NBA Street
    27
    -

8.5 8.1

Speltest av IverZon

Inskickad av IverZon den 11/02 -06 23:28

Det här spelet handlar om basket på gatan. Man spelar i massa olika miljöer. I streetbasket är man 3 i varje lag alltså 6 spelare på plan. I spelet kan man köra vanliga matcher. NBA säsong kan man köra och då väljer man ett lag från NBA med lagets tre bästa spelare och du kommer möta massa andra olika NBA lag. Man kan även göra en egen ''Baller'', en egen spelare alltså. När du kör matcher kan du vinna massa rewardspoints som du använder till göra din spelare bättre på: Blocka, dunka, skott, steal, snabbhet och andra saker. Du kan även göra din spelare längre. Man kan även vinna nya spelare till spelet som t ex en alien och andra gubbar. Spelet handlar alltså om att spela basket ute på gatan och göra massa häftiga dunkar och finter.

Jag tycker att spelet är rätt bra för att vara lite äldre. Grafiken tycker jag inte är så bra för att vara gjord i sin tid. Jag har sett spel med bättre grafik som till och med är lite äldre en det här spelet, men den är ändå helt okej och inget att börja haka upp sig på. Spelkänslan har det fått till ganska bra för att vara ett lite äldre spel. Men den kan vara precis som jag berättade om på Street 2 lite så att man tröttnar på alla overkliga unkar och otroliga hopp och sånt. Den är ändå rätt bra. Ljudet i det här spelet tänker i alla fall inte jag så mycket på, men det är väl rätt bra med kommentatorn som snackar om matchen lite roligt eftersom det är en streetmatch. Hållbarheten är sådär på det här spelet. i början när man spelar det tycker man det är häftigt och tro att man kommer kunna spela det jättelänge utan att tröttna på något sätt, men sen tröttnade i alla fall jag för att de blev lite tråkigt med de overkliga dunkar och dribblingar. Jag menar heller inte att du inte kan spela det hur kort tid som helst heller utan ett tag, men enligt mig så är den inte så jättebra, men den får duga.

Mina betyg till spelet: Grafiken får en 6a. Som jag berättade om att det inte var så jättebra grafik, men trots allt okej.
Spelkänslan får en 7a. Den är ändå rätt bra om man tänker efter lite.
Ljudet får en 6a precis som grafiken för att som jag sa så bryr man sig inte särskilt mycket om ljudet när man spelar. Så alltså en 6a. Hållbarheten får en 5a. Man kan ju spela det ett tag, men till slut kommer stoppet som det blev för mig och spelet blev tråkigt, men den är ändå okej.

Totalbetyg: 6 Ljud: 6 Grafik: 6 Hållbarhet: 5 Spelkänsla: 7