är mycket roligare, det finns så många nya trick, skott, dunkar. Om vi nu ska snacka om trick, skott och dunkar så kan du i NBA Stret Vol.2 kolla på alla tricksen, dunkarna och skotten om och om igen. Du ser de sakerna du vill se i en ganska liten ruta, och det gör det svårare att försöka göra det du ser i verkligheten. Jag tycker det vore bättre om man skulle se formatet över hela skärmen, men det är ju som sagt bara en liten ruta i högra hörnet. Du kunde bara göra samma skott, trick och dunkar i den första versionen.., ”NBA Street”, och det var ju inte så roligt, för jag tror att nästan alla vill ha variation. Så förbättringen får en nia. 9 / 10.

» Liten ”Story”

”För att bli den bäste, måste du slå den bäste!! - ”Old School” möter New School” när Wilt, Magic ochiDr J tillsammans med 25 andra NBA-legender utmanar dig,ioch över 150landra av olika slag som spelar i dagens NBA-lag. Du är inte precis den sämsta på planen, men flygande dunkar och häftiga skott och de snyggaste trixen så ”äger” du dina motståndare utan problem. Ditt mål är att bli den bästa legenden genom tiderna. Multiplayerläget låter dig spela mot polare eller i samma lag som ni tillsammans med dem försöker att slå domjstörsta stjärnorna. Det finns inget stort mål men du kan ju alltid bli den Bästa över både polare eller ”bottarna” (datorn), ”Bli den bästa!!”

» Borde bli bättre…

En del saker tycker Jag  att man skulle vilja göra i NBA Street Vol.2. (Det kommer låta som att jag klagar på dom som gjort spelet.) Som till exempel; Att man får spela på natten Och dagen, Att vara legend på at dunka eller skjuta så kan man skjuta från minst halva planen och i princip alltid sätta den p.g.a. att man nu är legend på att skjuta. Aningen lättare att få ”points” så man kan bli bättre. Det vore även bra att få högre ”skillmätare”, nu finns det 5 olika nivåer (6 på den saken som man vill bli legend på), det borde finnas minst 10 steg. Att kunna bli fet senare i spelet, så man inte behöver vara smal / fet, genom hela spelet.

”Det bästa basketspelet genom tiderna!”

» Priser och information

Pris (ligger på rea): ~ 199 kr