MTX Mototrax
    31
    -

7.8 8.1

Speltest av Dragon_fire

Inskickad av Dragon_fire den 31/05 -05 11:57

Vad man får göra i MTX Mototrax? Jo, man får först göra en gubbe som man själv vill ha (i career race) som man sen ska tävla med. När du har tävlat tillräckligt många tävlingar och vunnit dom flesta tävlingarna, kommer du börja få olika sponsorskap med olika sponsorer som t.ex No Fear eller Thor. ibland kan du också få sådana sponsorer som ger dig bättre grejor till din motorcycel och då blir din motorcykel bättre och kanske får bättre fart eller nått? Sponsorskapen kan också ge dig helt nya modeller som t.ex om du har vunnit ett race och så får du frågan att gå med i Team Green. Då får du en Kawasaki och lite nya grejor. Och sen ska du klara av resten av spelet. Det sista du får göra i spelet är tävla i "mästarklassen", den svåraste klassen. Om du vinner där så har du klarat av den serien om du t.ex spelade supercrossrace. och då kommer du vidare till utomhus serien. Och efter det får du tävla i Freestyle o.s.v.

Jag tycker att det här spelet är i sin klass d.v.s. 8-10 klassen. Ett mycket roligt spel som är kul, spännande och svårt. Det är väldigt bra grafik, ljud och spelkänsla. Ett "toppat" spel som dom flesta inte kan få nog av. Jag var TVUNGEN att spela det eftersom man inte ville sluta och spela det. Jag tycker att det förtjänar en 8:a.

Varför jag tyckte en 8:a är för att "grafiken" inte är så bra, men det är ju iallafall vad JAG tycker. Men jag tycker att ljudet och spelkänslan får till den där yttersta saken på spelet. Hållbarheten var inte sådär bra. Men det bästa var ljudet, det kändes nästan som om det var utanför tv:n när jag satt och spelade. Jag tycker att det är ett spel som man kan köpa och bli nöjd med.

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 8 Grafik: 8 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 10